پارس ناز پورتال

معرفی ماسک های مفید ضد چروک

معرفی ماسک های مفید ضد چروک

معرفی ماسک های مفید ضد چروک 

شما می توانید با استفاده از ماسک های صورت پوست خود را محکم کنید تا در آینده دچار چروک نشود و همیشه شاداب و زیبا باشد. در این مقاله ده روش خانگی برای محکم کردن پوست معرفی شده است. با استفاده از این ماسک‌های خانگی می‌توانید از بروز چین چروک پوست پیشگیری نمایید و پوست شادابی داشته باشید

 

گذر زمان اثر خود را روی پوست و چهره مان می گذارد.با افزایش سن، ساختار الاستین و کولاژن پوست، انعطاف پذیری خود را از دست می دهند و برخی از ترکیبات مرطوب کنندگی خود پوست از بین می روند و منجر به شل شدن پوست می شوند.علاوه بر آن، گذر عمر باعث ضعیف شدن ماهیچه های صورت و در نتیجه آویزان شدن پوست می شود.

 

به غیر از سن، در معرض اشعه های نور خورشید به مدت طولانی قرار گرفتن، مصرف بیش از حد سیگار و نوشیدنی الکلی، چاقی، بارداری، کاهش وزن سریع، رژیم غذایی نامناسب، استفاده نادرست از محصولات مراقبتی پوست و کم آبی نیز، باعث شل شدن و پر چین و چروک شدن پوست می شوند.

 

ده روش خانگی برای محکم کردن پوست
1- ماسک سفیده تخم مرغ
سفیده تخم مرغ، حاوی مواد منقبض کننده طبیعی است و درمان خوبی برای شل شدن پوست می باشد. هیدرولیپید موجود در آن پوست را احیاء و محکم می کند.

 

* یک یا دو سفیده تخم مرغ را آنقدر هم بزنید تا کاملا کف کنند. سپس آن را به صورت و گردن تان بمالید و پس از 20 دقیقه با آب خنک بشویید.

 

* می توانید یک قاشق غذاخوری ماست ساده به سفیده تخم مرغ اضافه کنید و مخلوط آماده شده را 20 تا 30 دقیقه روی صورت تان بگذارید.

 

هر کدام از ماسک های فوق را می توانید دو بار در هفته استفاده کنید.

 

2- ماسک لیموترش
ویتامین C لیمو ترش، تولید کولاژن را افزایش می دهد و در نتیجه انعطاف پذیری پوست را بالا می برد.همچنین خواص منقبض کنندگی لیموترش به محکم کردن پوست و کاهش چین و چروک کمک می کند و از پیری زودهنگام پوست می کاهد.

 

* آب لیموترش تازه را به روی پوست صورت و گردن تان بمالید و پس از 10 دقیقه صورت تان را بشویید.این کار را دو تا سه بار در روز انجام دهید و پس از آن مرطوب کننده استفاده کنید.

 

3- ماسک آلوئه ورا
وقتی صحبت از محکم کردن پوست است، آلوئه ورا، بهترین گیاه محسوب می شود.اسید مالیک موجود در ژل آلوئه ورا، انعطاف پذیری پوست را افزایش می دهد و شما را از شر پوست شل و ضعیف، نجات می دهد.علاوه بر آن یک مرطوب کننده طبیعی است.

 

* ژل آلوئه ورا را از برگ های آن گرفته و به صورت و گردن تان بمالید. سپس 15 تا 20 دقیقه بعد، صورت تان را با آب گرم بشویید. این درمان را چندبار در هفته انجام دهید.

 

* می توانید یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را با یک قاشق غذاخوری مایونز و یا عسل ترکیب کرده و به مدت 15 دقیقه روی صورت تان قرار دهید و سپس با آب گرم بشویید.این کار را هفته ای یکبار انجام دهید و شاهد نتیجه خوب آن باشید.

 

4- ماسک خیار
برای محکم کردن پوست، خیار گزینه خوبی است. آن اثر احیاء کنندگی روی پوست دارد.

