پارس ناز پورتال

همه چیز درباره رسوایی جنسی و تجاوز به بازیگران زن هالیوود

مجموعه : مجله خبری روز
همه چیز درباره رسوایی جنسی و تجاوز به بازیگران زن هالیوود

همه چیز درباره رسوایی جنسی و تجاوز به بازیگران زن هالیوود 

هالیوود اینروزها شاهد رونمایی و افشاگری تجاوز و تعرض هاي جنسی بازیگران و کارگردان ها و تهیه کننده هاي مشهور مرد به ستاره هاي زن هست. شاید هنگامیکه بیش از 40 زن از هاروی واینستین شکایت کردند کسی تصورش را نمی‌کرد کار او که یکی از تهیه کنندگان بزرگ هالیوود هست بیخ پیدا کند, اما نه تنها انگ تعرض جنسی واینستین را در آستانه نابودی قرار داده هست

همه چیز درباره رسوایی جنسی و تجاوز به بازیگران زن هالیوود

بلکه انگشت انگ به سوی چهره هاي مهم عالم سینما, ورزش, سیاست و رسانه هم چون بوش پدر و چارلی رز گرفته شده هست.اصل ماجرا از شکایت هاي زنجیره اي از هاروی واینستین, تهیه کننده مشهور هالیوود شروع شد. اکنون کار بیخ پیدا کرده هست, نه تنها واینستین بلکه چندین ستاره بزرگ هالیوود متهم به اذيت جنسی شده اند.

 

بازهم ماجرا در همین جا متوقف نشد, افشاگری علیه سیاستمداران شروع شد, اکنون امروز چارلی رز مجری مشهور تلویزیونی و یک خبرنگار باسابقه نیویورک تایمز متهم شده اند. شبح “اذيت جنسی” آسمان ایالات متحده ایالات امریکا را فراگرفته هست.شاید هنگامیکه بیش از 40 زن از هاروی واینستین شکایت کردند کسی تصورش را نمی‌کرد

 

کار او که یکی از تهیه کنندگان بزرگ هالیوود هست بیخ پیدا کند, اما نه تنها انگ اذيت جنسی واینستین را در آستانه نابودی قرار داده هست, بلکه انگشت انگ به سوی چهره هاي مهم عالم سینما, ورزش, سیاست و رسانه هم چون بوش پدر و چارلی رز گرفته شده هست.

همه چیز درباره رسوایی جنسی و تجاوز به بازیگران زن هالیوود

افشای اتهامات واینستین باعث شد جنبشی بزرگ در کشور آمریکا راه بیافتد, جنبشی که بی محابا بزرگان این کشور را رسوا می کند.هاروی واینستین غول هالیوود که تهیه کننده شمار زیادی از شاهکارهای سینمای آمریکاست چندی پیش از سوی شمار زیادی از بازیگران زن متهم به اذيت جنسی و حتی تجاوز شد. این انگ ها باعث اخراج واینستین از آکادمی اسکار شد.

 

اسکار در بیانیه خود تاکید کرد: “این اخراج تنها به این علت نیست که ما میخواهیم بین خود ما و کسیکه لیاقت عضویت در آکادمی را ندارد فاصله‌گذاری کنیم, بلکه پیغام این اخراج این هست که زمان اغماض درمورد آزارجنسی و دام گستردن شرم‌آور برای چنین رفتارهایی به سر آمده هست.”

 

پیش از آکادمی اسکار در ایالات امریکا, آکادمی جوایز سینمایی بفتای بریتانیا هم عضویت واینستین را لغو کرده بود. رئیس جشنواره فیلم کن هم که واینستین یکی از میهمانان دائم آن بود نسبت به این موضوع اظهار نگرانی و تاسف کرده هست.

