پارس ناز پورتال

نفخ زیاد یکی از نشانه های سرطان است

نفخ زیاد یکی از نشانه های سرطان است

نفخ زیاد یکی از نشانه های سرطان است 

یکی از علامت هاي مریضی سرطان که بسیار نیز شایع هست،نفخ دائمی شکم می باشد. کسانی که دائما نفخ دارند باید به این هشدار دقت کنند. حبوبات، لبنیات، تنقلات شور، پیاز و حتی کلم می تواند به بروز نفخ گاه و بیگاه منجر شود. اما غذایی ها همۀ وقت} مقصر احساس سنگینی و ورم ما نیستند. متخصصان گوارش بر این باورند که عوامل زیر می توانند به احساس سنگینی کاذب و ورم منجر شوند.

 

از طریق یک نی می نوشید

انچه که می نوشید و چگونگی نوشیدن آن می تواند بر چگونگی احساس پف کردن شما اثر بگذارد. نوشیدن از طریق نی موجب می شود هوای زیادی را ببلعید و در این حالت به همراه نوشیدنی ، هوایی که در قسمت بالای نی به دام افتاده را نیز وارد بدن می کنید. هوای اضافی موجود در شکم می تواند به شما احساس بد چاق شدن و پف کردن بدهد.

 

دچار مریضی گوارشی هستید

مریضی هاي دستگاه گوارش مثل سندرم روده تحریک پذیر می تواند باعث اسهال، یبوست و یا هر دو شود. تعداد زیادی از افراد به ویژه زنان تجربه نفخ قابل دقت شکم را دارند. اگر شما دچار اختلالی در دستگاه گوارش هستید، روده می تواند دارای حساسیت بی نظیر شود.

 

از داروی خاصی بهره گیری می کنید

قرصی که شما مصرف می کنید می تواند به شما احساسی شبیه بادکنک بدهد؛ برای مثال قرص هاي ضدبارداری می توانند یکی از مقصرین اصلی ایجاد اینگونه حالات باشند. استروژن می تواند باعث شود که دستگاه گوارش سرعتش را کم کند که منجر به یبوست و گاز می شود. همین طور قرص هاي ضددرد( ظاهرا همه ي ي داروهای مسکن) عملکرد دستگاه گوارش را کند می‌ کنند و گاهی آنتی بیوتیک ها نیز می توانند احساس بزرگی شکم را بدهند.

 

ما از آنتی بیوتیک ها برای کشتن باکتری هاي بد بهره گیری میکنیم، اما این داروها همزمان می توانند باکتری هاي خوب که برای سلامت روده ضروری میباشند، را نیز از بین ببرند.اگر باکتری هاي مولد گاز در روده چندان شوند، احساس افزایش وزن و پف کردن به شما دست می دهد.

 

تمام روز مثل تنبل ها می نشینید

همۀ ي ما می‌ دانیم سبک زندگی بی تحرک، تعداد زیادی از مشکلات را به دنبال می آورد. اما بهتر هست بدانید اثبات ماندن در یک جا می تواند موجب تنگ شدن لباس هایتان شود. هنگامی که شما برای مدتی پشت میز و یا بر روی نیمکت می نشینید، سرعت تمام بدن شما افت میکند. با راه رفتن منظم می‌تواند جلوی بروز این مشکل و احساس ورم را بگیرید.

 

چندان سفر هوایی می کنید

آیا سفرهای کاری زیادی را با هواپیما انجام می دهید؟ آیا در روزهای تعطیل به ارتفاعات می روید؟ پس نفخ شما طبیعی هست. در پرواز و ارتفاعات 2000 متری و یا حتی اکثر ، گاز شکم چندان می شود و منجر به احساس سنگینی می شود. همین طور زمانی که در سفر هستیم، از غذا هاي سالم خانگی بهره گیری نمی کنیم و عدم تحرک همراه با آن می تواند احساس تورم و پف کردن بدهد.

 

در موارد نادر، ممکن هست پای سرطان در بین باشد

سرطان کولون و سرطان تخمدان می توانند با نفخ همراه باشند. در سرطان روده بزرگ (کولون)، مدفوع که نمی تواند دفع شود، احساس سنگینی به فرد می دهد. برای زنان مبتلا به سرطان تخمدان، تجمع مایعات در شکم موجب نفخ خواهد شد.

 

اما این نکته را بدانید که سرطان اغلب با سایر علائم جدی نیز همراه هست. در سرطان روده بزرگ، تعداد زیادی از افراد کم خونی، خونریزی از مقعد و کاهش وزن بی علت را تجربه می‌کنند و زنان مبتلا به سرطان تخمدان، از درد شکم و کاهش وزن شکایت دارند. اگر شما هم نگران هستید، حتما به دکتر مراجعه کنید.