پارس ناز پورتال

عشق و عاشقی چه تغییراتی در بدن ایجاد می کند؟

عشق و عاشقی چه تغییراتی در بدن ایجاد می کند؟

عشق و عاشقی چه تغییراتی در بدن ایجاد می کند؟ 

عشق از نظر علمی میتواند تاثیرات خوب بسیار زیادی در سلامت جسم و ذهن آدمها داشته باشد و اگر ادامه دار باشد سلامت را تضمین خواهد نمود. همه ي می‌دانیم که عشق به آدمها احساس خوبی میدهد. اما آیا میدانستید پشت این حرف دلایل علمی وجود دارد؟ دلایلی که نشان میدهد عشق با بدن ما چه میکند.

 

عشق یک مسکن طبیعی هست
برای همه ي ما واضح هست که در آغوش گرفتن احساس خوب و آرام بخشی می‌دهد. تحقیقات جدید نشان داده اند که هنگام آغوش گرفتن در مغز اکسی توسین آزاد می‌شود و بدن با رنج ها مبارزه می‌کند. حتی نگاه کردن به یک تصویر کسی که دوستش دارید آستانه بردباری تان را بالا میبرد

 

و درد را کاهش میدهد. ذهن از تصویر پرطرفدار بعنوان یک حواس پرتی بهره گیری میکند و درد را قابل بردباری میکند. همانگونه که دانشمندان میگویند روابط جنسی هم در درمان رنج ها کارساز هست به ویژه کمر درد، آرتروز و گرفتگی عضلانی.

 

عشق از قلب مراقبت میکند
مطالعات نشان داده اند که ابراز عشق تپش قلب را به نیم می‌رساند و این در موقعیت هاي پر استرس کارساز هست و خطر ابتلا به دشواری های قلبی را در طولانی مدت کاهش می‌دهد. به علاوه اکسی توسین که به هورمون عشق مشهور هست استرس را کم می‌کند، فشار خون را پایین می آورد، پریشانی و افسردگی را کاهش می‌دهد و خودباوری را بالا می‌برد.

 

عشق به بدن کمک میکند با مریضی ها مبارزه کند
حرکات مربوط به عشق و روابط جنسی فرآوری اندورفین را بالا میبرد و در نتیجه سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

 

عشق بی خوابی را درمان میکند
هورمونهای عشق «اکسی توسین و اندورفین» فرآوری کورتیزول «هورمون استرس» را مهار میکنند و در نتیجه باعث ایجاد خواب آسان می‌شوند. پیکربندی هورمونی عشق یکی از برترین درمان ها برای داشتن یک خواب آسان هست.

 

عشق اعتیاد را از بین می‌برد
مواد مخدر، کوکائین، نیکوتین، الکل خاصیت اعتیادآور دارند چون روی سطح دوپامین بدن تاثیر می گذارند. دوپامین هورمون مسئول احساس لذت و خوشحالی هست. احساس عشق هم درست به همین شکل عمل می‌کند و اضافه بر دوپامین ساخت اکسی توسین و تستوسترون را هم افزایش میدهد که برترین ترکیب برای پیشگیری و مبارزه با اعتیاد را می سازد.

 

به عبارت دیگر عشق زندگی را پر از لذت و خوشحالی میکند. هنگامی که با اعتیاد مبارزه میکنید احساس عشق به شما کمک می‌کند با علامت هاي اعتیاد مبارزه کنید.

 

عشق طول عمر را اکثر می‌کند
تحقیقات نشان داده اند آدمها در یک ارتباط تندرست احساس سلامت بیشتری می‌کنند و از یک سبک زندگی تندرست لذت می‌برند. ازدواج به انسان‌ها کمک میکند از مریضی ها جلوگیري کرده و دشواری های جسمی را سریع تر درمان کنند. این اثبات میکند افرادی که عاشق میباشند و یک ارتباط متعهد دارند طولانی تر زندگی می‌کنند.

 

عشق یک درمان هست
آدمها به دلایل گوناگونی به دنبال درمان می‌روند. مهمترین علت این هست که می‌خواهند کسی حرف هایشان را بشنود و درکشان کند. به غیر از تمام متخصصین جهان کسی که می‌تواند در این راه بیشترین کمک را به شما بکند همسرتان هست. پشتیبانی و محبت همسرتان هم از نظر مغزی و هم از نظر جسمی مهم‌ترین داروی مورد نیاز شما برای درمان افسردگی، ترس، پریشانی و در نهایت دشواری های جسمی هست.

 

عشق و یک ارتباط معنادار خودش رخداد نمی افتد بلکه ما خود ما انتخاب می‌کنیم که عاشق باشیم و روابطمان را بهتر کنیم، متفاوت رفتار کنیم و در نهایت خوشحال و تندرست باشیم.حتی قوی ترین احساسات هم بدون ابراز محو می‌شوند. پس قلبتان را باز کنید و عشقتان را نشان دهید تا بیشترین منفعت را از آن ببرید.