پارس ناز پورتال

طرز تهیه مربای گوجه فرنگی خوشمزه و عالی

طرز تهیه مربای گوجه فرنگی خوشمزه و عالی

طرز تهیه مربای گوجه فرنگی خوشمزه و عالی 

آموزش تهیه مربای گوجه فرنگی خوشمزه و فوق العاده را برای شما داریم که می‌تواند از خواص تغذیه اي آن در اول صبح بهرمند شوید.

 

مواد لازم برای مربای گوجه فرنگی مینیاتوری :

 گوجه فرنگی مینیاتوری یا گیلاسی یک کیلو
 شکریک کیلو 
 هل ساییدهنصف قاشق چایخوری 
 آب لیموترش3 قاشق غذاخوری 

طرز تهیه مربای گوجه فرنگی مینیاتوری :

این مربا دسری با گوجه فرنگی هاي تزیینی یا گیلاسی آماده می‌ شود.با دو لیوان آب و شکر شهد تهیه کنید. روی پوست گوجه فرنگی ها را با نوک کارد تیز چاک کوچکی دهید. اکنون همه ي آنها را درون ظرف محتوی آبجوش قرار دهید. پس از حدود 5 دقیقه بیرون آورید و سپس آنها را داخل آب سرد بریزید و بعد با نوک انگشت به آرامی پوست آنها را بگیرید.

 

سپس آنها را درون شهدی که در حال غلیظ شدن هست قرار دهید و اجازه دهید با حرارت ملایم حدود 5 دقیقه بجوشد. پس از 5 دقیقه پودر هل ساییده و الک کرده و سپس آب لیموترش را اضافه کنید و حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید مربا خنک شود. بعد داخل یخچال قرار دهید و صبح روز بعد داخل شیشه استریل شده بریزید و در یخچال نگه داری کنید.

 

نکته برای تهیه مربا گوجه فرنگی گیلاسی :

این مربا تزیین بسیار زیبایی جهت کاناپه هاي پنیر و مربایی و همین طور دسرها خواهد بود. در صورت تمایل میتواند دو تا 3 قاشق گلاب هم هنگام ریختن پودر هل، به مربا اضافه کنید. این مربا گذشته از اضافه کردن گوچه فرنگی ها باید به غلظت رسیده باشد چون بعد از اضافه کردن گوجه فرنگی ها فرصت زیادی نداریم. این مربا نباید چندان بپزد زیرا هم گوجه ها کاملا له میشوند و شکل خود را از دست می دهند و هم رنگ مربا تیره می شود.