پارس ناز پورتال

روش هایی برای صمیمی تر شدن رابطه زناشویی

روش هایی برای صمیمی تر شدن رابطه زناشویی

روش هایی برای صمیمی تر شدن رابطه زناشویی 

تلاش برای یافتن راه هایي برای صمیمی تر شدن ارتباط با همسرتان برترین کاری هست که میتوانید برای زندگی مشترک انجام دهید. در زیر موضوعاتی آورده ایم که میتوانید درمورد انها سر میز نهار با همسرتان گفتگو کنید تا بتوانید اکثر با همسرتان ارتباط برقرار کنید.

 

اکثر زوجین تنها سوالی که وقتی به هم می‌رسند میپرسند نهایتا این سوال هست: چه خبر؟ امروز چگونه بود؟ این سوال ها هیچگاه به برقراری ارتباط گرم تر و خودمانی تر با همسرتان کمکی نمی‌کند. پس بهتر هست کمی نوع سوالاتتان را تغییر دهید و پیچیده تر و سخت ترشان کنید تا بتوانید

 

ارتباطی عمیق تر با هم برقرار کنید. و اما چگونه بدون اینکه احساس کنید در یک جلسه مشاوره شرکت کرده‌اید با همسرتان یک گفتگوی سازنده و پرمفهوم داشته باشید؟ در زیر موضوعاتی آورده ایم که می‌توانید درمورد آنها سر میز نهار با همسرتان گفتگو کنید تا بتوانید اکثر با همسرتان ارتباط برقرار کنید.

 

برای گرم کردن ارتباط عاشقانه تان در مورد اهداف تان گفتگو کنید
از نظر حرفه اي, شخصیتی, احساسی, و ذهنی روی چه چیزهایی کار میکنید؟ آیا تصمیم دارید شغلتان را تغییر دهید؟ یا یک پروژه را به اتمام رسانده اید؟ میخواهید سال جاری یک باغ داشته باشید؟ احتمالاً هم اهداف کوچک تری دارید. مثلاً می‌خواهید به کلاس یوگا بروید. اهداف تان را چه کوچک چه بزرگ با او به اشتراک بگذارید. گفتگو کردن درمورد آنها باعث می‌شود هم جدی تر دنبالشان کنید و هم همسرتان شما را حمایت کند.

 

برای گرم کردن ارتباط عاشقانه تان در مورد مشکلاتتان گفتگو کنید
درمورد سختی هایي که این هفته تجربه کرده‌اید با همسرتان گفتگو کنید. این دشوار میتواند مربوط به محل کارتان باشد یا بحثی که با خواهرتان داشتید و یا یک تمرین سخت ورزشی. از او بخواهید که او هم مشکلاتش را با شما در بین بگذارد. وقتی درگیری هاي هرروز یکدیگر را بدانید اکثر احساس نزدیکی و صمیمیت میکنید. هر چقدر این درگیری ها ناچیز و بی اهمیت باشند.

 

برای گرم تر کردن ارتباط عاشقانه تان در مورد سلامتی تان گفتگو کنید
اخیرا خواب کافی نداشته اي؟ از کمر درد رنج می‌برید؟ ممکن هست همسرتان بداند دشوار سلامتی شما چیست و راهکار هاي خوبی برای رفع آن ارائه بدهد. با گفتگو کردن درمورد مسائل و دشواری های سلامتی از حال و احوال هم اکثر با خبر بوده و غمخوار هم میشوید.

 

برای گرم تر کردن ارتباط عاشقانه تان در مورد لحظات شادتان گفتگو کنید
تذکر کردن لحظات شادی که در قبل داشته اید احساس صمیمیت بین شما و همسرتان را اکثر میکند. برای اینکه یک بحث دوست داشتنی و گرم داشته باشید سر گفتگو را با “یادت میاد اونوقت که…” باز کنید. این گفتگو ها حس خوبی در شما بوجود می آورد. زمانی که برای نخستین بار با هم آشنا شدید. زمانی که ازدواج کردید. زمانی که منزل خریدید. زمانی که بچه دار شدید. تذکر کردن تاریخ کوتاه اي که با هم داشتید برترین راه برای ترقی در ارتباط هاست.

 

برای گرم کردن ارتباط عاشقانه تان در مورد آینده مشترک تان گفتگو کنید
درمورد آینده با هم حرف بزنید. درمورد برنامه هایي که خودتان دارید و برنامه هاي مشترکی که با هم دارید. مانند سفری که تصمیم گرفته اید در تعطیلات با هم بروید. میتوانید در این اساس کمی عمیق تر هم باشید. مثلاً از همسرتان بپرسید ۱۰ سال آینده خودش را چگونه می‌بیند؟ یا وقتی در سن 80 سالگی به قبل

 

می نگرد دوست دارد چه احساسی داشته باشد؟ وقتی یک دیدگاه مشترک به آینده بوجود بیاورید بعنوان یک زوج وحدت بیشتری در زندگی خواهید داشت.

 

در زندگی قدردان چه چیزهایی هستید؟
در زندگی قدردان چه چیزهایی هستید؟ و چه چیزهایی در مورد همسرتان را اکثر تحسین می‌کنید. این هفته همسرتان چه کاری انجام داده که بابت آن بسیار قدردان او هستید؟ تمرین قدردانی هم برای خودتان هم مفید هست و هم برای بهتر شدن ارتباط اي که با همسرتان دارید.