پارس ناز پورتال

همسرانی که عمل خودارضایی انجام می دهند

مجموعه : حذف شده است
همسرانی که عمل خودارضایی انجام می دهند

همسرانی که عمل خودارضایی انجام می دهند

بسیاری از همسران به خصوص مردان هستند که بعد از زندگی مشترک و دسترسی جنسی به همسرشان هم دست به خودارضایی می زنند . یک روان‌پزشک و سکسولوژیست گفت: تماشای فیلم‌های پورن را مانند فیلم‌های ژانر وحشت، بیمارگونه می‌دانیم و به همه توصیه می‌کنیم سراغ آن‌ها نروند.

 

به خصوص کلیپ‌های پورنو که در حال حاضر در تلگرام رد و بدل می‌شود یا کانال‌هایی که اطلاعات جنسی بیش از اندازه صریح و آشکار را بیان می‌کنند. این موارد باعث زیادشدن تحریکات شده است.

 

عمل خودارضایی بیشتر در افراد مجرد انجام می‌شود، اما متأسفانه در حال حاضر بیماری اعتیاد به خودارضایی با فیلم‌های پورنو، به‌عنوان انحراف جنسی در مردان متأهل مطرح است که منجر به طلاق هم می‌شود.

 

بهنام اوحدی، روان‌پزشک و سکسولوژیست در گفت‌و‌گو با خبرنگار مهرخانه، در مورد خودارضایی مردان تصریح کرد: خودارضایی رفتاری است که در مردان بیشتر از زنان دیده می‌شود. با شروع بلوغ، خودارضایی به‌طور شدید در پسران شروع و بعد از یک‌سال کم می‌شود و به تعدادی می‌رسد که متناسب با میل و فراران جنسی فرد است.

 

در افراد سردمزاج، دوماه یک‌بار یا ماهی یک‌بار، اما در پسران گرم‌مزاج هفته‌ای دو تا سه بار می‌تواند باشد. سعی می‌کنیم در مجردها خودارضایی را تا حد ماهی یا هفته‌ای یک تا دو بار کنترل کنیم و اگر از این بیشتر شود، با داروهای افزایش‌دهنده سروتونین مغز، آن را کم خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم فرد دچار اعتیاد و وابستگی به این رفتار نشود.

 

خودارضایی منجر به طلاق می‌شود
او با اشاره به خودارضایی در مردان متأهل گفت: در حال حاضر با مشکل خودارضایی مردان متأهل مواجه هستیم. متأسفانه با فراگیرشدن اینترنت و شبکه‌های پورنوگرافی، برخی مردان متأهل از رابطه جنسی با همسرشان خودداری می‌کنند و به خودارضایی با تماشای پورنوگرافی می‌پردازند که این اقدام، باعث طلاق جنسی و سپس طلاق عاطفی می‌شود.

 

در این‌جا سعی می‌کنیم با دارودرمانی خودارضایی را در فرد متوقف کنیم و فرد را به این نتیجه برسانیم که فیلم‌های پورنو نبیند و به جای آن به آمیزش با همسرش بپردازد. در دوره مجردی نیز اگر فرد خود را وابسته به این رفتار کند و به‌خصوص خود را نسبت به خودارضایی‌های شتابان، سریع و فوری شرطی کند، ممکن است بعداً دچار زودانزالی شود.

 

ما تلاش می‌کنیم این عمل را کنترل کنیم؛ همان‌طور که قندخون و فشارخون را کنترل می‌کنیم. با ورزش، عبادت، روزه‌گرفتن، نمازخواندن، دوری از سایت‌های پرنوگرافی و تصاویر تحریک‌کننده، خودارضایی کم می‌شود.

 

خودارضایی در زنان به شدت مردان نیست
اوحدی با بیان این‌که خودارضایی در زنان به شدت مردان نیست، افزود: تماشای فیلم پورن را مانند فیلم‌های ژانر وحشت بیمارگونه می‌دانیم و به همه توصیه می‌کنیم سراغ آن‌ها نروند. به خصوص کلیپ‌های پورنو که در حال حاضر در تلگرام رد و بدل می‌شود یا کانال‌هایی که اطلاعات جنسی بیش از اندازه صریح و آشکار را بیان می‌کنند.

 

این موارد باعث زیادشدن تحریکات شده است. عمل خودارضایی بیشتر در افراد مجرد انجام می‌شود، اما متأسفانه در حال حاضر بیماری اعتیاد به خودارضایی با فیلم‌های پورنو، به‌عنوان انحراف جنسی در مردان متأهل مطرح است که منجر به طلاق هم می‌شود.

