پارس ناز پورتال

معرفی ابزار لوازم آرایشی چشم و ابرو که بسیار کاربردی هستند !

معرفی ابزار لوازم آرایشی چشم و ابرو که بسیار کاربردی هستند !

معرفی ابزار لوازم آرایشی چشم و ابرو 

در این پست، به معرفی ابزار لوازم آرایشی چشم و ابرو که بسیار کاربردی هستند پرداخته ایم. نخستین گام در میکاپ صورت، آشنایی با ابزار آرایش چشم و ابرو است. برخی از این لوازم از قیمت نسبتا پایینی برخوردار بوده و برای برخی دیگر باید به کیفیت مطلوب آنها توجه نمود. ما در ادامه سعی داشته ایم تا تمام پیش نیازها و لوازم مهم و پرکاربرد را برای علاقه مندان به اشتراک بگذاریم.

 

همچنین لوازم میکاپ مختص چشم و ابرو جزو پرمصرف ترین و پرکاربردترین انواع محصولات آرایشی بوده که انتخاب آنها به دقت زیادی نیاز دارد. زیرا یکی از حساس ترین اندام های بدن، چشم ها بوده و استفاده از لوازم نامناسب میکاپ می تواند صدمات جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

 

ابزار آرایش چشم و ابرو چه مواردی هستند؟

جهت دسترسی به یک میکاپ مناسب و حرفه ای بایستی در مرحله نخست لوازم و ابزار آرایش چشم و ابرو را تهیه نمود. البته میکاپ هر یک از بخش های صورت به لوازم خاصی نیاز داشته که چشم ها از این قاعده مستثنی نیستند. بنابراین میکاپ چشم پس از زیرسازی پوست در فهرست دوم قرار می گیرد.

معرفی ابزار لوازم آرایشی چشم و ابرو که بسیار کاربردی هستند

همچنین میکاپ چشم و ابرو هنگامی ممکن است که ابزارهای آرایشی به درستی انتخاب شده و از کیفیت بالایی برخوردار باشند. زیرا چشم بسیار حساس بوده و در صورت استفاده از لوازم های آرایشی بی کیفیت و نامعتبر باید منتظر عواقب آن بود. در حالت کلی از مهم ترین لوازم میکاپ چشم و ابرو می توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

بیشتر بخوانید: آموزش آرایش چشم و ابرو طبق مد سال

 

1. انواع خط چشم

بی شک چشم ها تاثیر بسزایی در زیبایی چهره هر خانمی ایفا می کنند. زیرا نخستین چیزی که در چهره فرد خودنمایی کرده و طرف مقابل را جذب می کند چشمان اوست. امروزه انواع مدل های میکاپ چشم عرضه شده که جذابیت و زیبایی خاص به چهره فرد می بخشند.

 

پس یکی از ابزار آرایش چشم و ابرو همان خط چشم است که در مدل های خط چشم ژله ای، خط چشم مایع، خط چشم جامد، خط چشم ماژیکی و مداد چشم به بازار عرضه می گردد. این ابزار میکاپ محبوب و پرطرفدار باید روی پلک بسته به فرم چشم کشیده شود تا زیبایی و جذابیت چشم ها را دو برابر کند.

 

خط چشم علاوه بر انواع مختلف در رنگ های متعددی به بازار عرضه می گردد که رنگ مشکی نسبت به سایر رنگ ها کاربرد بیشتری دارد. ناگفته نماند برای یک خط چشم جذاب و زیبا باید تکرار و تمرین فراموش نشود. در حالت کلی انواع خط چشم به شرح زیر هستند.

 

2. خط چشم ژله ای

این ابزار آرایش چشم و ابرو یکی از انواع خط چشم بوده که از ساختار ژله ای برخوردار می باشد. خانم هایی که در میکاپ حرفه ای هستند به ویژه آرایشگرها از این نوع خط چشم استفاده می کنند. زیرا خط چشم ژله ای به تبحر و مهارت زیادی نیاز دارد.