 

حتی هیئت مدیره شرکت فیلم‌سازی واینستین, رئیس و بنیانگذار این شرکت را برکنار کرد و شمار زیادی از شرکت‌هاي طرف قرارداد شرکت فیلم‌سازی واینستین قراردادهای خودرا لغو کرده‌اند ودر هالیوود زمزمه از ورشکستگی یا واگذاری این شرکت مطرح فیلم‌سازی بالا گرفته هست.هم زمان با گسترش پیدا کردن دامنه رسوایی‌هاي جنسی هاروی واینستین, زنان بیشتری قدم پیش گذاشته و از سنجیدن “تجاوز” و اذيت جنسی از طریق این غول سینمای ایالات امریکا سخن گفته‌اند.

 

در بین افشاگران اسم آنجلینا جولی و گوئینت پالترو به چشم میخورد و همینطور رز مک‌گوآن که مدعی هست هاوری واینستاین در اتاق هتل به او “تجاوز” کرده هست.این تهیه‌کننده بزرگ هالیوود پافشاري دارد که همه ی این روابط جنسی با رضایت طرف مقابل بوده و هر گونه فعل مجرمانه مبنی بر تجاوز, آزار جنسی و دست‌ درازی را تکذیب می کند.

 

بیمار انگلیسی, شکسپیر عاشق و حکايت عامه‌پسند, تنها چند نظیر از آثار سینمایی هست که هاوری واینستین پشت تولید آن ها بوده هست.رسوایی واینستین باعث جدایی همسرش از او شد. هم چنین باب واینستین, در گفتگو با خبرنگاران بردارش را “بیمار و فاسد” خوانده و گفت هرگز از ماهیت او بعنوان یک “یغماگر جنسی” آگاه نبوده هست.

 

اکنون علیه واینستین تحقیقات پلیسی در جریان هست, باید دید که نتیجه تحقیقات چه می شود.

همه چیز درباره رسوایی جنسی و تجاوز به بازیگران زن هالیوود

کوین اسپیسی, ستاره منزل پوشالی متهم شد

افشاگری درمورد واینستین باعث به وجود آمدن موجی از افشاگری ها علیه دیگر بازیگران هالیوود شد.ابتدا کوین اسپیسی با مساله بزرگی روبه رو شد. این بازیگر برجسته هالیوود در سال های جدید با بازی در سریال “منزل پوشالی” محبوبیت دو عمده پیدا کرده هست.

 

رسوایی کوین اسپیسی با اتهامات آنتونی رپ, بازیگر آمریکایی, شروع شد که گفته هست درسال ۱۹۸۶ میلادی هنگامیکه 14 سال داشته, کوین اسپیسی دریک میهمانی به او تعرض جنسی کرده هست.کوین اسپیسی در صفحه توییتر خود ضمن گفتن این که این حادثه رابه خاطر ندارد, عذرخواهی کرد و آنوقت اعلام کرد همجنسگراست.

 

در اتهامی دیگر هیدر اونرو, گوینده سابق تلویزیون بوستون, اسپیسی را متهم کرده هست که در ژوئیه 2016 در میهمانی اي در جزیره ننتاکت ماساچوست پسرش راکه آن موقع 18سال داشت, مورد اذيت جنسی قرار داده هست. پس از شنیدن اتهامات دیگران, خانواده اونرو تصمیم گرفت که ماجرا را فاش کنند و مانع شوند کسی دیگری قربانی تعرض کوین اسپیسی شود.

 

پس از این, افراد دیگری کوین اسپیسی را متهم به تعرض جنسی کردند و به دنبال آن شرکت “نتفلیکس” تصمیم گرفت فصل ششم “منزل پوشالی” را بدون کوین اسپیسی و شخصیت اصلی حکايت روی صحنه ببرد.ماجرا برای کوین اسپیسی به همینجا ختم نشد چرا که ریدلی اسکات, کارگردان فیلم “تمام پول هاي دنیا” تصمیم گرفت کوین اسپیسی, را از جدید ترین فیلمش حذف و تمام این صحنه ها را مجدد با کریستوفر پلامر فیلم برداری کند.

