پارس ناز پورتال

نکات جذابیت هنگام برخورد با جنس مخالف

نکات جذابیت هنگام برخورد با جنس مخالف

نکات جذابیت هنگام برخورد با جنس مخالف 

بسیاری میباشند که در ارتباط با جنس مخالف بسیار زیبا و خواستنی ظاهر می‌شوند و به قول مشهور دل همۀ را می‌برند.سبک و روش دلبستگی شما تعیین می‌کند که جذب چه کسی میشوید. چقدر فکر میکنید این نظریه بتواند به شما در پیدا کردن یک جفت مناسب کمک کند؟ روش دلبستگی شما بر هر جنبه از روابط احساسی شما موثر هست. از جذب یک فرد بخصوص شدن تا فروپاشی یک ارتباط.

 

سبک دلبستگی در روابط عاطفی
آیا هیچ گاه به الگوی روابط پراحساس خود دقت کرده اید؟ ما تمایل داریم رفتارهای بخصوص زیادی با طرف دیگر ارتباط خود داشته باشیم، و این رفتارها را نیز مدام تکرار کنیم.

 

شاید شما نیز یک زوج “به هم چسبیده” باشید؛ یا شاید به جای این که با یکدیگر روی مشکلات ارتباط خود کار کنید، از آن ها فرار میکنید. الگوی ارتباط شما هر چه باشد، میتواند به وسیله نظریه دلبستگی شرح داده شود. نظریه دلبستگی روشهایی راکه ما در روابط بزرگسالی خود تجربه می‌کنیم، شرح می‌دهد. کلید اصلی برای درک بهتر، یافتن آخرین ارتباط هست.

 

سبک و روش دلبستگی شما تعیین میکند که جذب چه کسی میشوید. چقدر فکر میکنید این نظریه بتواند به شما در پیدا کردن یک جفت مناسب کمک کند؟ مفید، روش دلبستگی شما بر هر جنبه از روابط احساسی شما موثر هست. از جذب یک فرد بخصوص شدن تا فروپاشی یک ارتباط.

 

یادگیری اکثر در مورد روش دلبستگی تان، کمک میکند تا درمورد نیازهای شخصی خود و چگونگی نیازهای فرد مقابل در ارتباط اکثر بدانید. این نظریه می‌تواند به درک آن چه نقاط قوت و نقاط ضعف شما در یک ارتباط و نیز چگونگی عبور از مسیرهایی که به نفع شماست، کمک کند.

 

هرچه در باره سبک دلبستگی خود اکثر بدانید، شانس بیشتری برای یافتن فردی که با شما مکمل و منطبق باشد وجود دارد، بر طبق نظریه دلبستگی، 4 نوع سبک دلبستگی وجود دارد :

 

1 – سبک دلبستگی ایمن
اگر چنانچه شما یک دلبستگی ایمن با شریک ارتباط احساسی خود را تجربه کرده و با احساس امنیت و کشف خود به طور مستقل رشد کرده اید، احتمالا شما سبک دلبستگی ایمن دارید. این به معنی آن هست که شما تمایل به احساس امنیت و داشتن یک ارتباط باز با شریک خود دارید، اما هنوز باید به سبک دلبستگی دیگران نیز در ارتباط، دقت داشته باشید.

 

2 – سبک دلبستگی همراه با اضطراب
اگر سبک دلبستگی شما مضطربانه باشد، ممکن هست احساس رضایت از ارتباط عاطفی برای شما سخت باشد. در حقیقت شما ممکن هست بعنوان فردی چسبنده و سمج معرفی شوید که فقط وقتی که به شریک خود تکیه می‌کند، یا فرد مقابلتان از شما در برابر ترسهایتان محافظت میکند، احساس شادی میکند.

 

همین طور ممکن هست شما فردی باشید که زمان زیادی را صرف نگرانی درمورد انچه از دست رفته هست و یا دقت دیگران، خواهید کرد.

 

3 – سبک دلبستگی اجتنابی بی اعتنا
اگر آن گونه هستید، نظریه دلبستگی می‌گوید که شما تمایل به منزوی کردن خود در برابر شریک ارتباط خود دارید. شما ممکن هست نسبت به ارتباط خود بی قید بوده و یا نسبت به داشتن ارتباط اي پایداربا شریک زندگی خود متعهد نباشید. شما تلاش می‌کنید تا از ارتباط عاطفی با فرد دیگر دوری کنید.