انواع ابزار آرایش چشم و ابرو ،معرفی ابزار لوازم آرایشی چشم و ابرو که بسیار کاربردی هستند

البته برای کشیدن خط چشم با این محصول باید از یک براش زاویه دار استفاده کرده و تنها روی پلک بالا زده شود. چون پلاک پایین حالت کثیفی و ظاهری نامناسب به خود می گیرد.

 

3. خط چشم مایع

خط چشم مایع نیز زیر مجموعه ابزار آرایش چشم و ابرو بوده که برعکس خط چشم ژله ای به براش نیاز ندارد. زیرا مایع داخل یک محفظه یا قوی قرار گرفته و و با قلم درون محفظه به آسانی روی پلک کشیده می شود. البته خط چشم مایع در دو نوع معمولی و پلاستیکی به بازار عرضه می گردد.

 

پس افرادی که در کشیدن خط چشم مبتدی هستند در صورت خرابکاری روی پلک می توانند با نوک انگشت آن را پاک کنند. ولی خطای فرد در کشیدن خط چشم با نوع معمولی باید خیلی پایین باشد. چون این نوع خط چشم بسیار روان بوده و به مهارت خاصی برای کشیدن نیاز است. بنابراین خانم های که دوست دارند زمان ماندگاری خط چشم را بالا ببرند بهترین گزینه نوع معمولی است.

 

4. خط چشم جامد

این نوع ابزار آرایش چشم و ابرو نیز همانند خط چشم ژله ای به براش مخصوص نیاز دارد. همچنین بانوانی که مایل هستند خط چشم را برای مدت طولانی روی پلک خود نگه دارند بهترین انتخاب خط چشم جامد است. البته نحوه استفاده از این ابزار آسان بوده و باید براش زاویه دار را نمدار کرد.

 

سپس براش را به خط چشم جامد آغشته نموده و روی پلک بکشید. افرادی که در میکاپ مبتدی هستند و مهارت کافی در کشیدن خط چشم ندارند باید این محصول را امتحان نکنند. ناگفته نماند که خط چشم جامد با رنگ های مختلفی در بازار موجود می باشد که نیاز خریداران را برطرف می کند.

 

5. خط چشم ماژیکی

خانم های که قصد دارند کشیدن خط چشم را در منزل تمرین کنند، خط چشم ماژیکی انتخاب مناسبی است. زیرا کار با این نوع خط چشم خیلی آسان بوده و فقط به یک دقیقه زمان نیاز دارد. پس خط چشم ماژیکی به ظریف کاری چندانی نیاز نداشته و تنها با یک حرکت می توان خط یکدست و کاملی را کشید. در نتیجه استفاده از خط چشم ماژیکی به افرادی مبتدی در حوزه میکاپ توصیه می شود.

 

6. مداد چشم

برخی از بانوان به جای خط چشم از مداد چشم استفاده می کنند و آن را به عنوان یک ابزار آرایش چشم و ابرو قلم می دهند. همچنین مداد چشم در رنگ های متنوعی تولید و به بازار عرضه می گردد که زیباجو بسته به نیاز و سلیقه شخصی اقدام به خرید آن می نماید.

ملزومات آرایش چشم و ابرو 

البته محبوب ترین و پرکاربردترین رنگ ها در مدام چشم جهت استفاده از آن به عنوان خط چشم همان سبز، آبی، نقره ای و قهوه ای هستند که با هر رنگ چشمی مطابقت دارند. مداد چشمی که با هدف خط چشم تهیه می گردد باید از نوک روان و نرمی برخوردار باشد تا مانع تکه تکه شدن خط شود.

 

توجه داشته باشید که:

اکثر مداد چشم ها از ماندگاری لازم برخوردار نبوده و پشت پلک به سرعت پخش می شوند. ناگفته نماند که عکس قضیه نیز صدق کرده و برخی دیگر از مداد چشم ها برای ساعت های طولانی ماندگار می باشند.