 

* آب نصف خیار را گرفته و به روی صورت بمالید و بگذارید تا خشک شود. سپس با آب خنک صورت تان را بشویید. این درمان را روزی یکبار انجام دهید.

 

* همچنین می توانید از مخلوط خیار و ماست ساده استفاده کنید و به مدت 10 تا 15 دقیقه به روی صورت تان بمالید. سپس با آب ولرم بشویید. این عمل را چندبار در هفته انجام دهید.

 

* روش دیگر این است که دو قاشق غذاخوری آب خیار، یک عدد سفیده تخم مرغ و سه تا 5 قطره روغن ویتامین E را با هم مخلوط کرده و به مدت 15 دقیقه به روی صورت تان بمالید و سپس با آب خنک بشویید.این ماسک را هفته ای یکبار استفاده کنید.

 

5- ماساژ روغن
پوست صورت و گردن تان را با یک روغن طبیعی مانند روغن زیتون ماساژ دهید.این کار پوست تان را محکم و صاف می کند. روغن زیتون حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین های A و E است که فواید ضدپیری دارد.آن همچنین به مرطوب شدن پوست تان کمک می کند.

 

* روغن زیتون را اندکی گرم کنید. سپس آن را به روی صورت تان به مدت 10 دقیقه به صورت دورانی روی بمالید. این روش درمانی را شب ها قبل از خواب انجام دهید.

 

* همچنین می توانید از روغن آووکادو، نارگیل، هسته انگور یا روغن بادام استفاده کرده و صورت، گردن، دست وپاهای تان را ماساژ دهید.

 

6- ماسک عسل
عسل یک مرطوب کننده طبیعی است و ویژگی های آنتی اکسیدان و ضدپیری دارد که برای درمان پوست های شل و آویزان مناسب است.

 

* دو تا سه قاشق غذاخوری عسل و چند قطره آب لیموترش و روغن زیتون را با هم مخلوط کرده و آن را به صورت و گردن تان بمالید.سپس بگذارید تا خشک شود و پس از 15 تا 30 دقیقه آن را بشویید. این کار را یک تا دو بار در روز انجام دهید تا بهترین نتیجه را به دست آورید.

 

7- گلاب
گلاب یک منقبض کننده طبیعی است و برای محکم کردن پوست های شل بسیار عالی است. پوست را هم تمیز و شفاف می کند.

 

* قبل از خواب کمی گلاب به صورت و گردن تان بمالید. این کار جلوی پیری زودهنگام پوست تان را می گیرد.

 

8- ماسک دارچین
دارچین تولید کولاژن را سرعت می بخشد و پوست محکم می شود.

 

* یک قاشق غذاخوری از پودر دارچین و یک قاشق غذاخوری از زردچوبه را با مقدار کافی روغن زیتون ترکیب کرده و خمیر یکدستی آماده کنید.سپس یک قاشق چایخوری شکر یا نمک به آن بزنید. اکنون مخلوط آماده شده را روی صورت و گردن تان به مدت چند دقیقه بمالید.در آخر صورت تان را با آب گرم بشویید. این ماسک را یک یا دو بار در هفته انجام دهید تا به نتایج عالی آن دست پیدا کنید.

 

9- گل سرشور
گل سرشور، جریان خون و در نتیجه انعطاف پذیری پوست را بهبود می بخشد.

 

* یک قاشق غذاخوری از پودر گل سرشور را با آب معمولی یا گلاب مخلوط کرده و به مدت 15 تا 20 دقیقه به روی صورت بمالید و سپس با آب گرم، بشویید.هفته ای یکبار از این ماسک استفاده کنید.

 

10- ماسک توت فرنگی
توت فرنگی، منقبض کننده پوست است. آن حاوی ویتامین C است و تولید الیاف کولاژن در پوست را افزایش می دهد.

 

* دو تا سه عدد توت فرنگی را له و با دو قاشق غذاخوری ماست و عسل ترکیب کنید و سپس به مدت 5 دقیقه به روی صورت و گردن بمالید و در نهایت با آب گرم، آبکشی کنید.به مدت چند هفته، روزی یکبار از این ماسک استفاده کنید و نتیجه آن را خواهید دید.

 

زندگی آنلاین