پارس ناز پورتال

دایان کروگر برترین بازیگر جشنواره کن شد

مجموعه : اخبار سینما
دایان کروگر برترین بازیگر جشنواره کن شد

دایان کروگر برترین بازیگر جشنواره کن شد 

دایان کروگر بازیگر زیبارو و خوشگل توانست امسال به عنوان برترین بازیگر جشنواره کن شناخته شود. وی ملکه زیبایی در فیلم سرشناس تروی بود. دایان کروگر برای بازی در فیلم “محوشدگی” به کارگردانی فاتح آکین جایزه برترین بازیگر زن جشنواره فیلم کن فرانسه را تصاحب کرد.دایان هایدکروگر متولد ۱۵۵ ژوئيه سال ۱۹۷۶ در آلگرمیسن در ایالت نیدرزاکسن هست.

 

هانس پدرش متخصص کامپیوتر و مادرش، ماریا کارمند بانک هست. دایان به همراه برادرش اشتفن در شهر یکصد‌هزار نفری هیلدس‌هایم به مدرسه رفته هست.بعد از پنج سال کار در عرصه مدلینگ، وارد مدرسه هنرپیشگی در پاریس شد و برای فراهم سازی هزینه‌هاي زندگی حتی مدتی برای یک شرکت کفن و دفن نیز کار کرد.

 

به گزارش پارس ناز دایان هایدکروگر در سال ۲۰۰۲ در اولین‌اش فیلم با نام “پیانیست” ایفای نقش کرد.سختی تلفظ نام او باعث شد تا دایان هایدکروگر در همان اوائل ورود به دنیای سینما، “هاید” را از نام فامیلی‌خود حذف کند. او سپس در گام بعدی حرف آلمانی “Ü” را در”Krüger” با یک “U” تعویض کرد تا دیگر مردم جهان بتوانند به راحتی نام‌اش را تلفظ کنند.

دایان کروگر برترین بازیگر جشنواره کن شد

شهرت جهانی دایان کروگر با فیلم تاریخی “تروا” آغاز شد. ولفگانگ پترسن، کارگردان آلمانی این فیلم، کروگر را از بین ۳ هزار کاندیدا برای ایفای نقش “هلن” برگزید. در این فیلم که برگرفته از ایلیاد اثر حماسی شاعر یونانی هومر هست، برد پیت و اورلاندو بلوم در کنار دیان کروگر ایفای نقش می کنند.

 

دایان کروگر برای بازی در فیلم “محوشدگی” به کارگردانی فاتح آکین روز یکشنبه «۲۸ مه/ ۷ خرداد» جایزه برترین بازیگر زن جشنواره فیلم کن فرانسه سال ۲۰۱۷ را تصاحب کرد.

دایان کروگر برترین بازیگر جشنواره کن شد

در فیلم “محوشدگی” دایان کروگر، نقش “کاتیا” یک زن آلمانی را ایفا می کند که همسر خارجی «کُرد» و پسر خود را در جریان بمب‌گذاری “نئونازی‌ها” ازدست میدهد. فیلمی که ریشه‌اي از واقعیت دارد و دادگاه یکی از عاملان قتل‌هاي زنجیره‌اي ۹ خارجی در کشور آلمان هنوز هم در جریان هست. فیلم محو شدگی اولین ایفای نقش کروگر به زبان آلمانی‌هست.

دایان کروگر برترین بازیگر جشنواره کن شد

یکی دیگر از نقش‌آفرینی‌هاي پیروز دایان کروگر در فیلم “آشغال‌هاي لعنتی” محصول سال ۲۰۰۹ به کارگردانی کوئنتین تارانتینو هست. این فیلم اضافه بر فروش ۳۰۰ میلیون دلاری در جشنواره کن نیز برنده یک جایزه شده هست.دایان کروگر به زبان‌هاي انگلیسی و فرانسه به حدی تسلط دارد که در صداگذاری فیلم‌ها از صدای اصلی او بهره گیری میشود

 

و برای شنونده اصلا قابل تشخیص نیست که زبان مادری او آلمانی هست.دایان کروگر از سال ۲۰۰۲ که برای اولین بار روی پرده سینما ظاهر شد تا کنون در ۳۶ فیلم سینمایی و سه فیلم تلویزیونی ایفای نقش کرده هست. کارنامه فعالیت‌هاي هنری دایان کروگر تاکنون با ۱۲ جایزه و ۶ نامزدی دریافت جایزه همراه بوده هست.