 

4 – سبک دلبستگی اجتنابی ترسان
اگر دارای سبک دلبستگی ترسان باشید، به احتمال چندان به طور همزمان دو نوع از ترس را تجربه کرده اید : ترس از این که به خود اجازه پیشروی در ارتباط را بدهید، و ترس از دور ماندن در ارتباط. زندگی در این حالت اثبات از سردرگمی باعث تحمل خسارت زیادی روی احساسات شما خواهد شد. افراد دیگر ممکن هست به شما بگویند که احساسی و غیر قابل پیش بینی هستید، چون احساسات شما بدون هیچ هشداری ناگهان تغییر میکند.

 

بر طبق تحقیقات، در حدود 50 درصد از جمعیت عمومی سبک دلبستگی ایمن، 20 درصد دارای سبک دلبستگی همراه با اضطراب، و 25 درصد نیز سبکهای دلبستگی اجتنابی دارند.در دنیا پر ارتباط و در دسترس بزرگسالان امروزی، اکثر احتمال دارد که شما فردی را با یکی از سبکهای دلبستگی اجتنابی پیدا کنید؛ چرا؟

 

چون افرادی که سبک زندگی ایمن دارند، به احتمال چندان در یک ارتباط متعهد می مثل و برای افراد با سبک دلبستگی اجتنابی مشکل هست در یک ارتباط، پایدار و اثبات بمانند. در نتیجه از این افراد بدون ارتباط اجتنابی چندان یافت می‌شوند.

 

حالا شما ممکن هست دید بازتری نسبت به سبکهای دلبستگی داشته باشید؛ مفید، فکر می‌کنید سبک دلبستگی شما کدام هست؟ چگونه میخواهید از این اطلاعات برای یافتن فرد مناسب در زندگی و یا آخرین ارتباط بهره گیری کنید؟

 

بعضی افراد تمایل دارند تا به سمت فرد بخصوصی کشیده شوند. نظریه دلبستگی می‌گوید : مردمی که دارای سبک دلبستگی ایمن میباشند، تمایل دارند تا به طرف فردی کشیده شوند که بطور طبیعی مکمل آن ها باشد؛ معنی آن چیست؟ اگر شما یک فرد مضطرب یا اجتنابی باشید، ممکن هست

 

یک فرد دلبسته ایمن را کمی کسل کننده مشاهده نمایید. شما یک درام طلب میکنید، و به اشتباه فکر می‌کنید این همان تقسیم کردن رمانتیک هست؛ فرد دلبسته ایمن اینکار را نخواهد کرد.افراد مضطرب و افرادی که اجتنابی میباشند، اغلب تا پایان با هم میباشند. دو فرد اجتنابی به سختی یک ارتباط را می سازند؛

 

هر دو فرد تمام زمان خود را صرف پرهیز از یکدیگر میکنند. دو فرد مضطرب نیز یک ارتباط با استرس بالا و غیر قابل پیش بینی با یکدیگر می سازند. هر راهی برای متقاعد کردن دیگری باعث میشود تا یکدیگر را ترک کنند.

 

اما یک فرد مضطرب و یک فرد اجتنابی با هم چطور؟
این دو متمم یکدیگر میباشند؛ که در آن یک فرد مضطرب به انتظار شریک اجتنابی خود هست و به این ارتباط متعهد میماند. این دلبستگی مضطربانه، به وسیله اجازه به فرد اجتنابی برای تحمل رفتارهایش، درواقع یک رفتار با تائید اجتنابی هست.

 

افراد دلبسته ایمن میتوانند بر طبق نظریه دلبستگی، با هر نوع سبکی بمانند. این به دلیل آن هست که فرد ایمن احساسات شریک خود را معتبر دانسته و به او برای غلبه بر ترسها و تردیدهایش، کمک میکند.

 

مفید، حالا چطور میتوان به سبک دلبستگی ایمن رسید؟
اول از همۀ باید با خود صادق بوده و سبک دلبستگی خود را هرچه باشد بپذیرید. اگر شریک مضطربی هستید، به آن اعتراف کنید. سپس از خود بپرسید چرا؟ چرا من مضطربم؟ به زمان کودکی خود برگردید، تمام خاطراتی که نیاز دارید بنویسید، واقعا به عقب نگاهی انداخته مشاهده نمایید چه اتفاقی در زمان رشد شما افتاده هست؟ سپس تلاش کنید تا آن حس را دوباره بسازید.

 

تلاش کنید تا تعیین کنید چگونه این اتفاق روی بزرگسالی شما در امروز اثر میگذارد. ساختن این ارتباط و اتصال باعث میشود تا به یک سبک دلبستگی ایمن رسیده و کمک به گسترش آن می‌کند. اینکار هم به نوبه خود باعث میشود شما بتوانید یک ارتباط پایدار برای خود بسازید.