پارس ناز پورتال

شخصیت های واقعی فیلم تایتانیک چه شکلی بودند؟

مجموعه : اخبار سینما
شخصیت های واقعی فیلم تایتانیک چه شکلی بودند؟

شخصیت های واقعی فیلم تایتانیک 

شخصیت های واقعی فیلم تایتانیک چه شکلی بودند؟ غرق شدن کشتی تایتانیک یک تراژدی بود و از 2200 نفر تنها 700 نفر زنده ماندند. چندین فیلم درباره این تراژدی ساخته شده است، اما خاطره انگیزترین آنها فیلم تایتانیک جیمز کامرون است که در سال 1997 اکران شد. این فیلم دارای جلوه های بصری واقعا خیره کننده، داستان عاشقانه عالی و البته شخصیت های پیچیده و جالبی است.

 

1. مارگارت براون

مارگارت براون که کت و شلوار پسرش را برای یک شام با اشراف به جک قرض داد، یک مسافر واقعی کشتی تایتانیک بود. او که یک انسان دوست، یک شخصیت عمومی و یک فعال بود، همیشه به فکر دیگران بود. مارگارت به مسافران کمک کرد تا سوار قایق های نجات شوند و خودش از سوار شدن به قایق امتناع کرد.

شخصیت های واقعی فیلم تایتانیک 

بعداً او با فرمانده قایق بحث کرد و از او خواست که به محل غرق شده بازگردد. هنگامی که بازماندگان توسط کارپاتیا نجات یافتند، مارگارت لیستی از بازماندگان تهیه می کرد و به دنبال غذا و پتو برای مردم می گشت. او کمیته ای را برای جمع آوری کمک های مالی و کمک های روانی برای بازماندگان سازمان داد. مارگارت به خاطر کارش نشان ملی لژیون افتخار را دریافت کرد.

 

2. کاپیتان ادوارد اسمیت

کشتی تایتانیک تحت فرمان ادوارد اسمیت 62 ساله بود. این کاپیتان در یک خانواده معمولی بزرگ شد و در سن 12 سالگی مدرسه را رها کرد تا خدمت خود را در رزرو نیروی دریایی سلطنتی آغاز کند. اسمیت با تجربه ترین کاپیتان شرکت وایت استار لاین با 40 سال سابقه کار بود. قرار بود کشتی تایتانیک آخرین سفر او قبل از بازنشستگی باشد.

کاپیتان ادوارد اسمیت

در آن زمان، عقیده عمومی وجود داشت که کوه های یخ خطرناک نیستند. و در سال 1907، کاپیتان تایتانیک در مصاحبه‌ای اعلام کرد که نمی‌تواند هیچ شرایطی را تصور کند که باعث غرق شدن کشتی شود، زیرا کشتی سازی مدرن فراتر از آن رفته است. نظرات ضد و نقیضی در مورد آخرین دقایق زندگی کاپیتان وجود دارد، اما برخی شاهدان ادعا می کنند که او مانند یک قهرمان مرده است.

 

بیشتر بخوانید: تغییر چهره بازیگران فیلم تایتانیک طی 18 سال

 

3. جوزف بروس اسمای

جوزف بروس اسمای رئیس و صاحب اصلی شرکت White Star Line بود. او می خواست رقبای خود را شکست دهد، بنابراین کشتی ای ساخت که واقعاً مجلل بود. به همین دلیل دستور داد تعداد قایق های نجات در کشتی از 48 به 16 کاهش یابد. اسمای از غرق شدن جان سالم به در برد، اما به دلیل ترک کشتی در حالی که زنان و کودکان هنوز در کشتی بودند، طرد شد.

