پارس ناز پورتال

بهترین دمنوش های گیاهی برای درمان میگرن

بهترین دمنوش های گیاهی برای درمان میگرن

بهترین دمنوش های گیاهی برای درمان میگرن 

اگر میگرن دارید ما برترین روش درمان را با گیاهان دارویی به شما معرفی میکنیم که به سرعت سردرد شما را بهبود می بخشند. مصرف گیاهان دارویی به صورت چای و نوشیدنی نیز روشی ساده و لذت‌بخش هست و به این طریق می توان گیاهان دارویی را وارد رژیم خوراکی هرروز خود كرد.گیاهان دارویی بسیاری وجود دارند که میتوانند از سردردهای میگرنی پیشگیری کنند یا از شدت انها بكاهند.

 

گرچه, برخی از این گیاهان را نباید در زمان حملات میگرنی مصرف كرد; زیرا برخی از آن ها بسیار قوی میباشند و ممكن هست موجب حالت تهوع شوند; پس بهتر هست از این گیاهان بعنوان پیشگیری كننده, گذشته از دچار شدن به حملات میگرنی بهره گیری كرد.

 

بهره گیری از برگ‌هاي تازه این گیاهان دارویی بسیار بهتر هست; اما در صورت عدم دسترسی به گیاه تازه, گیاه خشك‌شده نیز میتواند مؤثر باشد.امروزه شمار زیادی از گیاهان دارویی را به صورت چای كیسه‌اي می توان خریداری و مصرف کرد.

 

چطور نوشیدنی‌هاي گیاهی را تهیه كنیم؟
برای درست كردن یك نوشیدنی و یا چای گیاهی, یك قاشق از گیاه خشك یا یك مشت گیاه تازه را داخل لیوان یا هر ظرف دیگری ریخته و آب جوش را روی آن بریزید و در آن را بگذارید و اجازه دهید به مدت 2 تا 4 دقیقه در همین حالت دم بكشد; این روش مناسب‌تر از روش جوشاندن و یا دم كردن روی حرارت هست;

 

زیرا برخی گیاهان در اثر حرارت مستقیم ممكن هست مواد باارزش و خاصیت دارویی خود را از دست بدهند.بسته به ذائقه خود می توانید این نوشیدنی‌ها را غلیظ یا رقیق تهیه كنید و از عسل برای شیرین كردن انها بهره گیری نمایید.

 

رزماری «Rosemary»
این گیاه از گیاهان دارویی مشهور هست كه رایحه اي آرام‌بخش دارد و برای تسكین سردردهای ناشی از فعالیت هاي ذهنی و فكری هرروز مؤثر میباشد.از طرفی, یك پاك‌كننده قوی هست و به دلیل خاصیت ضدباكتریایی و رایحه قوی و مطبوع خود میتواند روح و روان را پاكسازی و آرام نماید و آن را برای تمركز دوباره حاضر كند.

 

گرچه بهتر هست از مصرف این گیاه در دوران بارداری امتناع شود.همین طور بیماران مبتلا به صرع باید از مصرف این گیاه به دلیل داشتن تركیبات قوی امتناع كنند.

 

قاصدك «Dandelion»
ریشه گیاه قاصدك, از آنجایی كه تقویت‌كننده كبد می باشد, به سمزدایی از بدن كمك می‌كند.ریشه این گیاه برای نارسایی‌هاي دستگاه گوارش مناسب هست و میتواند از بروز سردردهای میگرنی كه در نتیجه خوردن غذا هاي چرب و سنگین ایجاد می‌شود, پیشگیری کند.

 

بابونه «Chamomile»
بابونه از پرمصرف‌ترین گیاهان دارویی هست; زیرا خاصیت درمانی بسیاری دارد.این گیاه به آرامی سبب تسكین سیستم عصبی بدن شده و در داشتن خوابی آرام به شما كمك می‌كند و در آرامش‌بخشی و پاك كردن افكار مزاحم از ذهن بسیار مؤثر هست.

 

گیاه بابونه برای برطرف كردن سردردهای ناشی از هیجان و استرس نیز بسیار مناسب هست.از طرفی, به دلیل داشتن عطر و مزه مطبوع حتی برای كودكان نیز دلخواه هست; به‌ویژه اگر آن را با عسل شیرین كنید.

 

نعنا فلفلی یا سوسنبر «Peppermint»
این گیاه نیز از گیاهان مشهور و مؤثر و برای آرام كردن سردردهای ناشی از پرخوری خوب هست.از طرفی, حاوی تركیباتی هست كه می تواند به تجزیه و هضم چربی ناشی از غذا هاي پرچرب و سنگین در دستگاه گوارش کمک کند و كمك مؤثری برای كبد باشد.رایحه نعنایی این گیاه, روح و روان را آرام و احساس افسردگی و ناراحتی را از فرد دور میكند.

 

زنجبیل «Ginger»
زنجبیل از آنجایی كه خواص بسیاری دارد, بسیار پرمصرف هست.این گیاه برای دستگاه گوارش خوب بوده و دارای اثرات خوبی بر روی سیستم گردش خون میباشد و یكی از تسكین‌دهنده‌هاي باارزشی هست كه می توان آن را به شكل چای زنجبیل مصرف و تأثیر شگرف آن را احساس كرد!

 

چای سبز همراه با زنجبیل
چای سبز و زنجبیل هر دو حاوی تركیبات ضدالتهابی میباشند و سبب تسكین و آرامش میشوند; بنابراین با نوشیدن این چای میتوانید از تشدید سردرد پیش گیری كنید.

 

مواد لازم
آب 1 فنجان

زنجبیل تازه همراه با پوست «حلقه حلقه شده» به اندازه نصف بند انگشت

چای سبز كیسه‌اي, یا یك قاشق غذاخوری چای سبز 1 شماره

شیر كم‌چرب 2 قاشق غذاخوری

شكر یا عسل 1 قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه
آب را جوش آورده و زنجبیل را به آن اضافه كنید و به مدت 30 ثانیه بجوشانید.سپس آن را از روی حرارت برداشته و چای سبز را به آن اضافه كنید و بگذارید به مدت 2 دقیقه در همین حالت دم بكشد.اکنون شیر و در صورت تمایل, شكر یا عسل را به آن بیفزایید و میل کنید.مدت زمان حاضر شدن این نوشیدنی گوارا 5 دقیقه میباشد و برای سلامت پوست, تقویت حافظه, تسكین میگرن و آرتروز خوب هست.

 

نوشیدنی ترکیبی
تركیبات تشكیل‌دهنده این دمكرده گیاهی, اضافه بر آنكه به هضم غذا كمك می‌كند, تنش و پریشانی را نیز از بین می‌برد.این دم كرده سردردهایی را كه در اثر نگرانی‌ها و استرس‌ها ایجاد شده اند, تسکین میدهد.بهتر هست آن را هر روز صبح پس از بیدار شدن و هر شب گذشته از خواب به مدت دو هفته میل کنید.

 

طرز تهیه
ریحان, آویشن و بابونه را «از هر کدام نصف قاشق چایخوری» در یك فنجان آب جوش ریخته و پس از 5 دقیقه كه دم كشید, صاف كنید و بنوشید.در صورت تمایل می توانید این دمكرده را با عسل شیرین کنید.