پارس ناز پورتال

طرز تهیه بیسکویت آجیلی خوشمزه و عالی

طرز تهیه بیسکویت آجیلی خوشمزه و عالی

طرز تهیه بیسکویت آجیلی خوشمزه و عالی 

اگر از آجیل های عید نوروزتان باقی مانده است می توانید با آن ها یک بیسکویت بسیار خوشمزه و عالی در خانه درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید.احتمالا از آجیل عیدتان هنوز مقداری باقی مانده است. اگر در آجیل تان بادام زمینی هم داشتید، آنها را جدا کنید و در تهیه این بیسکویت خوشمزه استفاده شان کنید.

 

مواد مورد نیاز:
آرد (الک شده): 200 گرم
کره: 150 گرم
پودر قند: 100 گرم
زرده تخم مرغ: 1 عدد
پودر کاستارد: 2 ق س
بیکینگ پودر: یک هشتم ق چ

 

مواد مورد نیاز رویه:
کره: 100 گرم
خامه: 50 میلی لیتر
بادام زمینی: 150 گرم
شکر قهوه ای: 100 گرم
شربت طلایی: 1 ق س

 

روش پخت:
1- داخل کاسه ای کره، پودر قند و زرده تخم مرغ را با همزن برقی بزنید تا صاف و یکدست شود.

 

2- آرد، پودر کاستارد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط و الک کنید، سپس به مخلوط کره و زرده تخم مرغ افزوده و به وسیله انگشت مخلوط کنید تا به صورت خمیر درآید.

 

3- با استفاده از وردنه ای خمیر را روی سطح صاف باز کرده و کف قالب مربعی شکل به ابعاد 22 سانتی متری پهن کنید. بعد با استفاده از چنگالی سوراخ هایی روی آن ایجاد کنید.

 

4- قالب را در طبقه وسط فر از قبل با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم شده، به مدت 20 دقیقه قرار دهید تا بپزد.

 

5- قالب را از فر خارج کرده و بگذارید تا خنک شود.

 

6- برای تهیه رویه بیسکویت؛ شکر قهوه ای، شربت طلایی، کره و خامه را داخل کاسه ای مخلوط کرده و به مدت 3 دقیقه روی حرارت بکذارید تا بجوشد. بعد بادام زمینی را به آن افزوده و از روی حرارت بردارید.

 

7- مواد رویه را روی بیسکویت بریزید و مجدد در طبقه وسط فر با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت 5 دقیقه قرار دهید

 

برای تهیه شربت طلایی:
1. 100 گرم شکر را داخل قابلمه ای بریزید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید. سپس 2 قاش سوپخوری آب روی آن بریزید و آن را مداوم هم بزنید تا شکر ذوب شده و کاراملی رنگ شود. بعد به تدریج 3 پیمانه آب جوش به آن افزوده و بگذارید تا یکنواخت شود. سپس 400 گرم شکر را به آن افزوده و آن قدر هم بزنید تا شکر و آب حل و شربت غلیظ شود.

 

2. 1 عدد لیموترش را به چهار قسمت تقسیم کنید و دو قسمت آن را درون قابلمه حاوی مواد بیندازید. بعد بهمدت 45 دقیقه روی حرارت متوسط بگذارید تا جابیفتد. سپس لیمو را درآورده، آن را از صافی رد کنید و درون ششه ای بریزید. این شربت در جای خنک قابل نگهداری می باشد (این شربت در کشورهای اروپایی و آمریکایی به صورت صنعتی تولید می شود.)

 

به عبارتی دیگر شربت طلایی، یک مایه غلیظ است که از شکر درست می شود. این مایه رنگ کهربایی دارد و جایگزین مناسبی برای عسل است.