پارس ناز پورتال

بهترین درس ها برای موفقیت در زندگی و کار

بهترین درس ها برای موفقیت در زندگی و کار

برترین درس ها برای موفقیت در زندگی و کار 

موفقیت چیزی هست که همه ي یه دنبال آن هستیم و برای بدست آوردنش بسیار تلاش مي کنیم،برای شما درس هایي داریم. آیا مي خواهید در زندگی پیروز باشید و به خواسته هایتان دست یابید؟ مسلما اینجور هست و موفقیت خواسته همۀ مردم دنیاست.اما بعضی از افراد به دلایل اشتباهاتی که مرتکب مي شوند، نمیتوانند در مسیر موفقیت قدم بردارند و در نهایت دچار افسردگی و اندوه فراوان مي شوند.

 

1– فرصت هاي دوردست ها
تعداد زیادی از مردم تنها مي توانند فرصت هایي را ببینند که در نزدیکی شان قرار دارند اما اگر مي خواهید از نظر حرفه و امور مالی پیشرفت کنید باید لنزی با دامنه وسیع بر روی چشم هایتان قرار داده و فرصت هاي دور دست را نیز مشاهده نمایید.این کاری هست که افراد پیروز انجام مي دهند.

 

2- فرصت هاي به ظاهر کوچک
هیچ شانس و فرصتی را کوچک و حقیر نمی شمرند.یادتان باشد هرفرصتی، حتی اندک، که به دست تان مي آید، بی جهت از دست ندهید و آن را به علت کم اهمیت بودن رها نکنید.با تمام قدرت حفظش کرده و برای رسیدن به نتایج بزرگ روی آن کار کنید.

 

3- درک موقعیت
افراد پیروز، موقعیت فعلی شان را به خوبی بررسی مي کنند تا بدانند برای رسیدن به جایگاهی که مي خواهند چه اقداماتی باید انجام دهند.

 

4- سرعت عمل
آن ها هرگز وقت تلف نمیکنند. در واقع، گاهی اوقات باید در کارهایتان سرعت عمل داشته باشید.گرچه نه به این منظور که همه ي وقت و تمام وقت عجله کنید، بلکه هر بار با شکستی مواجه شدید، در به دست گرفتن بازرسی وضعیت و سر وسامان دادن دوباره به زندگی تان سرعت عمل به خرج دهید.

 

5- جاه طلبی
افراد پیروز آرزوهای بزرگ درسر مي پرورانند.گاهی لازم هست اندکی جاه طلب باشید تا بهتر روی اهداف تان متمرکز شوید و لحظه اي را بیهوده از دست ندهید.

 

6- شهامت
افراد بسیار پیروز کسانی میباشند که شهامت به خرج داده و در برابر مشکلات کمر خم نکرده اند. هر بار که لازم هست، برای رسیدن به هدف تان جسارت کافی به خرج دهید.

 

7- کار گروهی
اگر مي خواهید در کارتان پیروز تر عمل کنید به کار گروهی اهمیت دهید. همۀ وقت} گروه، پیروز تر از فرد عمل کرده هست.ممکن هست بتوانید در بعضی از کارهای فردی تان پیروز باشید اما اگر کار کردن با گروه را به خوبی بیاموزید، مي توانید به موفقیت هایي دست پیدا کنید که هرگز تصورش را هم نمی‌کردید. این یکی دیگر از ویژگی هاي افراد پیروز هست.

 

8- پشتکار و سرسختی
اگر مي خواهید به اهداف تان دست پیدا کنید و زندگی موفقی داشته باشید باید سرسخت بوده و با هر شکست و یا مانعی میدان را خالی نکنید.هرکس مي تواند ایده هاي ناب و خلاقانه در سر بپروراند اما تا پشتکار و سرسختی از خود نشان ندهد نمیتواند به خواسته هایش برسد.

 

9- رقابت منصفانه
 به گزارش پارس ناز اگر با رقبای خود رفتار خصمانه اي داشته باشید، خودتان هم گرفتار این نوع رفتارها خواهید شد.بنابراین اگر هم رقابت مي کنید، رقابت تان سالم و براساس مهارت ها و توانایی هایتان باشد. کاری که افراد پیروز بسیار منصفانه انجام مي دهند.

 

10- آه و ناله
برنده ها هرگز آه و ناله نمیکنند.بنابراین قدرت روحی تان را چنان بالا برده تا در برابر هر ناملایمتی، ناله و فغان به راه نیندازید زیرا این رفتار فقط شما را عقب نگه مي دارد و نمیتوانید برنامه هاي تان را به خوبی پیش ببرید.