 

بیشتر بخوانید: آرایش چشم و ابرو |مدل های آرایش چشم مجلسی و خط چشم

 

معرفی انواع سایه چشم

سایه چشم نیز یکی دیگر از شیک ترین ابزار آرایش چشم و ابرو است که روی پلک ها مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین بانوانی که دوست دارند میکاپ شکیل و خاصی داشته باشند بایستی مقداری سایه زیر چشم و نزدیک خط مژه بزنند. البته تنوع رنگ در سایه چشم بسیار زیاد بوده که بسته به مراسم یا مجلس به کار برده می شود.

 

ولی برای یک میکاپ روزانه بهترین رنگ سایه همان رنگ های ملایم و گرم هستند که زیبایی و جذابیت خاصی به چشم ها می بخشند. رنگ های سایه بسیار متنوع بوده و با توجه به رنگ لباس، رنگ چشم ها، رنگ پوست و سایر اجزای صورت مورد استفاده قرار می گیرند. در حالت انواع سایه به شرح زیر می باشند.

 

1. سایه خشک

این نوع سایه فاقد چربی بوده و با فشرده شدن پودر به دست می آید. همچنین بافت نرمی داشته و به آسانی روی پلک فیکس می شود. البته اکثر خانم ها ترجیح می دهند از سایه خشک استفاده کنند. زیرا ماندگاری این نوع سایه زیاد است.

 

2. سایه چرب

این نوع سایه از ماندگاری کمتری در مقایسه با سایه خشک برخوردار بوده و به محض استفاده پشت پلک تجمع می یابد. همچنین سایه چرب تقریبا براق بوده و افرادی که نمی خواهند پشت پلک براقی داشته باشند بایستی در مرحله نخست، سایه خشک بزنند. البته از این نوع سایه باید در مقادیر کمی استفاده شود.

 

3. سایه مدادی

سایه های مدادی خیلی کاربردی بوده و به دلیل استفاده آسان و بدون دردسر در اولویت قرار دارند. این نوع سایه مانند مداد بوده و زیباجو در کمترین زمان می تواند پشت پلک خود را به رنگ دلخواه درآورد. پس بانوانی که وقت کافی برای میکاپ نداشته و می خواهند رنگ پشت پلک را یکدست نمایند بهترین گزینه سایه مدادی است.

 

4. سایه آبرنگی

این نوع سایه ها بیشتر برای میکاپ چشم عروس مورد استفاده قرار می گیرند و کاربرد زیادی در سالن های آرایشی دارند. پس یکی از مهم ترین ابزار آرایش چشم و ابرو در آرایشگاه ها همان سایه های آبرنگی هستند. بنابراین افراد مبتدی نباید از این نوع سایه استفاده کنند.

ابزار آرایش برای چشم

زیرا سایه آبرنگی به ظریف کاری زیادی نیاز داشته و برای انجام کار باید از کمی آب و یک قلمو استفاده کرد. ناگفته نماند که این نوع سایه علاوه بر زیبایی و جذابیت از ماندگاری بالایی برخوردار بوده و به همین دلیل بهترین میکاپ چشم برای عروس محسوب می شود.

 

5. سایه پودری

این ابزار آرایش چشم و ابرو از تنوع رنگ بالایی برخوردار بوده و بیشتر در شب مورد استفاده قرار می گیرد. زیرا سایه پودری درخشش زیادی دارد و چشمان زیباجو را گیراتر و خاص به نمایش می گذارد. البته این نوع سایه در دو نوع براق و مات به بازار عرضه می شو.

 

پس افرادی که برای پشت پلک خود از سایه پودری استفاده می کنند بایستی برای زیرساز، سایه آبرنگی را به کار ببرند. چون این نوع سایه به تنهایی ماندگار نبوده و پروسه زیرسازی است که بر ماندگاری آن می افزاید.

