پارس ناز پورتال

نکات مهم آرایش برای پوست های حساس

نکات مهم آرایش برای پوست های حساس

نکات مهم آرایش برای پوست های حساس

 خانم هایي که پوست حساسی دارند باید نسبت به بهره گیری از بعضی لوازم آرایشی و چگونگی آرایش کردن اصول خاصی را رعایت نمایند. بهره گیری از لوازم آرایش میتواند مشکلات مختلفی را برای پوست‌هاي حساس به‌وجود بیاورد، از آبریزش چشم‌ها گرفته تا ظاهر شدن ناگهانی جوش‌ها. برای این‌که افراد دارای پوست حساس بتوانند

 

راحت‌تر از لوازم آرایش بهره گیری کنند و از همۀ مهم‌تر مانع از آسیب‌دیدگی پوست حساس‌شان شوند، از متخصصان پوست و کارشناسان حوزه آرایش درخواست کرده‌ایم که برترین پیشنهاد‌هاي‌ خودشان را در اختیار ما بگذارند.

 

مرحله اول: گذشته از آن‌که لوازم آرایش بخرید

پیش از این‌که به مرحله بهره گیری از لوازم آرایش برسید، باید نوع پوست‌تان را در مرحله خرید محصولات آرایشی بشناسید. پزشک ماهتو «متخصص پوست در Cadogen Clinic» می گوید: «اگر پوست شما دارای یکی از این شرایط هست، پس پوست حساس دارید: با بهره گیری از محصولات حاوی رایحه دچار التهاب و سوزش می شود،

 

نسبت به بعضی از ترکیبات مثل الکل و لایه‌بردارهای قوی حساس هست، یا به مریضی‌هاي پوستی مثل اگزما و روزاسه مبتلا هست». پس اگر شرایط ذکرشده با اوضاع شما منطبق هست، نکات زیر را در مرحله خرید محصولات آرایشی برای پوست‌هاي حساس جدی بگیرید:

 

دوری از محصولات حاوی الکل

اگر پوست خشک یا تحریک‌پذیری دارید، اصلا محصولات حاوی الکل را گزینه نکنید. وجود الکل در لوازم آرایش میتواند باعث تحریک پوست، خشکی و در بعضی موارد حتی افزایش ترشح چربی شود. به‌گفته پزشک ماهتو، «الکل‌هایي که در محصولات مراقبت از پوست مشکل‌ساز میشوند، عبارت‌اند از اتانول یا الکل اتیل، متانول، الکل دناتوره، الکل ایزوپروپیل، الکل SD و الکل بنزیل».

 

دوری از محصولات حاوی رایحه و عطر

پوست حساس معمولا واکنش‌هاي شدیدی نسبت به محصولات آرایشی حاوی عطر و رایحه نشان می دهد. درواقع، آلرژی‌هاي عطری در بین افرادی که دارای پوست حساس میباشند، شایع هست، و این آلرژی‌ها می توانند مشکلاتی مثل قرمزی، التهاب و بثورات پوستی را برای این پوست‌ها به‌وجود بیاورند. پزشک ماهتو می گوید: «در گزینه محصولات زیرساز، سراغ محصولات بدون رایحه و عطر بروید تا خطر تشدید یا عود کردن مریضی‌هاي مثل اگزما را به حداقل برسانید».

 

مرحله دوم: بهره گیری از محصولات آرایشی

دانستن نکات لازم در مورد بهره گیری از محصولات آرایشی برای پوست‌هاي حساس، می تواند کیفیت آرایش شما را بهتر کند و سلامتی پوست شما را هم حفظ کند. فرد لیتایلور «کارشناس حوزه آرایش در YSL» برترین نکات را درمورد این موضوع به ما میگوید.

 

به بافت‌ها توجه کنید

مهمترین چیزی که باید موقع خریدن محصولات آرایشی چشم به آن توجه کنید، بافت محصول هست. آیا کار با محصول مورد نظر راحت هست یا سخت؟ آیا به‌راحتی در پوست اکران میشود یا بافتش می تواند نیازهای شما را برطرف کند؟ آیا چروک ایجاد نمی کند یا این‌که برای لنزهای تماسی و چشم‌هاي حساس طراحی شده هست؟

 

به‌گفته لیتایلور، بهتر هست که محصولات دارای بافت نرم و ملایم را گزینه کنید، چون کار با آن‌ها بسیار راحت‌تر از انواع غلیظ و ظاهرا وسوسه‌کننده هست.

 

همۀ وقت} محصول را تست کنید

 به گزارش پارس ناز همه ي وقت محصول مورد نظر را روی قسمت کوچکی از پوست صورت تست کنید تا هم از رنگ انتخابی مطمئن شوید و هم واکنش‌هاي احتمالی پوست را مشاهده نمایید. اگر اینکار برای‌تان امکانپذیر نیست، می توانید محصول را روی پوست پشت دست تست کنید تا حداقل بافت محصول را دیده باشید.

 

پوست را به‌درستی برای آرایش آماده کنید

وقتی که میخواهید پوست را گذشته از آرایش بشویید، از محصولات صابونی بهره گیری نکنید. به‌علاوه، تونرهای غلیظ را هم کنار بگذارید چون بافت قابض آن‌ها میتواند باعث تحریک و التهاب پوست شود. پس از شستن پوست صورت هم از حوله نرم و سرد برای خنک کردن پوست بهره گیری کنید و بعد هم مرطوب‌سازی را با بهره گیری از محصولات مناسب انجام بدهید.

 

آبریزش چشم‌ها را برطرف کنید

اگر با مشکل آبریزش چشم‌ها مواجه هستید، باید از پنبه‌هاي آرایشی برای پاک کردن اشک‌ها کمک بگیرید و چشم‌ها را کاملا خشک کنید. در ادامه و گذشته از انجام دادن آرایش چشم، کمی پودر به این قسمت بزنید. بهره گیری از پرایمر مخصوص چشم می تواند مانع از پاک شدن و از بین رفتن آرایش چشم‌ها در این موارد شود.