پارس ناز پورتال

درباره خاصیت های مفید روغن گل پامچال

درباره خاصیت های مفید روغن گل پامچال

درباره خاصیت های مفید روغن گل پامچال 

روغن گل پامچال یکی از گیاهان دارویی هست که می تواند برای پوست و موی شما کارساز و خوب واقع گردد. در این پست به خاصیت هاي این روغن خوب هست. گل پامچال یا پامچال شب یک گیاه رایجی هست که در مناطق معتدل شمال ایالات امریکا, اروپا و جنوب کشور آمریکا یافت می شود. از دانه‌هاي این گیاه برای استخراج روغن گل پامچال بهره گیری می شود.

 

این روغن به طور فوق‌العاده‌اي غنی از اسیدهای چرب, مثل اسید لینوئیک و اسید گاما لینولنیک هست که متعلق به خانواده اسیدهای چرب امگا 6 می باشد.گل پامچال یک گیاه گل‌دار هست که در شمال و جنوب ایالات امریکا رشد می کند. این گیاه هم‌چنین به اسم «Sundrops» نیز شناخته می شود.

 

روغن به دست آمده از دانه‌هاي این گیاه به طور گسترده برای درمان آکنه و جوش بهره گیری میشود, و بعنوان مثال میتواند التهاب و قرمزی ناشی از این مریضی پوستی را کاهش دهد.گل پامچال یا پامچال شب یک گیاه رایجی هست که در مناطق معتدل شمال کشور آمریکا, اروپا و جنوب ایالات امریکا یافت می شود.

 

این گل اساسا یک گیاه وحشی هست که به جنس گل مغربی تعلق دارد. این گیاه شباهت زیادی به پامچال انگلیسی دارد و شکوفه‌هاي آن معمولاً در شب باز می شود و به همین علت پامچال شب نامیده میشود.شکوفه‌ها معمولاً به رنگ زرد, صورتی و قرمز میباشند, در حالی که دانه‌ها قرمز رنگ می‌باشند. این گیاه گل‌دار از زمان‌هاي قدیم

 

بعنوان یک گیاه دارویی شناخته میشود که برای درمان تعدادی از مریضی‌ها از جمله, عفونت‌هاي دستگاه تنفسی, دشواری های گوارشی و آکنه به کار می رود.

 

فواید گل پامچال

از دانه‌هاي این گیاه برای استخراج روغن گل پامچال بهره گیری میشود. این روغن به طور فوق‌العاده‌اي غنی از اسیدهای چرب, مثل اسید لینوئیک و اسید گاما لینولنیک هست که متعلق به خانواده اسیدهای چرب امگا 6 میباشد. بیشتر خواص درمانی این روغن را میتوان به وجود این اسیدهای چرب اساسی نسبت داد.

 

به طور سنتی, از این روغن برای درمان عفونت‌هاي تنفسی و دشواری های گوارشی بهره گیری می شود. این روغن هم‌چنین برای بهبود جذب انسولین, کاهش خطر ابتلا به مریضی‌هاي قلبی عروقی, کاهش مریضی‌هاي پوستی و سندرم پیش از قاعدگی, افزایش باروری و تنظیم وزن نیز به کار می رود.

 

درمان آکنه با روغن گل پامچال

آکنه یک دشوار شایع پوستی هست که می تواند توسط عوامل گوناگونی از جمله رژیم خوراکی اشتباه و یا عادات غذا خوردن اشتباه, عدم تعادل هورمونی و استرس ایجاد شود. آکنه زمانی رخداد می‌افتد که به علت ترشح چرب اضافی و یا سبوم منافذ پوستی بسته می شوند.

 

این فرمایش می تواند باعث حضور باکتری‌ها روی پوست شده و ورود آن‌ها به تداخل منافذ پوستی را تسهیل بخشد. این به نوبه خود باعث التهاب, قرمزی و عفونت که معمولاً با آکنه و جوش همراه هست می شود.چون روغن گل پامچال غنی از اسیدهای چرب اساسی هست, می تواند در کاهش التهاب ناشی از آکنه بسیار سودمند باشد.

 

مشخص شده هست که کمبود اسیدهای چرب اساسی در بدن میتواند دشوار آکنه را تشدید کند. روغن استخراج شده از گل گیاه مغربی که منبع غنی از لینولئیک و گاما لینولنیک هست می تواند به بازرسی آکنه کمک کند.این روغن هم‌چنین میتواند سبب تعادل هورمونی در بدن شود که به همین علت برای کاهش سندرم پیش از قاعدگی بهره گیری میگردد. هم‌چنین میتواند عود مکرر آکنه که چند روز گذشته از قاعدگی به علت عدم تعادل هورمونی رخ میدهد را بازرسی کند.

