پارس ناز پورتال

راهنمایی انتخاب عینک آفتابی متناسب با فرم صورت

راهنمایی انتخاب عینک آفتابی متناسب با فرم صورت

راهنمایی انتخاب عینک آفتابی متناسب با فرم صورت

برای انتخاب مدل عینک آفتابی بعد از اطمینان از اصالت و کیفیت، مهم‌ترین نکته آن هست که بدانید کدام فریم برای صورت شما مناسب هست. اصلا یکی از کاربردهای عینک آفتابی این هست که ما را خوشتیپ‌تر نشان دهد، پس چرا عینکی را گزینه نکنیم که درست متناسب با فرم صورتمان باشد؟

 

برای شروع کار یک آینه جلوی خودتان قرار دهید و فرم صورتتان را پیدا کنید بعد سراغ مدل‌ها و پیشنهادات ما بروید.

 

برای صورت بیضی شکل

راهنمایی انتخاب عینک آفتابی متناسب با فرم صورت

صورت‌هاي بیضی شکل بعنوان ایده‌آل‌ترین فرم صورت شناخته می شود. اگر صورت شما بیضی شکل هست آن قدر خوش شناس هستید که بتوانید هر مدل عینکی را انتخاب کنید.کشیدگی صورت و پهنای فک به شما این شانس را داده هست.

 

تنها توصیه‌اي که میتوانیم داشته باشیم این هست که فریم‌هایي را گزینه نکنید که دسته عینک در آن‌ها زیادی پایین قرار گرفته هست، این مدل عینک آفتابی میتواند کشیدگی صورت را اکثر کند.برای نمونه، خط فک قوی و پیشانی پهن که صورت شما را مربعی کرده به یک مدل عینک آفتابی گرد مانند عینک‌هاي خلبانی یا جان لنونی نیاز دارد که زوایای صورت شما را ملایم‌تر نشان دهد.

 

برند کاررا «Carrera» با مدل‌هاي متنوع گرد، به شما در انتخاب عینک آفتابی مناسب فرم صورت مربعی‌تان کمک میکند.

 

برترین توصیه: فریم‌هاي گرد، خلبانی «aviator» و کلاب مستر «clubmaster»

 

برای صورت گرد

راهنمایی انتخاب عینک آفتابی متناسب با فرم صورت

نگاهی به مدل‌هاي عینک آفتابی دیور «Dior» بیاندازید. جدید ترین عینک‌هاي آفتابی این برند را می توانید در فروشگاه اینترنتی دیجی استایل پیدا کنید.

 

برترین توصیه: هر مدل عینکی که دوست دارید!

 

برای صورت مربعی شکل

راهنمایی انتخاب عینک آفتابی متناسب با فرم صورت

طبق یک قاعده کلی مدل عینک شما باید متضاد با فرم صورتتان باشد، گزینه عینک آفتابی با این قاعده می توان تعادل صورت را اکثر کند.بنابرهمان قاعده انتخاب فریم عینک متضاد با فرم صورت، اگر صورت گرد دارید، باید مدل عینک آفتابی شما تا جای ممکن به صورتتان زاویه بدهد.

 

برای آنکه لپ‌ها کمی لاغرتر به نظر برسند، عینکی را انتخاب کنید که بخش بالای فریم یا ابروی آن کمی پهن‌تر باشد. عینک‌هایي با فریم زاویه‌دار، می تواند فرم صورت شما را کشیده‌تر نشان دهد.

 

مدل‌هاي متنوع مربعی شکل عینک آفتابی را می توانید در برندی مانند پولاروید «Polaroid» پیدا کنید.

 

برترین توصیه: ویفرر «wayfarers»، فریم‌هاي مربعی، کلاب مستر

 

برای صورت کشیده

راهنمایی انتخاب عینک آفتابی متناسب با فرم صورت

برای آنکه در صورت‌هاي کشیده، تعادل به وجود بیاید دنبال مدل عینک آفتابی باشید که به صورت شما پهنا می دهد. عینک‌هاي آفتابی گرد و مربعی شکل هر دو برای شما می تواند مناسب باشد، تنها باید فریمی را انتخاب کنید که کمی از صورت شما بزرگ‌تر باشد.

 

عینک آفتابی مدل ویفرر هم گزینه خوبی هست، برندهای متنوعی هم این مدل عینک را با اندازه‌هاي بزرگ و کوچک طراحی می کنند و به این ترتیب میتوانید برترین انتخاب را داشته باشید.

 

برترین توصیه: ویفرر، کلاب مستر

 

برای صورت قلبی شکل

راهنمایی انتخاب عینک آفتابی متناسب با فرم صورت

صورت‌هاي قلبی برای گزینه مدل عینک آفتابی، از هر فرم صورت دیگری بدقلق‌تر میباشند. با چانه باریک و پیشانی پهن، باید مواظب باشید که فریم عینک آفتابی شما حجم بالای صورتتان را اضافه نکند و گرچه اینکار ساده‌اي نیست، چون همه ي عینک‌ها همان بالا قرار میگیرند.

 

به همین دلیل بهتر هست مدل‌هاي عینک آفتابی کلاب مستری را انتخاب کنید که نیم فریم باشند. فریم گرد هم برای شما مناسب هست چرا که از شدت زاویه‌دار بودن چانه کم میکند.

 

برترین توصیه: کلاب مستر و فریم‌هاي گرد

چند نکته مهم پیش از انتخاب مدل عینک آفتابی:

 

1- رنگ مو و چشم را در نظر بگیرید:

رنگ فریم یا لنز عینک آفتابی میتواند در استایل شما کارساز باشد.

 

اگر تن اصلی رنگ پوست شما نزدیک به رنگ پوست سرد هست، سراغ فریم هایي با رنگ هاي شتری، طلایی، هلویی، نارنجی، مرجانی، شیری، آبی گرم، فیروزه اي، قرمز و مسی بروید.

 

اگر رنگ پوست شما به رنگ گرم نزدیک تر هست، مشکی، نقره اي، صورتی-قهوه‌اي، آبی- طوسی، گوجه‌اي، ارغوانی، صورتی، فیروزه‌اي و آبی انتخاب‌هاي مناسبی برای رنگ فریم میباشند.

 

2- سرمایه‌گذاری کنید:

یک عینک آفتابی با کیفیت ارزش پول هزینه کردن را دارد، پس دنبال عینک‌هاي ارزان نروید، آن‌ها هم از چشم‌ها و پوست اطراف چشم نمیتوانند به خوبی محافظت کنند و حتی گاهی به چشم صدمه می زنند و هم نه تنها شما را خوشتیپ‌تر نشان نمی دهند بلکه می توانند یک استایل فوق‌العاده از بین ببرند.

 

3- عینک‌هاي ورزشی برای ورزش:

عینک‌هاي ورزشی با لنزهای رنگی و فریم گربه‌اي را تنها برای اسکی کردن در دامنه کوه‌ها و دوچرخه سواری بزنید! اکنون که انواع عینک آفتابی را شناختید، وقت آن هست که نگاهی به این مدل‌هاي محبوب بیاندازید. توصیه میکنیم سری به فروشگاه اینترنتی دیجی استایل بزنید و از جدیدترین مدل های عینک آفتابی مشاهده کنید.

 

منبع: مجله فروشگاه اینترنتی مد و لباس دیجی استایل – انتخاب مدل عینک آفتابی با یک راهنمای ساده