پارس ناز پورتال

طرز درست کردن دسر لیمو شکری خوشمزه

مجموعه : آموزش آشپزی
طرز درست کردن دسر لیمو شکری خوشمزه

طرز درست کردن دسر لیمو شکری خوشمزه 

پیشنهاد می‌کنیم لیمو شکری را حتماً به عنوان دسر بهره گیری کنید که هم طرز تهیه آن راحت هست و هم مزه خاص و  فوق العاده دارد. اگر هنوز برای زمستانتان ليمو شكری درست نكرديد تا هنوز ليمو ترش هاي تازه در بازار تمام نشده دست به كار شويد. چون در زمستون می توانيد ليمو شكری ها را با چای میل کنيد و از مزه دلچسب آن لذت ببرید.

 

مواد لازم برای لیمو شکری :
ليمو ترش تازه 500 گرم
شکر 250 گرم

 

طرز تهیه لیمو شکری :
لیموها را شسته و مفید خشک کنید. سپس آنها را به صورت ورقه هاي نازک برش بدهيد, هسته هاي انها را حتماً جدا کنید و گرنه تلخ میشود.

 

داخل یک شیشه تمیز و كاملا خشک, کمی از ورقه هاي لیمو را قرار داده و روی آن اندکی شکر بریزید و اینکار را ادامه بدهيد تا شکر و لیموها تمام شوند. «در صورت تمایل می‌توانید چند شاخه نعنا هم لابه لای لیموها قرار بدهيد».

 

بعد در شیشه را محکم ببندید و در يک محيط خنک قرار بدهيد. بعد از حدود يک ماه حاضر مصرف میباشند.حتماً ليموها زرد باشند, اگر سبز باشند تلخ میشود.و اينكه چون هيچ آبی به آن اضافه نمیشود و فقط آب ليموها هست كپک نمیزند.و در پایان اينكه می‌شود به جای شكر از عسل هم بهره گیری كرد من عسل ریختم.

نكاتی برای تهیه لیمو شکری :
* اگر داخل يخچال قرار بدهيد شكرها ديرتر آب مي شوند پس بهتر هست در يک محيط خنک غير از يخچال قرار بدهيد.

 

* جلوی آفتاب هم نبايد گذاشت چون ويتامين ليمو از بين میرود.
* حتماً ليموها زرد باشند, اگر سبز باشند تلخ می‌شود.
* چون هيچ آبی به آن اضافه نمی‌شود و فقط آبِ ليموهاست كپک نمی‌زند.

 

* می‌شود به جای شكر از عسل هم بهره گیری كرد رنگ ليموها تيره و خوشرنگ می‌شود و برای درمان سرما خوردگی فوق العاده هست.

 

* بايد هر چند روز يكبار در شيشه را باز كرد و روی آن شكر یا عسل ريخت اينقدر اينكار را تكرار كنيد تا آب كامل روی ليموها را بگيرد.