جوزف بروس اسمای

البته تحقیقات رسمی ثابت کرد که اسمای به مسافران زیادی کمک کرده است. اما باید زندگی خود را به عنوان یک ترسو می گذراند. تصویر منفی اسمای در سینما نیز ادامه دارد. فیلم جیمز کامرون نیز از این قاعده مستثنی نبود. زمانی که مشاور تاریخ از کارگردان خواست تا در مورد این شخصیت تجدید نظر کند، گفته شد که فیلمنامه تحت هیچ شرایطی تغییر نمی کند.

 

4. توماس اندروز

توماس اندروز

توماس اندروز سازنده تایتانیک بود و اولین سفر دریایی را انجام داد تا ببیند چگونه کار می کند. پس از سقوط، اندروز یکی از معدود افرادی بود که می دانست کشتی قطعا غرق خواهد شد. او مسافران را متقاعد کرد که وارد قایق های نجات شوند، او در اتاق ها جستجو کرد تا مردم را وادار کند که جلیقه نجات بپوشند و روی عرشه بروند. اندروز زنده نماند و تا لحظه آخر به مسافران کمک کرد.

 

5. ویلیام مرداک

ویلیام مرداک

ویلیام مرداک 16 سال تجربه در سفرهای دریایی داشت و اولین دستیار کاپیتان کشتی تایتانیک بود. او افسر وظیفه در روز سقوط بود، اما کوه یخ خیلی دیر دیده شد و 37 ثانیه بعد، تصادف رخ داد. شخصیت پیچیده و جنجالی در فیلم کامرون برادرزاده او را واقعا عصبانی کرد. سازندگان فیلم به سرزمین مادری او رفتند و از بستگان او عذرخواهی کردند و به صندوق خیریه ای به نام او نیز کمک مالی کردند.

 

بیشتر بخوانید: بیسکویت باقیمانده از تایتانیک بفروش رفت

 

6. فردریک فلیت

فردریک فلیت

 

فردریک فلیت و همکارش در شب فاجعه مراقب بودند و او اولین کسی بود که کوه یخ را مشاهده کرد. بعداً، هنگامی که او توسط کمیسیون های آمریکایی و بریتانیایی مورد بازجویی قرار گرفت، ناوگان به آنها گفت که افسران دیده بانی دوربین دوچشمی ندارند. اما اگر داشتند، او گفت: “می توانستیم آن (کوه یخ) را کمی زودتر ببینیم.” این چهره از آن تراژدی جان سالم به در برد.

 

7. چارلز لایتولر

چارلز لایتولر دستیار دوم کاپیتان کشتی تایتانیک بود. وقتی کشتی شروع به غرق شدن کرد، این افسر از کشتی بیرون پرید. او با 29 مرد دیگر وارد یک قایق نجات شد. لایتولر به آنها یاد داد که قایق را متعادل نگه دارند و نگذارند غرق شود. همه نمی توانستند به اندازه کافی برای کشتی نجات صبر کنند. و برخی از آنها فقط به دلیل خستگی در آب افتادند.

چارلز لایتولر

لایتولر افسر ارشد همه بازماندگان بود و پس از فاجعه، توصیه‌های زیادی برای ایمنی سفر ارائه کرد. او با اصرار بر افزایش تعداد قایق‌های نجات، تهیه کتابچه‌هایی را برای آموزش نحوه استفاده از آنها، برقراری ارتباط رادیویی با هر کشتی و پخش سیگنال‌هایی در مورد شرایط آب و هوایی خطرناک توصیه کرد.

 

بیشتر بخوانید: 30 سال از کشف بقایای تایتانیک گذشت

 

8. آرچیبالد گریسی چهارم

آرچیبالد گریسی چهارم یک نویسنده، یک مورخ آماتور و یک مسافر درجه یک کشتی تایتانیک بود. وقتی این برخورد اتفاق افتاد، او به چارلز لایتولر کمک کرد تا زنان و کودکان را در قایق های نجات قرار دهد. پس از غرق شدن کشتی، او با قایق واژگون شده خود را نجات داد. پس از بازگشت به نیویورک، شروع به نوشتن کتابی درباره تجربه خود در کشتی تایتانیک کرد.

