پارس ناز پورتال

عکس و متن تبریک روز نیروی هوایی | 19 بهمن روز هوانوردان ایران

عکس و متن تبریک روز نیروی هوایی | 19 بهمن روز هوانوردان ایران

متن و عکس تبریک روز نیروی هوایی | 19 بهمن روز نیروی هوایی ایران

 

در اینبخش مجموعه اي از عکس و متن تبریک روز نیروی هوایی را جمع آوری کرده ایم. روز 19 بهمن ماه و درست 3 روز قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی، بنام هوانوردان ایران ثبت شده اسـت. نیروی هوایی هر کشور یکی از قدرت هاي برتر دفاعی و تهاجمی اسـت و هوانوردان هم از مهم ترین اعضای ارتش هر کشور محسوب میشوند، در ادامه با پارس ناز همراه باشید تا این عکسهای زیبا را مرور کنیم.

عکس و متن تبریک روز نیروی هوایی | 19 بهمن روز هوانوردان ایران

درود اي نگهبانان آسمان، درود بر شـما کـه در اوج زیسته‌اید و بر الطاف نامتناهی نگریسته‌اید، نام شهیدان پر آوازه‌اي همچمن شهید عباس بابایی، شهید ستاری، شهید جواد فکوری، شهید عباس دوران و شهید مصطفی اردستانی و دیگر شهدای آن نیرو در کارنامه درخشان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران می‌درخشد، پروازتان در بیکران آبی آسمان با سرود حماسه آمیخته اسـت، نامتان بلند و پر افتخار باد.

 

متن رسمی تبریک روز نیروی هوایی

اینجانب فرا رسیدن روز نیروی هوایی رابه شـما برادران نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تبریک عرض می نمایم، امیدوارم در پناه الطاف خداوند متعال و عنایات حضرت بقیه الله الاعظم «عج» و پیروی از نائب بر حقش، مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه‌اي «مدظله العالی» روز بـه روز بر اقتدار وو پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران افزوده گردد، پیروز و موفق باشید.

انچه کـه امروز بدان می بالیم

مرهون حماسه آفرینی و پایمردی شجاعانی اسـت

کـه در 8 سال دفاع مقدس از کارزاری شگرف

ودر مقابل تمامی قدرت هاي روز جهان آبدیده شدند

و سربلندی و افتخار را برای میهن عزیز خویش بـه ارمغان آوردند

عکس و متن تبریک روز نیروی هوایی | 19 بهمن روز هوانوردان ایران

آسمان قلمرو فرشتگان خداست

فرشتگان بـه خانه خود خوش امدید

روز نیروی هوایی خجسته باد….

 

بیشتر بخوانید : پیامک بزرگداشت روز نیروی هوایی

 

عکس و متن تبریک روز نیروی هوایی

عکس نوشته تبریک روز نیروی هوایی

 

نیروهای هوایی ارتش بـه رغم تمام تبلیغات رژیم طاغوت در برهه اي حساس با شجاعت و آگاهی در روز نوزدهم بهمن ماه 1357 علیه ستم و ستم طغیان كرد و بـه صفوف اسلام و مردم پیوست و ملت را در ادامۀ مبارزه دلگرم تر كرد. روز نیروی هوایی رابه خلبانان عزیز تبریک میگوییم.

عکس پروفایل تبریک روز نیروی هوایی

 

نیروی هوایی ترکیبی از عشق و عقل اسـت

هیچگاه فراموشتان نشود

کـه یک خلبان باید هردو رابا هم داشته باشد

تا بتواند از این مرز و بوم دفاع کند

عشق و عقل باهم اند اما مانع یک دیگر نیستند

روز نیروی هوایی بر تمامی شـما

با شعوران و نیروی فهیم هوایی خجسته باد

عکس نوشته تبریک روز نیروی هوایی

اس ام اس و پیام تبریک روز نیروی هوایی

 

اگر نیروی هوایی نبود نه انقلابی بود کـه بدان ببالیم

و نه ایرانی کـه همین حالا در آن بـه رقص و پایکوبی بپردازیم

آرامش و امنیتی کـه امروز داریم

وابسته بـه عشق و محبتی اسـت

کـه این نیکمردان خدا در جنگ با جبهه باطل

از خود نشان دادند و جان خودرا

دریک کفه ترازو گذاشته و مـا و ایران را

بر آن رجحان دادند روز نیروی هوایی خجسته باد

عکس پروفایل تبریک روز نیروی هوایی

روز خلبان مبارک + متن تبریک روز خلبان

 

غرش شـما در آسمان هاي ایران

بر هر جنبنده اي رعشه می افکند

و دشمن بخود اجازه نمی‌دهد

تا حتی لحظه اي فکر کند

کـه می‌تواند بـه مرزهای هوایی مـا تجاوز کند

روز نیروی هوایی بر تمامی شـما خجسته باد

 

