پارس ناز پورتال

معرفی 7 نوع چای که برای بدن معجزه می کنند

معرفی 7 نوع چای که برای بدن معجزه می کنند

معرفی 7 نوع چای که برای بدن معجزه می کنند 

چای ها فواید زیادی برای بدن دارند، این نوشیدنی ها که در سراسر دنیا پرمصرف میباشند بسیار خوب و دارای مواد مغذی برای بدن می باشند.مزایای چای‌هاي گیاهی دیگر برای همه ي شناخته شده هست و نه تنها میتوانند حالتان را بلافاصله خوب کنند بلکه توانایی پیشگیری از بعضی مریضی‌ها را نیز دارا میباشند. با مصرف این 7 نوع چای خارق العاده می توانید خود را در برابر سکته‌هاي قلبی، افزایش وزن، دیابت و انواع سرطان بیمه کنید.

 

حتی تحقیقات نشان داده هست این 7 نوع چای روی سلامت روان افراد هم تاثیر گذار بوده و با نوشیدن این دسته از نوشیدنی‌ها افسردگی و اضطراب را به کلی از خود دور می کنید. همین طور یکی از محافظان سرسخت دندان و استخوان نیز شناخته شده‌اند.

 

1.چای سبز: در قدرت بی نظیر این چای هیچ شک و ابهامی وجود ندارد و یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی‌ها در دنیا محسوب می شود. دانشمندان دانشگاه مریلند این چای را سرشار از آنتی اکسیدان و پلی فنول اعلام کرده که این دو جزء مبارزه کنندگان اصلی با رادیکال‌هاي آزاد میباشند. همین طور ضدپیری و ضد سرطان شناخته شده هست و از آسیب رسیدن به دی ان اي و ابتلا به مریضی‌هاي قلبی پیشگیري می کند.

 

2.چای اولانگ: این چای یکی از محبوب‌ترین و قدیمی‌ترین نوع چای در چین و تایوان هست که مصرف منظم آن فواید بسیاری را برای سلامتی به ارمغان می‌آورد. افزایش متابولیسم، کاهش دهنده کلسترول بد، بهبود عملکرد دستگاه گوارش، سلامت موها، بازرسی فشارخون، پیش گیری از پوسیدگی دندان‌ها و استخوان‌ها از فواید بی‌نظیر این چای گیاهی پرطرفدار محسوب می شود.

 

3.چای سیاه: چای سیاه بطور کلی دارای کافئین هست و در دارا بودن آنتی اکسیدان فراوان در این چای جای شکی نیست و مصرف آن تاثیر مثبتی را روی قلب و رگ‌هاي خونی به جای می گذارد. چندین مطالعه نشان داده هست چای سیاه برای هوشیاری ذهنی، تقویت حافظه، تسکین دهنده سردرد بسیار مناسب هست.

 

تحقیقاتی در کلینیک کلیولند نشان داده هست اگر مصرف مُسکن‌هایي چون آسپرین و استامینوفن با چای سیاه همراه شود کارایی آن را 40 درصد افزایش میدهد.

 

4.چای رویبوس: طی تحقیقاتی که در مرکز سرطان مموریال اسلون کترینگ صورت گرفته، این چای بی نظیر و ضد التهاب یکی از منابع ضد سرطان نیز محسوب می شود. لازم به ذکر هست، این چای از نظر تکنیکی واقعاً چای نیست بلکه از یک بوته قرمز رنگ حاصل شده که خاصیت آنتی اکسیدانی بی نظیر اي دارد. این چای می تواند استرس را کاهش داده

 

و مثل یک ضدسرطان قوی عمل کند. برخلاف چای سفید، سبز و سیاه که همۀ از گیاه به دست می آیند، چای رویبوس از یک درختچه حاصل می شود. در واقع رویبوس از بوته‌هاي قرمزی در آفریقای جنوبی درست شده و بدون کافئین هست، بنابراین برای خانم‌هایي که باردارند و می خواهند مصرف کافیئن‌شان را کاهش دهند برترین انتخاب هست.

 

5.چای بابونه: هیچ چیز مثل چای بابونه نمیتواند خوابی آرام و دلچسب را برایتان محقق سازد. این چای ضد استرس و اضطراب شناخته شده هست و با دقت به یافته‌هاي دانشگاه پنسیلوانیا، این چای در کاهش دهنده استرس، بالابردن خلق و خو، کاهش افسردگی و پیشگیری از بی‌خوابی کمک شایانی میکند.

 

6.چای سفید: به گزارش پارس ناز  اگر شما از خطر ابتلا به دیابت هراس دارید با بهره گیری از این چای و پایین آوردن کلسترول بد دیگر نگران ابتلا به مریضی‌هاي قندی نباشید. همین طور چای سفید برای افزایش تحمل گلوکز بسیار مناسب هست.

 

7.چای ترش: طی تحقیقات دانشگاهی در سیاتل چای ترش برای بیمارانی که از فشار خون بالا رنج میبرند معجزه میکند و از ابتلا به مریضی‌هاي قلبی و عروقی و کلیوی نیز پیشگیری کرده و باعث کاهش کلسترول بد، هضم و جذب بهتر و التهام دهنده عفونت‌ها می شود. این چای بی‌نظیر ضدسرطان، ضدعفونت، ضدباکتری، ضد درد، ضد افسردگی و حتی چربی سوزی بالا را در فهرست فوایدش ذخیره کرده هست.