آرچیبالد گریسی چهارم

باید بگوییم که کتاب او، منبع اطلاعاتی ارزشمندی برای مورخان و محققان شد. سلامتی سرهنگ تحت تاثیر هیپوترمی قرار گرفت و 8 ماه بعد بر اثر عوارض دیابت درگذشت. گریسی آنقدر درگیر غرق شدن کشتی تایتانیک بود که آخرین حرفش این بود: (((ما باید آنها را به قایق ببریم. ما باید همه آنها را وارد قایق کنیم))).

 

9. جان “جک” فیلیپس

در روز فاجعه، جک فیلیپس، افسر بی سیم، تلگراف های زیادی از مسافران داشت، زیرا روز قبل رادیو خراب شده بود. فیلیپس به قدری خسته بود که حتی به کاپیتان چندین هشدار درباره کوه های یخ کشتی های دیگر نداد. فیلیپس حتی به پیام کاملی که می‌توانست به جلوگیری از برخورد کمک کند گوش نداد. زیرا به‌عنوان «پیام مهم» علامت‌گذاری نشده بود.

جک فیلیپس

هنگامی که برخورد اتفاق افتاد، کاپیتان به همه افسران دستور داد تا سیگنال های SOS ارسال کنند. و جک فیلیپس پخش را متوقف نکرد تا اینکه اتاق پر از آب شد و رادیو دیگر کار نکرد. فیلیپس از این تراژدی جان سالم به در نبرد. هارولد برید که با او کار می کرد، به یاد آورد که وقتی همه اطرافیان در وحشت بودند، از دیدن فیلیپس در حال انجام کارش شگفت زده شد.

 

بیشتر بخوانید: اکتشاف پرماجرا برای یافتن کشتی تاریخی تایتانیک

 

10. آیدا و ایزیدور اشتراوس

صحنه ای از فیلم که در آن یک زوج مسن در هنگام غرق شدن کشتی تایتانیک در آغوش گرفته اند، فراموش نشدنی است. و این شخصیت ها نمونه های اولیه دارند – آیدا و ایزیدور اشتراوس. و آنها واقعاً یکدیگر را دوست داشتند. زمانی که ایزیدور تاجر و سیاستمدار مجبور بود به دلیل کارش از همسرش دور باشد، اما آنها هر روز برای یکدیگر نامه می فرستادند.

آیدا و ایزیدور اشتراوس

افسر کشتی تایتانیک با توجه به سن زوج آماده بود تا هر دو را در قایق نجات بنشیند. اما ایزیدور امتناع کرد زیرا تصمیم گرفت همان کاری را انجام دهد که سایر افراد در کشتی انجام دادند. او سعی کرد همسرش را داخل قایق کند، اما ایدا نمی خواست شوهرش را در کشتی در حال غرق شدن رها کند. این زوج مسن آخرین بار در حالی که دست در دست روی عرشه ایستاده بودند دیده شدند.

 

11. والاس هارتلی

صحنه ای از فیلم که در آن با وجود همه وحشت در کشتی در حال غرق شدن، ارکستر به نواختن موسیقی ادامه داد، همه را تحت تأثیر قرار داد. این قسمت بر اساس وقایع واقعی ساخته شده است. والاس هارتلی رئیس ارکستر کشتی بود و پس از تصادف با کوه یخ، هارتلی و سایر نوازندگان می خواستند مسافران را آرام نگه دارند، بنابراین شروع به پخش موسیقی کردند.

والاس هارتلی

بسیاری از شاهدان ادعا کردند که ارکستر تا زمانی که کشتی غرق شد به نواختن ادامه داد. هیچ یک از نوازندگان جان سالم به در نبردند. جسد هارتلی در حالی که ویولن – به لباسش – وصل شده بود پیدا شد و در پشت آن یادداشتی وجود داشت که روی آن نوشته شده بود: برای والاس به مناسبت نامزدی ما، از ماریا…