 

مردی که عادت به خودارضایی با پورن‌استارها داشته باشد، از وجود هیچ زنی بهره‌مند نمی‌شود
این سکسولوژیست با تأکید بر این‌که آماری از میزان ابتلای خانواده‌ها به این مشکل نداریم، ادامه داد: مردی که عادت کند با پورن‌استارها خودارضایی کند و رابطه جنسی فانتزی و ایده‌آلی را در خودارضایی تجربه کند، نمی‌تواند از وجود هیچ زنی بهره‌مند شود.

 

بسیاری از اوقات می‌بینیم که همسر چنین مردانی از همه جهات کامل هستند، اما مرد در دنیای فانتزی خیال‌های خود، حالتی ایده‌آل را به تصویر می‌کشد و باعث بروز چنین انحرافاتی و در ادامه آن طلاق جنسی، عاطفی و رسمی می‌شود.

 

احتمال این‌که مردان پیش از ازدواج، اقدام به خودارضایی کنند و این عمل پس از ازدواج ادامه داشته باشد، بسیار زیاد است؛ به همین دلیل به مجردان می‌گوییم این کار را با تماشای فیلم‌های پورنو انجام ندهند و اگر تعداد خودارضایی‌های‌شان زیاد شد، با مراجعه به متخصص و مصرف دارو این مشکل را رفع کنند.

 

اوحدی با اشاره به تأثیر شیوه درست زندگی در کنترل خودارضایی بیان کرد: متأسفانه جوانان ایرانی، ورزش نمی‌کنند. افراد با سبک زندگی سالم، انجام ورزش، تماشای فیلم‌های مفهومی، خواندن کتاب و دوری از مواد محرک مانند شیشه و اکستازی می‌توانند به کنترل خودارضایی بپردازند.

 

جوانان باید بدانند که جنس مخالف فقط به معنای برقراری رابطه جنسی نیست. جنس مخالف می‌تواند همراه فرد در کار، اجتماع، فعالیت علمی و… باشد. فردی نرمال است که فقط با درصد اندکی از جنس مخالف تحریک شود؛ به باور من آدمی که قرار باشد با هر جنس مخالفی تحریک شود، هرزه است و برای هیچ‌کس جذاب نیست.

 

در حال حاضر نوعی مسابقه جنسی نابخردانه‌ در کشور ما حکم‌فرما شده که برخی مردان فکر می‌کنند اگر با تعداد بیشتر و انواع گوناگونی زن آمیزش داشته باشند، برنده‌اند؛ درصورتی‌که بیولوژیک هر آدمی یک نوع است؛ یعنی انسان نمی‌تواند هم سبزه هم سفید، هم چاق هم لاغر، هم قدبلند هم قد کوتاه، هم چشم‌روشن هم چشم‌مشکی بپسندد.

 

به رفتار مردان در خیابان توجه کنید
این روان‌پزشک در مورد لزوم اطلاع زن از خودارضایی همسرش اظهار کرد: لزومی ندارد یک زن در جریان خودارضایی همسرش پیش از ازدواج قرار بگیرد، اما باید به همسرش بگوید که خودارضایی او با تصاویر پورنوگرافی را به‌عنوان خیانت می‌شناسم و نمی‌توانم چنین چیزی را بپذیرم و اگر درگیر این مسئله هستی، با من ازدواج نکن.

 

در زمان ازدواج، زن باید موبایل مرد را بگیرد و ببیند چه تصاویری دانلود کرده و چه فیلم‌هایی در تلگرامش وجود دارد و زمانی که در خیابان با یکدیگر راه می‌روند، ببیند مرد چقدر چشم‌چرانی می‌کند و سعی می‌کند زنان با چهره‌های مختلف را نگاه کند. در این شرایط فرد می‌تواند ببیند که او چقدر تنوع‌طلب است.

 

تماشای فیلم‌های پورن سلامتی فرد و همسرش را به خطر می‌اندازد
او درباره درمان خودارضایی بیان کرد: در این زمینه بیشتر از رفتاردرمانی استفاده می‌کنیم؛ مگر زمانی که فرد اختلالات دیگری نیز به همراه داشته باشد.

 

تماشای فیلم‌های پورن خطرناک است و بهداشت و سلامتی فرد و شریک زندگی‌‌اش را به خطر می‌اندازد. افراد باید به اندازه مواد مخدر از فیلم‌های پورن فاصله بگیرند؛ زیرا درصد اعتیادآوری بسیار بالایی دارد.

 

خودارضایی اعتیادگونه نیاز به درمان از طریق متخصص دارد
به گزارش مهرخانه، در کنار صحبت‌های دکتر اوحدی و به‌منظور دریافت نظرات کارشناسی بیشتر به گفت‌وگو با دکتر حسین اخوان، عضو گروه درمان و مسئول آموزش کلینیک سلامت خانواده دانشگاه شاهد نشستیم.