بیشتر بخوانید : کارت پستال تبریک روز نیروی هوایی

 

تبریک روز نیروی هوایی

 

قصه تـو قصه رشادت و دلاوری اسـت

قصه جان فشانی در برابر هیولاهایی اسـت

کـه جز خواری و ذلت مـا را نمی‌خواستند

چـه جوان مردانه در جلوی انها ایستادی

اگر تـو نبودی ایران نبود

روز نیروی هوایی خجسته باد

اس ام اس و پیام تبریک روز نیروی هوایی

پیام تبریک روز نیروی هوایی

 

فقط آسمان افسانه هاي شـما را میداند و بس

مـا زمینی ها نتوانستیم شـما را درک کنیم

باشد کـه مانند شـما آسمانی شده

و حال تان را درک کنیم

19 بهمن سال روز نیروی هوایی خجسته باد

روز خلبان مبارک + متن تبریک روز خلبان

نیروی هوایی

اهتمامت را در سنگرهاى دفاع از آسمان پاس مى داریم

و استوارى پروازت را در صیانت از هستى میهن آرزومندیم

سال روز نیروی هوایی خجسته باد

 

بیشتر بخوانید : بهترین نیروهای هوایی جهان | از ژاپن تا ایالات متحده آمریکا +عکس

 

تبریک روز نیروی هوایی

روز نیروی هوایی

بر کلیه پرسنل خلبانان

زحمت کشان همیشه بیدار پدافند

متخصصان فنی و همگی خانوادده هاي آنان مبارک

 

19 بهمن روز نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران

در روز 19 بهمن 1357 نظامیان متعهد نیروی هوایی، با حضور در اقامتگاه رهبر بزرگ انقلاب اسلامی در مدرسه رفاه و بیعت با حضرت امام «ره»، سندی از افتخار، حماسه، رشادت و ایمان را در برگ‌هاي زرین انقلاب اسلامی بـه ثبت رسانیدند. این حماسه حضور و بیعت قاطعانه ارتش، طلیعه خجسته پیوند ارتش با ملت مسلمان و انقلابی بود.

 

آن گونه بود کـه ارتشی کـه مهم‌ترین پشتوانه رژیم استبدادی پهلوی می‌نمود و با اتکای بـه این ارتش، سردمداران غربی و استکبار جهانی، ایران را جزیره ثبات میدانستند، بـه علت تحولی کـه انقلاب در روح انسانها پدید آورده بود، در خدمت آرمان انقلاب اسلامی درآمد ودر طول انقلاب نیز خصوصا در 8 سال دفاع مقدس حماسه‌هاي پر شوری در دفاع از کیان اسلام و انقلاب آفرید.

پیام تبریک روز نیروی هوایی

تصویر بیعت پرسنل نیروی هوایی ارتش بـه هنگام بیعت و درود نظامی در مقابل امام خمینی کـه در روزنامه‌هاي فردای آن روز چاپ شد، صفوف استوار و منظم نظامیان نیروی هوایی، نیروی انقلابی مردم را فزونتر کرد. اکنون تنها سه روز تا پیروزی انقلاب اسلامی باقیمانده بودو مردم ایران هرروز خاطرجمعی بیشتری پیدا می‌کردند کـه بـه پیروزی انقلاب و سرنگونی رژیم شاه نزدیکترند.

 

نیروی هوایی درسال ۱۳۰۳ و بـه کوشش نخست وزیر وقت، رضاخان سردارسپه بنیانگذاری شد. در خرداد ۱۳۰۳ حکم عمومی برای تأسیس نیروی هوایی صادر گردید و سرهنگ احمد نخجوان بـه ریاست آن برگزیده شد. احمدخان نخجوان اولین فرمانده نیروی هوایی ایران و بـه باور بسیاری اولین خلبان ایرانی بود. او سالها وزارت جنگ و فرماندهی نیروی هوایی ایران را بر عهده داشت.

 

او اولین خلبان ایرانی اسـت کـه در ۵ اسفند ۱۳۰۴ یک هواپیمای برژت – ۱۹ رابا پرچم و نشان ایراناز فرانسه بـه پایگاه قلعه مرغی تهران پرواز داد.،وی در فرانسه دوره دیده بودو فقط ۲۰۰ ساعت پرواز داشت. بدین ترتیب دراین تاریخ اولین هواپیمای نیروی هوایی ایران با خلبانی یک ایرانی مرزهای بین المللی را درنوردید و بـه فضای پروازی ایران رسید.

عکس تبریک روز نیروی هوایی

 

در همین دوره زمانی نیروی هوایی ایراناز قالب یک اداره کوچک در ستاد فرماندهی ارتش خارج شده و بـه یک نیروی جداگانه تبدیل شده بود. نیرو هوایی ایران همان‌ گونه بـه رشد کمی و کیفی خود ادامه داد تا درسال ۱۹۷۹ حدود ۱۰۰٬۰۰۰ نیروی انسانی را شامل می ‌شد کـه حدود ۵۰۰۰ نفر از آنان را خلبانان مجرب تشکیل می‌دادند.