همه چیز درباره رسوایی جنسی و تجاوز به بازیگران زن هالیوود

داستین هافمن

بازیگر دیگری هست که دراین باره مورد انگ قرار گرفته هست. او متهم به اذيت جنسی یک کارآموز در جریان فیلم برداری فیلم‌هایش درسال 1985 شده هست. آنا گراهام هانتر, نویسنده گفته در آن زمان که ۱۷ ساله بوده, داستین هافمن وی را اذيت داده و کلمات نامناسبی درمورد داشتن ارتباط جنسی با او برزبان آورده هست.

 

هافمن باصدور بیانیه اي از هانتر عذرخواهی کرد و گفت “من به زن‌ها انتها احترام را میگذارم و احساس خیلی بدی دارم که احتمالا کاری کرده باشم که وی را در شرایط بدی قرار داده باشد. متاسفم.”پس از این افشاگری ها در فضای خبری و هنری کشور آمریکا همه ی چشم براه بودند ببینند متهم بعدی کیست؟

همه چیز درباره رسوایی جنسی و تجاوز به بازیگران زن هالیوود

بله, استیون ساگال متهم بعدی بود. پورشا دی راسی, هنرپیشه استرالیایی-آمریکایی, استیون سیگال هنرپیشه و کارگردان هالیوود رابه اذيت و اذیت جنسی متهم کرد.استیون سیگال 65 ساله به خاطر بازی در فیلم‌هاي اکشن مشهور هست. چندین زن دیگر از جمله جولیانا مارگولیس هنرپیشه سرال “همسر کارساز” و جنی مک‌کارتی, مدل, سیگال رابه رفتار نامناسب متهم کرده‌اند.

 

ساگال با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه ارتباط بسیار گرمی دارد.در همین حال شش زن برت راتنر, کارگردان آلبوم فیلم‌هاي “ساعت شلوغی” و فیلم “ایکس من” , اورا به اذيت جنسی متهم کرده‌اند. وکیل راتنر” به طور قطعی” همه ی اتهامات را از سوی او رد کرده هست.

 

اندرو کریسبرگ متهم دیگری بود که علیه او افشاگری شد. این تهیه‌کننده و فیلمنامه‌ نویس آمریکایی به 19 مورد مزاحمت جنسی و لمس نامناسب بدن زنان متهم شده هست. شوهایی تلویزیونی که او در انها ایفای نقش کرده, متوقف شده‌اند و شرکت “وارنر برادرز” مشارکت خودرا موقتا با وی قطع کرده هست.

همه چیز درباره رسوایی جنسی و تجاوز به بازیگران زن هالیوود

دروازه بان تیم ملی فوتبال زنان امریکا سپ بلاتر را متهم کرد

با گسترش افشاگری ها پای ورزش هم به ماجرا باز شد. ابتدا صدها ژیمناست‌ آمریکایی از اذيت جنسی خود از سوی بزرگسالان دراین ورزش پرده برداشتند.نتایج یک پژوهش ۹ ماهه که از سوی روزنامه ایندیاناپولیس استار انجام شده نشان می دهد که 368 ژیمناست درمورد پیشینه اذيت جنسی طی یک دوره ۲۰ ساله به دست ده‌ها مربی و صاحب باشگاه ورزشی خبر داده اند.

 

این گزارش مدعی هست که فدراسیون ژیمناستیک کشور آمریکا برای پیش گیری از این آزارها به اندازه کافی تلاش نکرده هست.روزنامه ایندیاناپولیس استار نوشته هست صاحبان باشگاه‌هاي ورزشی و ورزشکاران از ترس دقت منفی و از دست دادن حامیان مالی پرمنفعت‌شان تمایلی نداشته‌اند دراین باره دست به اقدامی بزنند.

 

همینطور اوایل سال جاری پرونده‌اي علیه لری ناسار یک دکتر سابق فدراسیون ژیمناستیک به انگ اذيت جنسی یکی از زنان ورزشکار تشکیل شد اما ناسار این انگ را رد کرد.راشل دن‌هولیندر ورزشکاری که از ناسار شکایت کرده بود به بی‌بی‌سی گفت که در پانزده سالگی وقتی برای معاینه به دکتر ناسار در دانشگاه ایالتی میشیگان مراجعه کرده اذيت جنسی دیده هست.

