پارس ناز پورتال

همه چیز درباره عرفان پایدار رپر مشهور

همه چیز درباره عرفان پایدار رپر مشهور

همه چیز درباره عرفان پایدار رپر مشهور

عرفان یکی از خواننده هاي رپ ایرانی هست که در بیرون از کشور سکونت دارد و چند وقتی می‌شود که از دنیای موسیقی خداحافظی کرده هست. عرفان حاج رسولی‌ها «متولد 12 مرداد 1362 در اصفهان» رپر و تهیه کننده موسیقی ایرانی هست. او از نخستین رپرهای ایرانی هست که از ابتدا با فرآوری موزیک ویدئوهای حرفه‌اي کمک شایانی در این اساس به رپ پارسی کرد.

 

ترانه‌هاي او بیشتر در مورد مسائل اجتماعی و سیاسی و مسائل روزمره هست. عرفان با انتشار مجموعه خداحافظی در تاریخ « 94/11/30 » از عرصه رپ پارسی کناره گیری کرد و به قول او دلایل خداحافظی اش در مجموعه خداحافظی ذکر شده هست. اما او یک سال بعد اکران مجموعه خداحافظی,

همه چیز درباره عرفان پایدار رپر مشهور

در آهنگ برترین با مشارکت تهم و جیدال حضور پیدا کرد; ولی در موزیک ویدئو آهنگ برترین از سینا تهم و مادام العمر که با سامی بیگی خوانده بود مشارکت نداشت. عرفان جدیدا اعلام کرده که قصد بازگشت به رپ فارس رو داره و دشواری های حل شده و قصد دارد در سبک ترپ فعالیت کند.از برترین آهنگ هاي او میتوان به بازتاب«۱۳۹۴»,چشم براه«۱۳۹۱»,این خاک«۱۳۸۹»و…اشاره کرد.

همه چیز درباره عرفان پایدار رپر مشهور

زمانی که 16 سال داشته به ارواین کالیفرنیا نقل مکان میکند او در گفت و گو‌اي میگوید در زمان‌هاي گوناگون بین ایران و کشور آمریکا در حال رفت‌ و آمد بوده‌هست.سرگرمی عرفان در سنین پایین‌تر خواندن شعر و سرودن شعر بود. او بعدها با تولید دومین اثر خود به نام شستشو در سال 2004 به شهرت رسید.

همه چیز درباره عرفان پایدار رپر مشهور

نخستین مجموعه عرفان از منزل تا گور نام داشت که در سال 2007 روانه بازار جهانی شد مجموعه از منزل تا گور نخستین مجموعه رپ پارسی بود که در بازار جهانی به فروش می رسید. عرفان در اول مجموعه از سرخوردگی‌هاي خود از برخی مسائل موسیقی ایرانی گفتگو میکند ولی موضوع اصلی این مجموعه مهاجرت یک ایرانی و دشواری های مهاجرت بود.

 

عرفان نخستین مجموعه خود را با نام از منزل تا گور در تاریخ 24 ژوئیه, 2007 از دو کمپانی «M4/Avang» وارد بازار موسیقی شد و پیشباز بسیار خوبی از این مجموعه شد. عرفان در این مجموعه با خوانندگانی چون خشایار, سهند کوآزی و افرا مشارکت داشته هست. این مجموعه برگرفته از حوادث زندگی او مثل دستگیری او توسط دولت کشور آمریکا در سال 2002 بعد از حملات 11 سپتامبر و حبس رفتن او به علت دشواری های اقامتی هست.

همه چیز درباره عرفان پایدار رپر مشهور

عرفان در سال 2007 با مشارکت خوانندگان پاپ از جمله ستار, اندی, شهبال شب پره و… آهنگی را به نام پاکی برای مو سسه PACI «Persian American Cancer Institute» تولید. او در سال ۲۰۰۹ بعد از انتخابات جمهوری اسلامی ایران آهنگی را برای تحرک سبز به نام تصمیم خواند. در سال 2008 بعد از اکران مستندی به نام شوک در تلویزیون ایران او در تفسیری ۵ دقیقه‌اي از این برنامه و صدا و سیما انتقاد کرد

 

عرفان بعد از اکران نخستین مجموعه خود به نام از منزل تا گور تصمیم گرفت آلبومی رو با نام مادام العمر شروع به تولید کند مادام العمر بعد از این که تاخیرهای زیادی برای پخشش به دلایل گوناگون خورد بالاخره مجموعه مادام العمر عرفان بعد از حدوداً 3 سال با 18 ترک در شهریور 1389 به صورت رسمی از کمپانی آونگ وارد بازار موسیقی شد

 

که گرچه این مجموعه برای دانلود هم زمان بر روی خیلی از سایت‌ها نیز قرار گرفت که باعث شد از فروش مجموعه کم شود. از نظر موضوعی بیشتر موضوعات مجموعه حول محور زندگی شخصی عرفان میچرخد یکی از نکات مثبت این مجموعه میتوان انتخاب موضوعات اخیر رو در اهنگهای مجموعه و داشتن ترک‌ها با موضوعات گوناگون را بیان کرد

همه چیز درباره عرفان پایدار رپر مشهور

که می تواند هر سلیقه‌اي رو جذب خودش کند یکی دیگر از نکات مهم مجموعه کیفیت بسیار بالای ترک‌ها و مهمترین نکته این مجموعه این هست که این مجموعه هم مثل مجموعه قبلی عرفان در سراسر جهان به فروش میرسد که قدم و حرکت بزرگی برای ترقی رپ پارسی هست. مجموعه دارای 18 ترک, اینترو, اوترو و اسکیت هست. اضافه بر اعضای گروه پایدار «خشایار و یاغی» خواننده‌هاي دیگری هم چون سیاوش سمش, نونا, مروارید و امیر فرجام در این مجموعه مشارکت کرده‌اند.

