پارس ناز پورتال

فواید خوردن یک قاشق عسل قبل از خوابیدن

فواید خوردن یک قاشق عسل قبل از خوابیدن

فواید خوردن یک قاشق عسل قبل از خوابیدن 

اگر قبل از خواب یک قاشق عسل بخورید فواید بسیاری را نصیب بدن و سلامت خود کرده اید. دلایل زیر گواه بر همین فواید هستند. عسل بـه داروی طلایی طبیعت سرشناس است. بـه اعتقاد برخی ها نباید از ساعت هفت عصر بـه بعد عسل بخوریم اما عده ای از پزشکان اروپایی برای داشتن خواب بهتر و آرام تر یک لیوان شیر گرم با یک قاشق عسل را پیشنهاد میکنند.

 

علاوه بر آن ها مکزیکی ها نیز نوشیدن چای بابونه با یک قاشق چای خوری عسل قبل از خواب تجویز میکنند و بـه اعتقاد چینی ها نیز هر شب قبل از خواب باید یک قاشق عسل خورده شود. و اما دلایلی که خوردن عسل قبل از خواب پیشنهاد میشود بـه شرح زیر است:

فواید خوردن یک قاشق عسل قبل از خوابیدن

شب ها بهتر می خوابید

عسل طبیعی فواید شگفت انگیزی دارد و معمولاً خوردن آن قبل از خواب پیشنهاد میشود. عسل باعث میشود کبد گلیکوژن لازم را برای شب تولید کند. وقتی قبل از خواب عسل می‌خورید مغز در حالت جستجو برای سوخت قرار میگیرد. عسل نیز با افزایش سطح انسولین و آزاد کردن تریپتوفان بـه مغز کمک میکند.

 

تریپتوفان تبدیل بـه سروتونین میشود و بعدها بـه شکل ملاتونین در می آید.همه ی ي ي ما ملاتونین را بـه عنوان هورمون سلامت می شناسیم زیرا سیستم ایمنی را تقویت می‌ کند و بافت سلول ها را در طول استراحت دوباره می سازد. ملاتونین هم هنگام خواب بـه بدن کمک میکند و هم بعد از بیدار شدن باعث میشود احساس خوبی داشته باشید.

 

وزن کم می کنید
ورزشکارانی که غذا هاي سرشار از فراکتوز «مثل عسل» نسبت بـه دیگران ده برابر بیشتر چربی می سوزانند و سطح استقامت خود را افزایش می دهند. عسل بـه عنوان سوخت برای بدن عمل می کند و کبد را قادر می سازد تا گلوکز بیشتری تولید کند. وقتی گلوکز تولید میشود بـه مغز هشدار میدهد که سطح قند بالاست و آن را مجبور می‌ کند

 

که هورمون هاي سوخت چربی را آزاد کند. برای این‌که متوجه تغییرات بیشتری در سیستم کاهش وزن تان شوید رژیم عسل را دنبال کنید و در تمام روز عسل را جایگزین شکر کنید. بـه علاوه قبل از خواب یک لیوان آب گرم با سه قاشق پر عسل بخورید.

 

احساس بهتری نسبت بـه خودتان خواهید داشت
 بـه گزارش پارس ناز فواید عسل فقط بـه داشتن خواب مفید و کاهش وزن محدود نمیشود بلکه برای گلودرد نیز میتوان از آن بـه عنوان داروی سرفه استفاده کرد. ده قاشق عسل بدترین گلودردها را هم درمان میکند اما برای کودکان زیر یکسال پیشنهاد نمی شود.

 

از فواید دیگر عسل می توان بـه موارد زیر اشاره کرد:
از جرم گرفتن دندان پیش گیری میکند
بـه درمان آلرژی کمک می‌ کند
سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌ کند
بـه کودکانی که دچار رفلکس اسید معده هستند کمک میکند

 

درست است که عسل خوشمزه است اما نباید در مصرف آن زیاده روی کرد. فقط بـه یک قاشق اکتفا کنید چون شکر آن بالاست. پس زیاده روی باعث میشود عسل دیگر مفید نبوده بلکه مضر باشد. مصرف عسل بـه دیابتی ها پیشنهاد نمیشود. کسانی که مبتلا بـه بیماری دیابت هستند برای مصرف عسل ابتدا باید با پزشک مشورت کنند.