پارس ناز پورتال

خوردن این غذاها برای کودکان زیر یکسال ممنوع

خوردن این غذاها برای کودکان زیر یکسال ممنوع

خوردن این غذاها برای کودکان زیر یکسال ممنوع 

بعضی از غذاها میتوانند برای کودکان زیر یکسال آلرژی ایجاد نمایند و همین طور بعضی دیگر هنوز برای دستگاه گوارش کودک سازگاری ندارند. لیست زیر شامل غذاهایی هست که ممکن هست در کودکان ایجاد آلرژی یا مشکلات گوارشی کند. گرچه بدین معنی نیست که تمام این غذاها برای کودکتان زیان آور هست،

 

اما اگر احتمال می دهید که بدن کودکتان حساس هست یا اگر خود شما به یکی از آن ها آلرژی دارید، بهتر هست حداقل تا 1 سالگی از دادن آن ها به فرزندتان خودداری کنید.

 

غذاهایی که بچه‌ها باید از خوردن آن اجتناب کنند
شاید شما غذاهایی مثل ماهی، گوجه فرنگی و گندم را به کودک 7 یا 8 ماهه‌تان داده باشید اما دقت کنید که شما باید از قانون 4 روزه پیروی کنید«یعنی تا 4 روز غذای اخیر به کودک ندهید» تا تصویر‌العمل بدن کودکتان را به آن غذا مشاهده نمایید. دقت کنید که تعدادی از این غذاها تاثیر بیشتری بر بدن دارند.

 

اگر تصمیم به معرفی غذا هاي جامد به کودکتان گذشته از 6 ماهگی دارید، توصیه میکنیم که مراقب این غذاها باشید. سیستم گوارش کودکتان هنوز نابالغ هست و احتمال اینکه دچار مشکلات گوارشی شود، چندان هست.

 

غذاهایی که باید اجتناب شود:
· تخم مرغ «به خصوص سفیده آن»
· شیر گاو
· کره بادام زمینی
· صدف – خرچنگ دریایی، میگو
· گندم
· شکلات
· سویا

 

· گلوتن موجود در گندم، جو دوسر و جو
· ماهی «به خصوص تن، سالمون، خال مخالی و ساردین»
· توت «به خصوص توت فرنگی» گرچه به نظر میرسد بلوبری آلرژی زیادی نمی دهد»
· دارچین

 

· مرکبات«پرتقال، گریپ فروت، لیمو، نارنگی»
· روغن کنجد
· ذرت
· گوچه فرنگی
· مخمر

 

عسل
هیچوقت به یک کودک زیر 1 سال عسل ندهید. عسل میتواند حاوی بوتولیسم باشد که در کودکان می تواند رشد و اسیدهای مرگ آور ساخت کند.

 

برای شیرین کردن ماست یا هر ماده دیگری، تا 1 سالگی کودک، از عسل بهره گیری نکنید.

 

جگر
جگر به طور کامل برای کودکان ممنوع نشده هست اما توصیه میشود که هفته‌اي 1 بار، آن هم با مشورت دکتر، آن را به کودکتان بدهید. به این علت که جگر حاوی ویتامین آ هست که مقدار چندان آن برای کودک خطر دارد.