 

روغن گل پامچال برای مراقبت از پوست

این روغن را میتوان هم از داخل و هم به طور موضعی بهره گیری کرد تا آکنه درمان شود. به طور کلی, روغن‌هاي استخراج شده از گیاهانی که به طور ارگانیک رشد کرده‌اند برای درمان آکنه بسیار سودمند در نظر گرفته میشوند. برای مصرف این روغن, می توانید اقدامات توصیه شده توسط دکتر معالج یا راهنمای درج شده روی محصول را دنبال نمایید. به غیر از آکنه, این روغن می تواند برای دیگر دشواری های پوستی مثل اگزما, مریضی خشکی پوست و پسوریازیس بهره گیری شود.

 

مصرف موضعی روغن استخراج شده از گل گیاه مغربی به طور کلی امن در نظر گرفته می شود, اما مصرف داخلی یا قورت دادن آن می تواند باعث ایجاد برخی عوارض جانبی در برخی افراد شود. برخی از عوارض متعارف ناشی از این روغن, سردرد, ناراحتی معده, پایین آمدن فشار خون و تشنج هست.

 

معمولاً به زنان حامله و شیرده توصیه می شود از مصرف این روغن امتناع کنند. به طور نمونه, افراد آلرژیک به اسید گاما لینولنیک باید از این روغن اجتناب کنند و یا گذشته از مصرف با دکتر معالج خود مشورت کنند.

 

روغن گل پامچال برای ریزش مو

بهره گیری از روغن گل پامچال روی پوست سر باعث تغذیه کامل آن میگردد. اگر شما از دشواری های خشکی پوست سر مثل شوره سر و پوسته پوسته شدن رنج میبرید, در این صورت یک ماساژ کامل با این روغن, این دشواری های را از بین میبرد. از آنجا که این روغن غنی از اسیدهای چرب امگا هست,

 

پوست سر را نمناک کرده و به خوبی آن‌را تغذیه میکند. این روغن هم‌چنین در قالب قرص و کپسول در دسترس هست. افراد مبتلا به ریزش سنگین مو به علت سطح بالای تستوسترون «DHT» تحت تجویز کپسول روغن پامچال قرا می گیرند چون آن سطح DHT را در بدن کاهش میدهد. DHT ترکیبی هست

 

که زمانی که بیش از اندازه ساخت شود باعث ریزش مو و طاسی به بازبینی میگردد. از آنجا که پوست سر از روغن تغذیه می شود, خشکی کاهش مییابد و در نتیجه شوره سر و پوسته پوسته شدن مفقود الاثر می گردد.کسانی که تحت ریزش شدید مو میباشند باید شروع به مالش روغن گل پامچال کنند تا از صدمه‌هاي ناشی بهبود یابند.

 

روغن را با بهره گیری از انگشتان در ریشه‌ موها بمالید و ماساژ دهید. مو هاي خود را به طور کامل با حوله گرم بپوشانید تا روغن به طور کامل جذب شود. هم‌چنین میتوانید برای به دست آوردن حداکثر منافع روغن را اجازه دهید در طول شب روی موها بماند. دکتر‌ها همین طور توصیه میکنند

 

این روغن را مصرف کنید تا بدن به صورت داخلی این مواد مغذی را دریافت کند. روغن گل پامچال هنگامی که با روغن کرچک ماساژ داده شود, باعث بهبود رشد دوباره مو می گردد. باید کمی صبور باشید تا نتایج مثبتی حاصل شود.

 

کاهش علائم اگزما با روغن پامچال

در برخی از بیماران زمانی که دشواری های تغذیه اي مربوط به GLA وجود داشته باشد, اگزما دیده می شود. بنابراین دریافت GLA از طریق مصرف روغن گل مغربی می تواند خوب واقع شود. در برخی مطالعه ها نشان داده شده هست که این روغن می تواند التهاب هاي ناشی از اگزما را در سنجش

 

با گروه پلاسبو کاهش داده و علائمی نظیر خارش, ترشح و پوسته پوسته شدن پوست که مربوط به اگزما میباشند را بهبود بخشد. در این حالت مریض نیاز کمتری به بهره گیری از کرم هاي استروئید و دارو و در نتیجه عوارض جانبی ناخوشایند انها دارد.

 

روغن گل پامچال و باروری

روغن پامچال توسط زنان برای برخی دشواری های متعارف سلامتی مثل علایم یائسگی, پره اکلامیسی «فشار خون بالا ناشی از بارداری», سندرم پیش از قاعدگی, درد پستان, کیست پستان و هم‌چنین سرطان پستان بهره گیری میگردد. این روغن می تواند باعث بازگشت تعادل هورمونی در زنان شود.

 

این روغن هم‌چنین میتواند به افزایش باروری با بهبود کیفیت ترشحات گردن رحم یا موکوس کمک کند. مخاط دهانه رحم که بارور هست مثل سفیده تخم مرغ به نظر میرسد. از جانب دیگر, مایع غلیظ و خشک دهانه رحم بارور در نظر گرفته نمیشود,

 

چون می تواند حرکت اسپرم را مختل کند, و در نتیجه مانع لقاح و بارداری شود.مطالب ارائه شده در این مطلب صرفا جهت تعلیم میباشند و نمیتوانند جایگزینی برای توصیه‌هاي دکتر متخصص باشند.