پارس ناز پورتال

زبان بدن و انتقال پیام های مهم بین افراد

زبان بدن و انتقال پیام های مهم بین افراد

زبان بدن و انتقال پیام های مهم بین افراد 

با زبان بدن می توان بسیاری از پیام ها را به افراد منتقل نمود. همه ی ما ممکن است بطور غیرارادی از زبان بدن خاص خود استفاده کنیم. زبان بدن یا ارتباط غیر کلامی یک زبان رسمی مثل ارتباطات کلامی نیست. در این زبان اشاره های غیرکلامی نا محسوسی وجود دارد که بدون این که هوشیار باشیم روی دیگران تاثیر عمیقی می گذارد. در این جا با چند نمونه از اشارات غیرکلامی در زبان بدن آشنا شوید.

زبان بدن و انتقال پیام های مهم بین افراد

ابرو بالا انداختن
گاهی اوقات وقتی یک شخص آشنا را می بینیم بدون این که خودمان متوجه باشیم ابروها را بالا می اندازیم. اما به صورت خودآگاه از این زبان بدن به عنوان احوالپرسی با دیگران استفاده می‌کنیم. این زبان بدن در همه ی جای دنیا شناخته شده است.

 

گشاد کردن مردمک
در تحقیقاتی که انجام شده است عکس زنانی که مردمک چشم آنها درشت تر بود به عنوان خوشگل ترین زنان گزینش شدند. تاریخچه این موضوع به زمان مصر باستان باز می گردد. زمانی که زنان مصری با ریختن سم بلادونا داخل چشم هایشان مردمک چشم هایشان را درشت تر می کردند.

 

لبخند مصنوعی
پل اکمن روانشناس آمریکایی در یکی از تحقیقاتش لبخندهای واقعی را مورد مطالعه قرار داده است که در آن می توان شادی واقعی و شادی مصنوعی را تشخیص داد. کلید اصلی در داخل چشم ها قرار دارد. لبخند واقعی چشم ها را نیز شامل می شود. لبخندی که باعث باریک شدن گوشه خارجی چشم و ایجاد چروک در گوشه چشم می شود.

 

لبخندهای مصنوعی برای آرام کردن فرد مقابل انجام می شود و پیغامی که با لبخند مصنوعی می دهند به این شرح است می خندم اما لذت نمی برم یا  می خواهم تو را راضی نگه دارم

 

مشت کردن دست
در این زبان بدن دست ها مشت می شود و انگشت شست بیرون می ماند. این حرکت ابزار موثری است که هنگام تاکید در گفتگوها به کار می رود. به عنوان مثال اگر سخنرانی های بیل کلینتون را دیده باشید می بینید که به کرات از این زبان بدن در سخنرانی هایش استفاده میکند.