 

او در مورد تجربه کاری خود اظهار کرد: بسیاری از افراد می‌پرسند «در گذشته خودارضایی داشتم، آیا در حال حاضر می‌توانم ازدواج کنم و نیاز به بررسی‌هایی دارم یا نه؟» علاوه بر آن بعد از ازدواج زنانی می‌پرسند «همسر من دچار خودارضایی است؛ چگونه با او رفتار کنم؟» در این مورد اولاً همه می‌دانیم به لحاظ شرعی خودتحریکی، خودارضایی یا استمنا حرام است.

 

از نظر علمی نیز نتایج متفاوت و متنوعی وجود دارد و نمی‌توان در آن خصوص به‌صورت مطلق صحبت کرد. از دید علمی اگر خودارضایی تبدیل به یک اعتیاد رفتاری شود و با زمینه وسواس همراه باشد و به حدی برسد که فرد از کار روزانه‌اش عقب بیفتد، زندگی‌اش مختل شود و در وظایف فردی، خانوادگی و اجتماعی‌اش دچار آسیب شود، حتماً نیازمند درمان است.

 

بعد از ازدواج، خودارضایی از بین می‌رود
اخوان با اشاره به خودارضایی پیش از ازدواج تصریح کرد: بدیهی است خودارضایی قبل از ازدواج برای فرد سالم ناشی از میل جنسی است. فردی که همسری ندارد، میل جنسی خود را از طریق خودارضایی پاسخ می‌دهد، اما جواب کاملی نمی‌گیرد.

 

در یک رابطه زناشویی تمام حواس بینایی، بویایی، لامسه و حتی ذهن درگیر می‌شوند، اما در استمنا تمام حواس درگیر نمی‌شوند بنابراین فرد به اوج لذت جنسی نمی‌رسد و لذت جنسی، سطحی و زودگذر است؛ پس یک‌بار دیگر به سمت آن می‌رود.

 

گاهی اوقات فرد فکر می‌کند با خودارضایی مقطعی می‌تواند مشکل را حل کند، اما گاهی افراد به خودارضایی‌های مکرر کشیده می‌شوند که تبدیل به حالتی اعتیادگونه می‌شود و نیاز به درمان دارد. علاوه بر آن، خودارضایی در دوران مجردی، مشکلی برای ازدواج فرد ایجاد نمی‌کند و منعی برای ازدواج وجود ندارد.

 

این افراد می‌توانند با خیال راحت و بدون هیچ‌گونه نگرانی ازدواج کنند. ضمن این‌که بعد از ازدواج خودارضایی از بین می‌رود؛ مگر این‌که تبدیل به اعتیاد شده باشد یا همراه اختلالی مانند وسواس باشد که فرد باید مورد درمان قرار بگیرد.

 

با مردانی که پس از ازدواج خودارضایی می‌کنند، چه کنیم؟
مسئول آموزش کلینیک سلامت خانواده دانشگاه شاهد درباره خودارضایی مردان پس از ازدواج تصریح کرد: زنانی می‌گویند همسرشان خودارضایی می‌کند.

 

اولین سؤال این است که آیا روابط مرد با شما خوب است یا نه؟ اگر بگوید بله، روابط جنسی ما خیلی خوب است، توصیه این است که زن باید کمک کند که این فرد آرام‌آرام خودارضایی خود را به این سمت ببرد که با همسرش ارضا شود؛

 

یعنی به جای سرزنش و تهدید همسرش که چرا این کار را انجام می‌دهی، اجازه دهد که آرام‌آرام خودارضایی خود را ترک کند؛ خودارضایی‌اش در حضور زن انجام شود، اجازه دهد زن برایش ارضای فوری انجام دهد و در نهایت این تبدیل به یک رابطه جنسی دوسویه شود،

 

اما اگر زن پاسخ بدهد که با من نیز رابطه خوبی ندارد و اصلاً خودارضایی را به رابطه زناشویی با من ترجیح می‌دهد، می‌گوییم این فرد نیازمند درمان است و باید به مشکل‌اش رسیدگی شود.

 

در نوع اول که رابطه خوب است، اما به‌صورت جسته و گریخته خودارضایی دارد، نیاز به درمان دارویی خاص یا مشاوره روانشناسی خاصی نیست، بلکه بیشتر نیاز به مشاوره‌های دوسویه احساس می‌شود تا مرد آرام‌آرام این روابط را نیز به روابط جنسی زناشویی تبدیل کند.