پارس ناز پورتال

لینکدین شبکه اجتماعی محبوب مدیران موفق

لینکدین شبکه اجتماعی محبوب مدیران موفق

لینکدین شبکه اجتماعی محبوب مدیران موفق 

شبکه اجتماعی لینکدین ابزاری بسیار خوب برای افراد مدیر هست که می‌خواهند با افراد دیگر آشنا شوند و در حوزه کاری خود پیشرفت نمایند. امروزه شبکه‌هاي اجتماعی، یکی از مهم ترین و پرکاربردترین ابزارهای بازاریابی محسوب میشوند. در میان تمام رسانه‌هاي اجتماعی، لینکدین با دقت به حضور مدیران و متخصصان،

 

مؤثرترین رسانه برای کسب‌وکارها شناخته شده هست و میلیون‌ها انسان حرفه‌اي هرروز از آن برای پیشرفت کسب‌وکار خود بهره گیری میکنند. علاقه مردم به بهره گیری از این شبکه‌ي اجتماعی رو به افزایش هست و همین، برترین فرصت برای صاحبان کسب‌وکار هست تا از ظرفیت به وجود آمده نهایت بهره را ببرند و در این شبکه اجتماعی بازاریابی کنند.

 

۱. پروفایلتان را کامل کنید

داشتن یک پروفایل که کاملاً آپدیت نگه داشته ‌شود بسیار مهم هست. یک پروفایل ناقص نه تنها هیچ مزیتی برای شما ایجاد نمی کند بلکه به برند شما آسیب هم می زند. ابتدا پروفایل پایه انگلیسی خود را بسازید و در بعد در قسمت نسخه‌هاي دیگر پروفایل «Other Versions»، یک پروفایل دیگر به زبان فارسی بسازید. لینکدین، امکانات بسیار زیادی در قسمت پروفایل به شما میدهد که از همه ي آن‌ها بهره گیری کنید.

 

مثلاً می توانید تابلوی افتخارات و جوایز«Awards» درست کنید، آثار منتشر شده‌تان «Publications» را قرار دهید، عکس مدارک حرفه‌اي‌تان را آپلود کنید و غیره. شما ملزم هستید پروفایل خود را به‌گونه‌اي تنظیم کنید تا کاربران مستقیماً به سایت اصلی شما هدایت شوند. در صورت بهینه بودن صفحه پروفایل، به‌طور کلی حدود ۷۴ درصد از مخاطبین لینکدین شما به وب‌سایتتان سر می زنند. در کل لینکدین ۴ برابر بیشتر از توییتر و فیس بوک ورودی سایت شما را افزایش میدهد.

 

۲. پروفایلتان را آنالیز کنید

روی لینک آنالیز در بالای صفحه کلیک کنید. اکنون میتوانید اطلاعاتی مانند تعداد کل تعاملات کاربران، کلیک‌ها و میزان جذب مخاطب به ازای هر پست را مشاهده نمایید و این اطلاعات، به شما نشان می دهد که چه تعداد از افرادی که پروفایل شما را دیدن میکنند با آن رابطه برقرار میکنند.

 

با بهره گیری از اطلاعاتی که از این بخش به دست می‌آورید، میتوانید نقاط ضعف و قدرت خود را شناسایی کنید و در صورت لزوم اصلاحاتی را در استراتژی بازاریابی‌‌ خود اعمال کنید. برای موفقیت در لینکدین باید ساده باشید، خوب بنویسید و گرچه تعامل برقرار کنید.

 

۳. موضوع صنایع بیشترین تقاضا را در لینکدین دارد

بر زمینه آمار منتشر شده توسط لینکدین، از هر ۱۰ کاربر، ۶ کاربر به محتواهایی با موضوع صنعت علاقه دارند.

 

۴. پست‌هاي خود را در غروب، اواخر بعدازظهر و آخر هفته‌ها ارسال نکنید

اگر میخواهید از طریق لینکدین مخاطبان بیشتری جذب کنید، باید زمان‌هایي را برای به اشتراک‌گذاری محتوا گزینه کنید که افراد بیشترین حضور را در این شبکه‌ي اجتماعی دارند. تحقیقات نشان داده صبح و ظهر برترین زمان ارسال پست هست و از میان روزهای هفته، شنبه تا چهارشنبه زمان‌هاي بهتری میباشند.

 

۵. قسمت عنوان را مناسب گزینه کنید

گزینه عنوان «Title» درست که در زیر اسمتان نمایش داده میشود، بزرگ‌ترین ابزار بازاریابی و برندسازی شماست. این گزینه درست نه تنها باعث می شود که درنتیجه جست‌وجوها در لینکدین بهتر و بالاتر نمایش داده شوید، بلکه باعث می شود در هر تماس و رابطه و فعالیتی در لینکدین، خودتان و تخصصتان را به برترین نحو معرفی کنید، زیرا این عنوان همواره در کنار اسم شما در همه ي جای لینکدین می‌درخشد.

 

۶. به خلاصه «Summary» اهمیت دهید

این قسمت خلاصه پروفایل شماست و بیشتر افراد همین قسمت را میخوانند. در این قسمت خودتان، اهدافتان و توانایی‌هایتان و همین‌طور خلاصه‌اي از کارها و پروژه‌هاي موفقتان را ذکر کنید.

 

برای نوشتن یک خلاصه فعالیت خوب در لینکدین، به سؤالات زیر پاسخ دهید:
مهمترین تخصص شما چیست؟
مهم ترین کارهایی که انجام داده‌اید را بنویسید.
چگونه دیگران می توانند با من در تماس باشند؟