پارس ناز پورتال

منزلتان را با این روش ها معطر و خوشبو کنید

منزلتان را با این روش ها معطر و خوشبو کنید

منزلتان را با این روش ها معطر و خوشبو کنید

برای خوشبو کردن و معطر کردن فضای منازل مشهور ترین چیزی که بهره گیری می‌گردد عود هست. اما راه هاي دیگری هم وجود دارد. حس بویایی از قوی ترین و خاطره انگیزترین حواس پنجگانه هست که می‌تواند خاطرات زیادی را در ذهن زنده نگه دارد. معمولا پس از نظافت

 

و رسیدگی به منزل برای معطر کردن محیط منزل آخرین چاره اي ک به ذهنمان می‌رسد اسپری هاي خوشبو کننده میباشند. در اینجا لیستی از خوشبو کننده هاي طبیعی و غیرسمی معرفی کرده ام که می‌توانید جایگزین اسپری هاي خوشبوکننده کنید.

منزلتان را با این روش ها معطر و خوشبو کنید

خوشبو کردن فضای خانه،بهترین راه معطر کردن خانه،

منزلتان را با این روش ها معطر و خوشبو کنید

خوشبو کننده برای خانه،بهترین خوشبو کننده منازل

 

روغن هاي ضروری

تعداد زیادی از روغن هاي ضروری از کندر گرفته تا رازیانه و نعناع هندی تمام اینها سال ها ست که به علت خاصیت درمانی شان توسط انسان ها مورد بهره گیری قرار می‌گیرد. در اینجا چندین روش آورده ام که میتوانید از روغن هاي ضروری به برترین نحو برای خوشبو کردن منزل بهره گیری کنید.

 

بطری آب پاش را با آب پر کنید و چند قطره از روغن ضروری را داخل آب بریزید. گذشته از بهره گیری مفید بطری را هم بزنید. می‌توانید از چند نوع روغن ضروری یا به صورت ترکیبی و یا برای هر اتاق جداگانه بهره گیری کنید. بعنوان مثال برای اتاق خواب اسطوخودوس آرام بخش و برای اتاق پذیرایی روغن ماندارین یا همان روغن نارنگی بهره گیری کنید.

 

خوشبوکننده هاي مصنوعی دستشویی را دور بریزید و خودتان اکران کننده اسانس طبیعی بسازید. به این صورت: یک عدد گوش پاک کن را آغشته به روغن ضروری دلخواهتان کنید و داخل دستمال توالت قرار دهید.

 

شمع هاي خوشبو کننده که از فروشگاه ها خریداری میکنید دربردارنده مواد مضری میباشند که می‌تواند به شما آسیب برساند. بنابراین خودتان تنها با روغن زیتون و روغن هاي ضروری دلخواهتان شمع بسازید تا به سلامت خود اهمیت داده باشید. تمام چیزهایی که برای تولید این شمع نیاز دارید یک عدد شیشه، فتیله و گیره کاغذ برای نگه داشتن فتیله می باشد.

 

داخل یک بطری چند عدد مخروط کاج بریزید وروی آنها چند قطره روغن ضروری بریزید. مخروط هاي کاج خیلی مفید میتوانند عطر این روغن ها را اکران کنند.

منزلتان را با این روش ها معطر و خوشبو کنید

بخور

گذشته از اینکه شما از اسپری هاي خوشبوکننده برای منازل بهره گیری کنید نسل هاي پیش از شما از این روشها برای معطر کردن منزل بهره گیری می‌کردند: فقط کافی هست یک ظرف آب روی درجه حرارت کم قرار دهید و داخل آن گیاه، میوه یا ادویه جات موردعلاقه خود درآن بریزید. ترکیباتی که می‌توانید برای اینکار بهره گیری کنید بسیار متفاوت میباشند می‌توانم چندین مشابه ترکیب به شما توصیه کنم.

 

پوست پرتقال و اسانس وانیل برای بوی شیرین و آرام بخش

ترکیب دارچین و میخک برای عطر و بوی خاکی دلنشین.

آب لیمو، چند برگ رزماری و وانیل عطری تازه به منزل می‌دهد.

منزلتان را با این روش ها معطر و خوشبو کنید

به گل ها عمر بیشتری بدهید

دسته گل ها را به گوشه اي نیندازید چون زود پژمرده و از بین میروند. میتوانید از انها عطر خانگی بسازید. گل ها را از شاخه جدا کرده و داخل سینی بریزید و در فر روی دمای ۲۰۰ درجه قرار دهید. با اضافه کردن مرکبات و گیاهان خوشبو عطر آن را دو عمده کنید. ۱۰ تا ۱۵ قطره روغن ضروری به آن اضافه کنید و بگذارید به مدت ۲ ساعت در فر بماند.

 

هرگز فرش ها را فراموش نکنید

فرش ها خیلی زود بو را به خود جذب میکنند و به سختی بوی بد آنها را می‌توان از بین برد. حتی با جاروبرقی کشیدن هم قابل حل نیستند. اما نگران نباشید می‌توانید فرش هاي زیر پا را با ترکیب یک پیمانه جوش شیرین و یک قاشق چای خوری پودر دارچین و پاشیدن آن روی فرش از بین ببرید. ۱۵ دقیقه صبر کنید و سپس روی فرش را جاروبرقی بکشید.

 

این ترکیب با خاصیت خنثی کننده بو و ضدعفونی کننده جوش شیرین و بوی شیرین و خاصیت ضدمیکروب دارچین به فرش بوی تازگی می‌دهد.