پارس ناز پورتال

فواید نوشیدن گلاب برای آب رسانی پوست

فواید نوشیدن گلاب برای آب رسانی پوست

فواید نوشیدن گلاب برای آب رسانی پوست 

گلاب به غیر ازینکه عطر و طعم بسیار خوبی دارد، برای تعداد زیادی از مریضی ها و مشکلات دیگر بدن نیز می‌تواند خوب ظاهر گردد. مصرف مداوم گلاب به صورت غذایی و موضعی اثرات متعددی برای پیشگیري از چین و چروک هاي پوستی، آکنه، اگزما و … دارد.

 

فصل بهار برترین زمان برای چیدن گل محمدی و تهیه گلاب از آن می باشد. گلاب از گیاهی با نام Rosa damascene گرفته میشود، که یکی از گونه هاي گل رز هست. اینگونه گیاهی به فراوانی در ایران کشت داده می‌شود و با نام گل محمدی سرشناس هست. گل رز در بیشتر نقاط جهان بعنوان پادشاه گل‌ها شناخته میشود. عصاره این گیاه اضافه بر صنعت عطرسازی،

 

اثرات درمانی هم دارد و دارای ترکیبات مفیدی چون ترپن ها، گلیکوزیدها، فلاوونوئیدها، آنتوسیانین ها و… هست و دارای خواص ضدالتهابی، ضدباکتریایی، ضد درد، ضد تشنج، ضد برونشیت و… می باشد.

 

نوشیدن گلاب چه فوایدی دارد؟
1. مصرف گلاب به صورت غذایی باعث آب‌رسانی به پوست از درون می‌شود. درنتیجه ظاهر پوست را سالم و شفاف نشان می‌دهد.

 

2. گلاب دارای اثرات ضد پیری هست و مصرف مداوم آن باعث کاهش چین و چروک هاي پوست، روشن کردن لکه هاي تیره و بستن منافذ باز پوست میشود.

 

3. بهره گیری از گلاب به صورت غذایی و نیز بوییدن آن، باعث بهبود خلق و خو می‌شود و حالت هاي اضطراب و افسردگی را تسکین میدهد.

 

4. برای درمان سرماخوردگی، آنفولانزا، گلودرد و سایر مریضی هاي دستگاه تنفسی گلاب کاربرد دارد. همین طور میتوان از آن بعنوان شربت سرفه و نیز برای درمان رفلاکس بهره گیری نمود.

 

5. مصرف مداوم گلاب باعث بهبود مریضی هاي دستگاه گوارش مثل بهبود هضم معدی، کاهش نفخ، دردهای شکمی و یبوست میشود و می‌توان از آن بعنوان ملین بهره گیری کرد.

 

6. گلاب در درمان التهاب هاي پوستی، آلرژی و بهبود زخم ها مؤثر هست.

 

7. گلاب همین طور باعث کاهش قند خون می‌شود.

 

8. دم کرده گلاب برای آبرسانی به بدن خوب هست، طبع معتدلی دارد و در فصل تابستان باعث خنکی می‌شود.

 

اثرات گلاب بر چشم
گلاب تازه را میتوانید بعنوان قطره چشمی بهره گیری کنید. زیرا باعث پیشگیري و درمان لکه هاي تیره در چشم و پف کردگی چشم میشود. همین طور برای تمیز کردن و خنک کردن چشم، ترکیبات طبیعی بی نظیری دارد.

 

تأثیر گلاب بر پوست
گل محمدی و گلاب دارای ترکیباتی هست که برای محافظت از پوست مناسب می باشند. پوست را نرم میکند و درخششی سالم و طبیعی را برایتان به ارمغان می آورد. ترکیبات آنتی اکسیدانی گلاب باعث قوی شدن سلول هاي پوست و القای ساخت مثل در سلول هاي بافت پوستی می‌شود. گلاب دارای ویتامین هاي A,C,E,B هست. در زیر تأثیرات گلاب بر روی پوست را لیست وار عنوان میکنیم.

 

1. به جای تعداد زیادی از پاک کننده هاي شیمیایی می‌توانید از گلاب بهره گیری کنید.

 

2. گلاب باعث متعادل کردن PH پوست میشود.

 

3. برای درمان اگزما، التهاب پوستی و آکنه و نیز اسکار، بریدگی ها و زخم ها میتوان از گلاب به صورت موضعی بهره گیری نمود.

 

4. گلاب مرطوب کننده، نرم کننده، خنک کننده، هیدراته کننده و بازسازی کننده پوست هست.

 

5. برای رنگ دهی طبیعی به لب ها می‌توان از گلبرگ‌هاي گل محمدی بهره گیری نمود.

 

6. از گلاب بعنوان تونر در درمان آفتاب سوختگی میتوان کمک گرفت.

 

7. اثرات ضدباکتریال و ضد قارچی گلاب بر روی پوست به ثابت رسیده هست.

 

8. اثرات تغذیه کننده و مرطوب کننده گلاب باعث افزایش کیفیت موها میشود.

 

آیا خوردن گلاب عوارض جانبی دارد؟
گلاب صنعتی که در سوپرمارکت‌ها به فروش میرسد، به خاطر قیمت پایین تر و دسترسی آسان تر بیشتر خریداری میشود. این نوع گلاب به خاطر دارا بودن مواد افزودنی و نگهدارنده ها ممکن هست عوارضی داشته باشد.

 

بعنوان مشابه مشکلات گوارشی در صورت مصرف گلاب صنعتی دیدن شده هست. در نتیجه نوشیدن آن پیشنهاد نمی‌شود. ولی مصرف گلاب طبیعی در مقادیر کم «مثلاً 2-3 قاشق غذاخوری» مشکلی ایجاد نمیکند و فواید متعددی دارد. گرچه بعضی مطالعات مصرف گلاب تا 2 فنجان در روز را بی خطر عنوان می‌کنند.

 

طرز تهیه جوشانده گلاب
برای تهیه جوشانده گلاب یک مشت از گل‌هاي محمدی را در آب جوش بریزید و بگذرید 10 دقیقه بجوشد. سپس آن را صاف کنید. و مصرف نمایید. در صورت بهره گیری از گلبرگ‌هاي صورتی و قرمز گل محمدی، جوشانده معطرتری خواهید داشت.

 

تهیه گلاب در منزل
 به گزارش پارس ناز گل هاي محمدی را تازه تازه بچینید. گل برگ‌هاي آن را جدا کرده و سپس بشویید. آن‌ها را در ظرفی بریزید و آن‌قدر آب مقطر در آن بریزید تا در آن غوطه ور شود. این ترکیب را روی حرارت خیلی ملایم بگذارید تا بجوشد. آن‌قدر بجوشد تا حجم آب نصف شود و گل‌ها کاملاً سفید شوند و رنگ خود را به آب بدهد.

 

یا این که بگذارید ترکیب آب مقطر و گل‌هاي محمدی برای مدت 2 روز در ظرف شیشه اي جلوی نور خورشید خیس بخورد. سپس عصاره به دست آمده را سرد کنید و آن را صاف نمایید و درون یک بطری تمیز بریزید.