 

قریب بـه اتفاق خلبانان هواپیماهای جنگنده، آموزشهای مهارت پروازی را در پایگاه‌هاي آموزشی نیروی هوایی ایالات امریکا سپری مینمودند و تعداد کمی نیز دوره‌هاي خودرا در انگلستان و پاکستان سپری کرده‌اند. نیروی هوایی قبل از انقلاب دارای بیش از 450 هواپیمای جنگی پیشرفته، شامل پیشرفته ترین هواپیما هاي شکاری آن زمان یعنی«تامکتF-14 »بودو حدود پنج هزار خلبان ورزیده در اختیار داشت.

 

بیشتر بخوانید : برترین جت های جنگنده و قدرتمند جهان را بشناسید

 

عکس تبریک روز نیروی هوایی

تبریک روز نیروی هوایی به همسرم

 

درسال 1357،در مقایسه با نیروی زمینی ودریایی، بسیار پیشرفته تر بودو در بین نیروهای هوایی جهان، بی مانند! درحدود 76 فروند هلیکوپتر و 15 اسکادران موشک زمین بـه هوا نیز این توانایی را تکمیل می کرد و 166 فروند «F-5»،190فروند فانتوم و77 فروند تامکت بخشی از هواپیماهای مذکور بـه حساب می آمدند. این قدرت نظامی از دانش و مهارت خلبانهای زبده خود بهره برد.

تبریک روز نیروی هوایی به همسرم

خلبانان ایرانی برخود وظیفه می دانستند کـه ضمن انجام موفق عملیات محوله و دفاع از خاک میهن، هواپیماهای جنگنده خودرا سالم و تا حد امکان قابل تعمیر بـه آشیانه بازگردانند چون در شرایط تحریم و قطع رابطه با کشور هـای غربی امکان جای گزین کردن آنها وجود نداشت.

جملات تبریک روز نیروی هوایی

شایان ذکر اسـت کـه در ادامه جنگ تحمیلی، نیروی هوایی در عملیات شکست حصر آبادان با بکار گرفتن هواپیماهای شکاری و عکسبرداری هوایی و شناسایی تاکتیکی قبل از اجرای عملیات بر فراز منا‌طق اشغالی و عقبه جبهه ها و بـه دست آوردن اطلاعات جامعی از قوای عراق در اجرای این عملیات شرکت کرد کـه با پیروزی کامل در مهرماه 1360انجام شد.

 

سپس درعملیات طریق القدس کـه بـه منظور آزادسازی بستان وتامین تنگه چزابه انجام شد،در ابتدا خلبانان نیروی هوایی،روزانه با انجام ده ها سورتی پرواز بـه بمباران خطوط مقدم جبهه ها پرداختند و سپس ماموریت هاي تامین اطلاعات تاکتیکی، طرح ریزی برای تهیه آتش پشتیبانی از هوا, تامین دفاع هوایی از عقبه و عمق مناطق عملیاتی،تامین پوشش هوایی عملیات بعدی را عهده دار شد.

 

در عملیات مشهور فتح المبین نیز نیروی هوایی توانست 27 فروند از انواع هواپیماهای عراقی را مورد هدف قرار داده و ساقط کند. در ادامه آن در عملیات بیت المقدس کـه با توجه بـه استعداد و ترکیب جدید نیروی زمینی عراق،ضرورت بکارگیری حجم وسیع تری از امکانات آفندی و پدافندی هوایی از سوی ایران بـه خوبی احساس می شد، با اتخاذ تدابیر عملیاتی و تغییر تاکتیک نیروی هوایی ایران تمهیدات ارتش عراق خنثی شد.

 

با انجام عملیات پشتیبانی نزدیک خلبانان ایرانی، خرمشهر در 3 خرداد 1361 آزاد شد. در محاسبه GFP یا قدرت آتش جهانی درسال 2015 میلادی ایران موفق بـه کسب رتبه 23 در بین 126 کشور در دنیا شده اسـت. این دسته بندی بر اساس عوامل متعددی انجام می پذیرد و فاکتورهای مانند طول خط مرزی، زیرساختهای نظامی، توانایی اقتصادی کشور و آمادگی نیروی هوایی دردفاع دریایی و هوایی اندازه گیری میشود.

 

نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با رشادت،دلاوری و پایمردی سربازانش در طی دوران دفاع مقدس و اهداء شهیدان،جانبازان واسیران بسیاری در راه پاسداری از میهن و دین اسلام،توانست خدمات ارزنده اي رابه نیرو هاي جمهوری اسلامی ایران ارائه دهد.