 

بیشتر بخوانید: ترفندهای کاربردی برای آرایش چشم ها + مدل های آرایش چشم و ابرو

 

معرفی انواع ریمل

ریمل نیز همچون سایر ابزار آرایش چشم و ابرو بسیار محبوب و کاربردی بوده که زیباجوی مبتدی تا حرفه ای به آسانی می تواند آن را به کار ببرد. همچنین ریمل با هدف حالت دادن و پرپشت کردن مژه ها مورد استفاده قرار می گیرد. البته انواع مختلفی از ریمل وجود داشته که با رنگ های متعدد و برس های متفاوت به بازار عرضه می شوند. در حالت کلی انواع ریمل ها به شرح زیر هستند.

 

1. ریمل پودری

ریمل پودری یکی از قدیمی ترین انواع ریمل بوده که امروزه نیز به دلیل کارایی و فواید زیاد کماکان به کار برده می شود. این نوع ریمل بیشتر با هدف گریم مدل ها و بازیگران به بازار محصولات آرایشی عرضه می گردد. همچنین ساختار و نوع استفاده ریمل پودری نسبت به ریمل های مایع و خشک بسیار متفاوت است.

ابزار آرایش برای ابرو 

البته این نوع ریمل به صورت پودری روی مژه قرار نمی گیرد و باید آن را با چند قطره آب نرم کرد. سپس به کمک یک برس روی مژه ها کشید. میزان پوشش دهی در این نوع ریمل به قدری بالا است که مخاطب احساس می کند زیباجو از مژه مصنوعی استفاده کرده است. ناگفته نماند که ماندگاری کم از معایب ریمل پودری نسبت به سایر ریمل ها می باشد.

 

2. ریمل کرمی

خانم هایی که از مژه های کم پشت و کوتاه رنج می برند بهترین ابزار آرایش چشم و ابرو، ریمل کرمی است. زیرا این نوع ریمل مژه ها را پرپشت و حجیم تر می کند و چشم ها را بزرگ تر و کشیده نشان می دهد. البته ریمل کرمی ماندگاری کمی داشته و پس از 1-2 ساعت زیر چشم پخش می شود. پس گزینه مناسبی برای استفاده طولانی نمی باشد.

 

3. ریمل مایع

این نوع ابزار آرایش چشم و ابرو به قدری رایج بوده که بیشتر خانم ها ریمل مایع را بر دیگر ریمل ها ترجیح می دهند. همچنین نحوه استفاده از این نوع ریمل بسیار آسان بوده و خانم ها در هر مکانی می توانند آن را تمدید نمایند. البته ریمل مایع در دو نوع معمولی و ضد آب تولید می شود که نوع ضد آب برای مکان هایی همچون باشگاه و استخر بیشترین کارایی را دارد.

 

4. انواع فرمژه

فرمژه از دیگر ابزار آرایش چشم و ابرو می باشد که مژه ها را حالت دار و فر می کند. پس خانم هایی که دارای مژه های بی حالت و صاف هستند بایستی از فرمژه غافل نشوند. همچنین فرمژه استاندارد مانع شکنندگی و آسیب دیدگی مژه ها می شود. اما میزان استفاده از مژه بایستی کم باشد تا مژه با ریزش یا شکنندگی مواجه نگردد.

آموزش آرایش چشم و ابرو

در حالت کلی از مهم ترین فرمژه های موجود در بازار می توان به فرمژه فشاری و فرمژه حرارتی اشاره کرد. پس جهت استفاده از فرمژه فشاری باید مژه ها را ریمل زد و آن را داخل فرمژه قرار دهد. این نوع فرمژه به 10 ثانیه زمان نیاز دارد تا به مژه ها حالت دهد. اما فرمژه حرارتی به کمک گرما، مژه ها را فر می کند که در این ابزار زمان بندی حرف اول را می زند.

 

جمع بندی

اولین گام در میکاپ صورت، انتخاب و خرید ابزار آرایش چشم و ابرو است که زیباجو یا میکاپ آرتیست نباید از آن غافل شود. همچنین لوازم آرایش مختص چشم و ابرو جزو پرکاربردترین و پرمصرف ترین انواع محصولات آرایشی بوده که باید در انتخاب آنها نهایت دقت را به خرج داد. پس بانوانی که می خواهند میکاپ زیبایی داشته باشند بایستی انواع لوازم آرایشی را بشناسند.