 

ویدئو ویدیو راه من یکی از ترک‌هاي مجموعه مادام العمر در «شبکه viva» اکران شد. در میان رپرهای ایرانی عرفان تنها رپری هست که کلیپش از این شبکه جهانی اکران شد که قدم و حرکت مثبتی در جهت ترقی و شناخته شدن بیشتر رپ فارس در جوامع خارجی بود.

همه چیز درباره عرفان پایدار رپر مشهور

در تاریخ ۱۶ اوت 2013 عرفان بعنوان یکی از برترین رپرهای ایران از طرف مطلب معتبر «پاپ مترز»گزینه شد

 

خداحافظی سومین مجموعه استودیویی و همین‌طور آخرین اثر هنری عرفان خواننده ایرانی سبک رپ پارسی هست. بعد از این مجموعه او برای همه ي وقت از موسیقی خداحافظی کرد. برخی از دلایل خداحافظی وی از موسیقی به قولٔ خودش «به نقل از آهنگ خداحافظی و همین‌طور گفت و گو‌ها» نبود درآمد

 

از این راه و همین‌طور متظاهر و قلابی بودن بیشتر افراد فعال در این اساس هست.پربازدید ترک‌هاي این مجموعه ترک خداحافظی «با مشارکت نونا» و ترک الفبا «با مشارکت کورنلا» بودند.عرفان اضافه بر اعضای گروه پایدار با خوانندگان بزرگی چون بهرام, سامی بِیگی, و گروه زد بازی مشارکت داشته هست.

همه چیز درباره عرفان پایدار رپر مشهور

هم‌چنین وی آهنگ سرزمین یخرا به همراه رضا پیشرو اجرا کرد. از مشارکت‌هاي دیگر او میتوان مشارکت با قسم را نام برد. بعد از آهنگ پیروز چشم براه, آهنگ و نماهنگ یادته با پیشباز بسیار خوبی مواجه شد بطوری که این نماهنگ در مدت 48 ساعت مرز یک میلون بازدید در رادیو جوان را رد کرد.

 

عرفان پس از انتشار مجموعه خداحافظی از رپ از دنیای موسیقی ورپ خداحافظی کرد اما او جدیداً در ویدئویی اعلام کرده که برگشته و دشواری های او حل شده.گرچه عرفان پایدار در یک ویدیویی که گذشته از انتشار آهنگ« خوش اومدی» در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد, کاملا توضیح داده که نام این قطعه هیچ ربطی به برگشتن او در صحنه رپ نداره و  «خوش اومدی» صرفا یه نام برای این قطعه هست;

همه چیز درباره عرفان پایدار رپر مشهور

خوش اومدی آهنگ اخیر عرفان پایدار و با هم خوانی کانیس الان در سایت هاي معتبر در دسترس دوستدارن موسیقی رپ پارسی و علاقه مندان به عرفان هست.

همه چیز درباره عرفان پایدار رپر مشهور

ترانه و شعر آهنگ خوش اومدی عرفان و کانیس

به چی داری زل می‌زنی وقتی چیزی برا مشاهده نیست آه
به چی داری فکر می کنی وقتی چیزی برا گفتن نیست چرا

 

فک کردی شادت کردی «!» واقعیش برات سخته
خوش اومدی جاییکه رسیدی خوش اومدی جاییکه حسی نی پره آدمه ولی کسی نی

 

خوش اومدی به دنیام همۀ از یکم تا سی يُم میدون به دنباله مالو کارای جهان
سر چی پوچ پیشباز پرسپولیس و استقلال هرس جیبو هرس ارث و هی گریز از استدلال

 

آه از خواب پا میشم مثه یه مرده راه میرم اسیر عقده ها میشم و اسیر عقده ها میشم
بازم پا میشم بالام خورشید و ماه پیشم امید رو حس می کنم از نوکه برگام تا ریشم
هنو هر روز پا میشم هنو همونا پیشم هنو دندونا تیزنو از گوش تا گوش وا نیشم

 

خوش اومدی جاییکه رسیدی خوش اومدی جاییکه حسی نی
پره آدمه ولی کسی نی پره آدمه ولی کسی نی کسی نی کسی نی

 

تکست آهنگ خوش اومدی عرفان و کانیس

زندگی نمیشه تکرار فرصت میده یک‌بار
برا هر لحظه و بد در رفته باید آماده باشی میده بهت شانس

 

عرفان میبینن که بالا رفت نمیبینن چطوری سالها رفت
چی گذشت چه راها رفت رسید جاییکه اکنون هست
داد می زنم بلندتر شات می زنم خلم من شات می زنم گلم هست آره سلامتی هنرمند

 

هرچند برامون سودی نیست براتون خوندیمو بودیم بیست
رفتیم دیدیم گشتیم کردیم جهان اونقدم کوچیک نیست

 

بنزته گوشیت نیست قرمزته گوچی نیست این مسیر غیر از گمراهی ذهنته پوچی نیست

 

گاهی من یهو میخوام این دلو بدم بره بدجوری کردم عادت حرفامو آسان بگم بهت
فردا خورشید چه باشمو چه نباشم بخنده بهت تنها در حاله پروازم پروازم فریاد می زنم رهاتر رهاتر

 

هربار که خواستن نذارن فرار کرد فریاد می زنم فراتر فراتر , فراتر آه

 

خوش اومدی جاییکه رسیدی خوش اومدی جاییکه حسی نی
پره آدمه ولی کسی نی پره آدمه ولی کسی نی