پارس ناز پورتال

سندروم پیش از قاعدگی و گیاهان دارویی موثر

سندروم پیش از قاعدگی و گیاهان دارویی موثر

سندروم پیش از قاعدگی و گیاهان دارویی موثر 

سندروم پیش از قاعدگی حالتی است که خانم ها در آن به ناخوشایند و ناراحت کننده بودن معروف است که قابل درمان می باشد.گیاهان دارویی گزینه های خوبی هستند. بسیار از زنان برخی علائم نا خوشایند یا ناراحت کننده را طی چرخه قاعدگی خود احساس می کنند. در بعضی از زنان این نشانه ها قابل توجه ولی کوتاه مدت هستند و ناتوان کننده نیستند.

 

اما بعضی دیگر ممکن است یک دو نشانه از دامنه وسیع نشانه ها را که موقتاً عملکرد طبیعی شان را مختل می کند داشته باشند. این نشانه ها ممکن است از چند شاعت تا چند ماه تداوم داشته باشد.
سندروم پیش از قاعدگی و گیاهان دارویی موثر1. گیاه پنج انگشت با نام علمی Vitexagnus-castus که اثرات قابل مقایسه با داروی فلوگزتین در درمان علائم سندرم پیش از قاعدگی دارد. این گیاه در ایران می روید و به راحتی قابل تکثیر است.
سندروم پیش از قاعدگی و گیاهان دارویی موثر2. گیاه علف چای یا هوفاریقون با نام علمی Hypericum perforatum به عنوان داروی ضد افسردگی موثری شناخته شده است. آثار جانبی مصرف این دارو شامل ناراحتی گوارشی، سردرد، تحریک پذیری عصبی و حساسیت نوری است.

 

همچنین باید از تداخلات دارویی این گیاه یا برخی داروها از جمله داروهای جلوگیری از حاملگی، تئوفیلین، سیکلوسپورین، برخی داروهای ضد ویروس، بوسپیرون، استاتین، دیگوکسین، کاربامازپین و بلوکرهای کلسیم آگاه بود. این گیاه به راحتی در اکثر نقاط کشور قابل تکثیر است.
سندروم پیش از قاعدگی و گیاهان دارویی موثر3. درخت جینکو یا ژینکو با نام علمی Ginkobiloba در درمان حساسیت و ناراحتی پستان و برای افزایش تمرکز به کار می رود. آثار جانبی آن شامل سردرد و ناراحتی گوارشی است. مصرف زیاد این دارو باعث تهوع، استفراغ، اسهال، بی قراری و بی خوابی می شود. این درخت به عنوان یک گیاه زینتی زیبا با برگ های متعدد در ایران وجود دارد و به ویژه در فصل پاییز منظره ای دیدنی را پدید می آورد.
سندروم پیش از قاعدگی و گیاهان دارویی موثر