پارس ناز پورتال

رازهای طلایی مشتری یابی در بازار

رازهای طلایی مشتری یابی در بازار

رازهای طلایی مشتری یابی در بازار 

مشتری یابی در بازار میتواند در فروش اکثر کمک کند که یکی از اصلی ترین موارد در کارگروهی شرکت ها برای موفقیت به شمار میرود. چطور مشتری یابی می کنید؟ این یک سوال ساده هست و شمار خیلی کمی از شرکت‌هایي که می‌شناسیم, جواب قطعی برای این سوال دارند.

 

اغلب شرکت‌ها, هیچ فرآیندی برای مشتری یابی, از پیدا کردن سرنخ‌هاي بازاریابی تا فروش ندارند و اگر هم فرآیندی دارند, یک پروسه دستی و ناکارآمد هست. در ادامه ده گام اساسی که در پروسه مشتری یابی یا به اصطلاح لید جنریشن باید طی کنید, آورده شده هست

 

*هماهنگی‌هاي مابین تیم فروش, بازاریابی, خدمات به مشتری و گسترش محصول

یک جلسه برای همه ي‌ي اعضای تیم خود «فروش, بازاریابی, خدمات به مشتری و گسترش محصول» تدارک مشاهده نمایید. از آن‌ها بخواهید تا در مورد موارد زیر با هم به توافق برسند.

 

توافق در مورد معیارهایی که باید در نظر گرفته شوند.
توافق در مورد 10 موردی که در این فهرست مطرح خواهد شد.
تهیه KPIها, اهداف ماهانه, سه ماهه و سالانه برای فروش, بازاریابی و خدمات به مشتری داشبور گزارش و گزارش‌هاي قوی ماهانه برای هر تیم و نحوه انتقال آن‌ها به ذی‌نفعان

 

*اتوماسیون بازاریابی, فروش و مدیریت رابطه با مشتری

تیم فروش و بازاریابی شما نیاز دارد از برخی تکنولوژی‌ها برای مدیریت کارهای خودشان بهره گیری کنند. بعنوان بخشی از روند هماهنگی, تیم‌هاي فروش و بازاریابی شما باید در مورد این ابزارها به توافق برسند.

 

*سیستم مدیریت محتوای وب‌سایت
ایجاد و گسترش محتوا «وبلاگ‌ها و شبکه‌هاي اجتماعی»
تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری«صفحات فرود, فرم‌ها»
اتوماسیون بازاریابی«بازاریابی ایمیلی, فهرست ایمیل, گردش کار مدیریت سرنخ‎‌هاي بازاریابی»
یکپارچه‌سازی برنامه‌ها «سرویس‌هاي خدمات به مشتری, تجارت الکترونیک, سیستم‌هاي اطلاعاتی کسب‌وکار»

 

*جذب سرنخ‌هاي بازاریابی

جذب کاربر برای فروش با بهره گیری از محتوای باکیفیت بالا و هدفمند.

 

بازاریابی باطنی; وبلاگ‌نویسی, وبلاگ‌نویسی مهمان, بروزرسانی شبکه‌هاي اجتماعی, بهینه‌سازی موتورهای جستجو, صفحات فرود و …پرداخت به ازای تقاضا; تبلیغات در رسانه‌هاي اجتماعی, تبلیغات بنری, بازاریابی ایمیلی, تبلیغات چاپی, تبلیغات رسانه‌اي و…

 

*جمع‌آوری اطلاعات سرنخ‌هاي بازاریابی

شما باید اطلاعات هر شخصی راکه تا به حال به شما یا وب‌سایت‌تان مراجعه کرده هست را داشته باشید. اگر تا به حال اینکار را نکرده‌اید هر چه سریع‌تر به طراحی یک استراتژی صحیح برای جمع‌آوری این اطلاعات بپردازید.به این فکر کنید که از چه طریقی می توانید بیشترین و برترین اطلاعات را جمع‌آوری کنید؟چطور میتوانید آن کار را انجام دهید و به چه ابزارهایی نیاز خواهید داشت؟

 

*بخش‌بندی سرنخ‌هاي بازاریابی

تقسیم بندی و بخش‌بندی سرنخ‌هاي بازاریابی یکی از مهم‌‌ترین کارهایی هست که باید صورت گیرد.شما برای این‌که بتوانید شخصی‌سازی انجام دهید و پیام‌هاي مرتبط با هر شخصی را به وی بفرستید, مجبور به بخش‌بندی و فهرست‌بندی سرنخ‌هاي بازاریابی هستید.به عبارت ساده‌تر شما باید افرادی راکه اطلاعات آن‌ها را جمع‌آوری کرده اید, براساس خصوصیت‎‌هاي مشترک دسته‌بندی کنید.

 

*امتیازدهی به سرنخ‌هاي بازاریابی

به هر سرنخ بازاریابی از لحاظ قوی یا ضعیف بودن امتیاز بدهید.مطمئنا آن سرنخ بازاریابی که امتیاز بیشتری گرفته هست, احتمال بیشتری برای تبدیل شدن به مشتری دارد.بعنوان مثال, شما می توانید عواملی هم‌چون صنعت, درآمد, شمار دفعات بازگشت به سایت, مشتری رقیب و … را در نظر بگیرید.

 

*دنبال کردن سرنخ‌بازاریابی که یافته‌اید

تنها هدف قرار دادن مشتری و جمع‌آوری اطلاعاتش کافی نیست.شما باید بتوانید مشتریی راکه یافته‌اید, دنبال نمایید, برای او ارزش آفرینی کنید و وی را به سمت خود جلب کنید.بعنوان مثال, اگر شما از بازاریابی ایمیلی بهره گیری میکنید, تنها به ارسال یک ایمیل آغاز اکتفا نکنید.بلکه بعد از ارسال ایمیل اول حدود 5 تا 6 بار ایمیل دیگر هم بزنید.گرچه این به این معنا نیست که اسپم باشید.

 

*فروش و تجزیه تحلیل نتایج

بعد از این‌که شما با سرنخ‌هاي بازاریابی رابطه برقرار کردید و به آن‌ها پیشنهادی ارزشمند دادید, به احتمال زیادی فروش صورت خواهد گرفت. در این مرحله یعنی بعد از این‌که مشتری یابی را انجام دادید, نوبت به تجزیه و تحلیل میرسد.آن‌چه که در این‌جا اهمیت دارد اینست که شما با کمترین تلاش به بیشترین نتایج دست پیدا کنید. بنابراین تجزیه تحلیل نتایج به شما کمک خواهد کرد تا برترین فرصت‌ها را کسب کنید.