 

دن‌هولیندر گفت که اذيت جنسی زمانی رخ داده که او به همراه مادرش در اتاق بوده هست. البته ناسار از این انگ تبرئه شد.اما دومین مسئله پر میل صدا دراین باره اذيت جنسی دروازه بان تیم ملی فوبتال زنان آمریکاست.هوپ سولو, دروازه‌بان تیم فوتبال زنان ایالات امریکا, سپ بلاتر, رئیس سابق فدراسیون بین‌ المللی فوتبال رابه اذيت و اذیت جنسی متهم کرده هست.

 

هوپ سولو در گفت و گو با روزنامه پرتغالی اکسپرسو گفته هست بلاتر پیش از مراسم بهترین‌هاي فیفا درسال 2013 وی را با لمس کردن اذيت داده هست.سولو که به همراه تیم ایالات امریکا در جام جهانی قهرمان شده گفته هست از این رخداد به شدت شوکه شده بود اما برای اعطای جایزه خودش را “مختصر” کرده بود.سخنگوی بلاتر, اتهامات هوپ سولو را رد کرده و آنرا “مضحک” خوانده هست.

 

سیاستمداران بزرگ متهم شدند

اما در ادامه جنبش افشای اذيت جنسی پای سیاستمداران هم به ماجرا باز شد. اینجا نیز اتهامات عجیب و گسترده هست.تا کنون هشت زن پرده از رفتارهای ناشایست جرج بوش پدر رییس جمهور اسبق ایالات امریکا با آن ها برداشته اند. این زنان از عادات ناشایست او گفته اند.

 

سخنگوی رئیس‌جمهور اسبق کشور آمریکا, جیم مک‌گرتث, رسما پذیرفت که جورج بوش پدر عادات زشتی داشته هست و البته “نیت” او از اینکار “اذيت دادن افراد” نبوده هست

 

این اظهار نظر با واکنش قربانیان روبه رو شد و آن ها تاکید کردند که رفتار رییس جمهور پیشین ایالات امریکا آگاهانه بوده هست. نهایتا دفتر جرج بوش در اطلاعیه اي اعلام کردرئیس‌جمهور هرگز آگاهانه و با نیت اذيت و اذیت کسی اقدامی نکرده, هر چند, یک‌بار دیگر مراتب عذرخواهی خودرا از همه ی کسانی که در موقعتصویر یادگاری گرفتن با او آزرده خاطر شده‌اند, اعلام می‌دارد.

همه چیز درباره رسوایی جنسی و تجاوز به بازیگران زن هالیوود

قاضی القضات آلاباما انگ اذيت جنسی را رد کرد

درکنار جرج بوش اخیرا یک نامزد جمهوری خواه سنای کشور آمریکا از ایالت آلاباما متهم به اذيت جنسی یک دختر نوجوان ۱۴ ساله شده هست. اما روی مور که از شخصیت هاي شناخته شده محافظه کار هست, میگوید گزارش هایي که درمورد 32 سالگی او توزیع شده دروغ هست.

 

لي کورفمن و سه زن دیگر مور را متهم کرده اند که هنگامیکه 14 تا ۱۸ ساله بوده اند به آن ها تعرض کرده هست.کورفمن می‌گوید هنگامیکه ۱۴ سال سن داشته با مادرش به خاطر پرونده حضانت به دادگاه مراجعه کرده بودو مور که در آن زمان کارمند دادگاه بوده توانسته با او تماس برقرار کند ودر روزها بعد به منزل اش ببرد.

 

جمهوری خواستار مجلس سنا می‌گویند اگر این اتهامات حقایق داشته باشد, مور باید از رقابت ها کناره گیری کند.مور که قاضی ارشد سابق ایالت آلاباماست, برای کسب کرسی نمایندگی جف سشنز, وزیر دادگستری کنونی دولت ترامپ رقابت میکرد.پیش از این گفته می شد مور از اقبال بالایی نسبت به حریف دموکراتش برخوردار هست.

 

پیش تر نیز دونالد ترامپ رییس جمهور ایالات امریکا در رقابت هاي انتخاباتی بارها متهم به اذيت جنسی زنان و ارتباط نامشروع شده بود. اتهاماتی که باوجود گستردگی هیچ یک مانع ازآن نشد که ترامپ رییس جمهور کشور آمریکا نشود.بیش از 10 نماینده مجالس ایالتی نیز متهم به اذيت و اذیت جنسی میباشند. مهم‌ترین آن ها جف هوور رییس مجلس نمایندگان ایالت کنتاکی هست.

 

او انگ جنسی را از سوي یکی از کارمندانش رد کرده اما از سمتش بعنوان رییس این نهاد قانونگذار در ایالت کنتاکی استعفا داده هست.بیل کلینتون رییس جمهور اسبق نیز متهم به اذيت جنسی چند زن پس از زمان ریاست جمهوری اش شده هست.

 

بحران به رسانه ها رسید

اما آخرین حوزه اي که انگ اذيت و اذیت جنسی در ان جنجال بپا کرده هست, حوزه رسانه هاست. دیروز چارلی رز, مجری برنامه‌هاي گفتگو و خبرنگار تلویزیون کشور آمریکا پس از انگ به اذيت جنسی از کار در چندین شبکه, معلق شد.واشنگتن پست در گزارشی از شکایت هشت زن نسبت به اذيت جنسی و رفتار نامناسب این مجری مشهور خبر داد.

 

شبکه سی بی اس این اتهامات را “بسیار غمگین کننده” خواند و اعلام کرد که انها را “جدی” خواهد گرفت. شبکه هاي بلومبرگ و پی بی اس نیز رز را از کار تعلیق کردند.چارلی رز با انتشار بیانیه‌اي باوجود عذرخواهی از رفتارش اعلام کرد همه ی اتهامات “دقیق” نیستند.

 

اتهامات اذيت جنسی رز از سال های ۱۹۹۰ تا 2011 حاوی مکالمات تلفنی ناشایست, دست زدن به بدن و بی پروایی در رفتار میشود. دو تن از کارکنان زن این مجری گفته اند که وی در برابر انها لخت شده و یک نفر دیگر ادعا کرده که رز دریک مهمانی بدون اجازه به بدن او دست زده هست.

 

چارلی رز خبرنگار و مجری ۷۵ ساله در زمان فعالیت حرفه‌اي در بین رسانه‌ ها از احترام خاصی برخوردار بود. وی بعنوان یکی از حرفه‌اي ترین مجریان برنامه‌هاي گفتگوی رسانه‌هاي کشور آمریکا شناخته میشود. از جمله گفتگو‌هاي مشهور او میتوان به گفتگو با باراک اوباما و هیلاری کلینتون اشاره کرد. او با بعضی مقامات ایرانی نیز گفت و گو کرده هست.

 

پیش از چارلی رز مایکل آوریسکز مدیر بخش خبر در شبکه ان پی آر پس از ادعای سه زن مبنی بر تعرض جنسی از سوی او از سوی خود استعفا کرد.همینطور مارک هالپرین تحلیلگر ارشد ان بی سی متهم به اذيت جنسی زن شد و شغلش را از دست داد.اخیرا گلن ثراش هم به علت رفتار نامناسب جنسی با لااقل زن از کار در روزنامه نیویورک تایمز تعلیق شده هست.

 

با این اوصاف افکار عمومی در ایالات امریکا هنوز پیگیر بحث اذيت و اذیت جنسی هست کمپین هایي دراین ارتباط به راه افتاده و افراد گوناگون تجارب خودرا دراین اساس به صورت عمومی مطرح میکنند.اکنون این سئوال بیش از همه ی مطرح هست متهم بعدی کیست؟