پارس ناز پورتال

وحشتناک ترین بلایای طبیعی که تاکنون اتفاق افتاده اند

وحشتناک ترین بلایای طبیعی که تاکنون اتفاق افتاده اند

وحشتناک ترین بلایای طبیعی که تاکنون اتفاق افتاده اند 

برخی از بلایای طبیعی میباشند که بیش از اندازه از خود آثار تخریبی بر جای می گذارند طوری که در تاریخ ماندگار می شوند. طبیعت همه ي وقت راهی برای به رخ کشیدن حس شوخ طبعی بیمارگونه خود پیدا می کند و می تواند در یک چشم به هم زدن فاجعه بیافریند. برای نمونه «طوفان تندری کثیف» با وجود زیبایی اش میتواند کشنده باشد.

 

دیدنی‌تر این که این رخداد کاملا طبیعی هست. آیا میدانستید طوفان‌هاي تندری کثیف زمانی ایجاد میشوند که خاکسترهای آتشفشانی رعد و برق میزنند؟ شرط می بندیم که نمی‌دانستید. طبیعت به طرز عجیبی زیباست. او حتی میتواند همه ي شهر‌ها را از چهره زمین پاک کند. اما این یک مزاح نیست, بلکه کاملا حقیقی هست.

 

بنابراین اگر چیز غیرعادی در آسمان دیدید بهتر هست فرار کنید. طبیعت میتواند بسیار خشن باشد بنابراین خود را به دست سرنوشت نسپارید. همۀ شما درمورد فوران‌هاي آتشفشانی شنیده اید, اما درمورد فوران‌هاي لیمنیک چگونه؟ امروز 15 پدیده واقعا خوفناک راکه 100% طبیعی میباشند به شما معرفی میکنیم.

 

گردباد دریایی «Waterspout»

نخستین پدیده طبیعی ترسناکی که معرفی می کنیم گردبادهای دریایی غیر قابل یقین میباشند. اگرچه کارشناسان آن را چیز خاصی نمیدانند, اما میتواند یک کشتی را غرق کند. فراموش کنید که کارشناسان چه میگویند, این یک فعالیت آتشفشانی ساده نیست که روی آب رخداد می‌افتد.

 

ما با چیزی بسیار بزرگتری و قوی‌تر از آن روبرو هستیم, یک گردباد دریایی خوفناک که می تواند قایق‌ها و کشتی‌ها را در آب‌هاي استوایی غرق کند و احتمالاً تنها یک ثانیه زمان نیاز داشته باشد تا آن‌ها را به اعماق آب فرو ببرد.

وحشتناک ترین بلایای طبیعی که تاکنون اتفاق افتاده اند

خط تندوزه «Squall Line»

 به گزارش پارس ناز خط تندوزه نوع دیگری از طوفان هست. در اصطلاح هواشناسی, به افزایش ناگهانی و تند در وزش باد, تُندوَزه گفته می شود. تندوزه به طور معمول با هوای متغیر به خصوص با رگبار, توفان یا برف سنگین همراه هست. تندوزه‌ها افزایش در سرعت باد طی مدتی از زمان میباشند. دیدنی هست بدانید خطوط تندوزه برای اکثر مردم قرن نوزدهم حتی وجود نداشتند. طبق باورها انها, هر جبهه سردی می تواند یک خط تندوزه باشد.

 

اما چنین پدیده طبیعی شدیدی میتواند باعث مرگ شود. خطوط تندوزه موجب بارش شدید تگرگ, طوفان‌هاي تندری شدید و بادهای سنگین می شوند. به عبارت دیگر اتمام جهان را به خوبی نمایش می دهند.

وحشتناک ترین بلایای طبیعی که تاکنون اتفاق افتاده اند

طوفان گرد و خاک «Duststorm»

طوفان‌هاي گرد و خاک یک پدیده طبیعی بسیار نادر میباشند. آن‌ها اکثر در مناطق خشک و نیمه خشک مثل بیابان‌ها رخداد می‌افتند. چنین بلای طبیعی زمانی رخ می دهد که بادهای قوی به شن‌هاي سبک روی سطح خشک زمین بوزند و آن‌ها را با خود به حرکت درآورند. اگرچه طوفان‌هاي گرد و خاک موجب موقعیت‌هاي دشوار میشوند,

 

سیل‌هاي ناگهانی آن هاست که بسیار خوفناک هست. دیدنی اینجاست که مناطق خشک اکثر در معرض خطر سیل‌هاي لحظه‌اي شدید قرار می گیرند. بیابان‌هاي خشک در جذب آب مفید عمل نمیکنند بنابراین طوفان‌هاي بارانی میتوانند به راحتی سیل‌هاي شدیدی در آن ایجاد کنند.

وحشتناک ترین بلایای طبیعی که تاکنون اتفاق افتاده اند

طوفان‌هاي تندری کثیف «Dirty thunderstorm»

اگرچه این هم از خانواده طوفان هاست, اما شبیه طوفان‌هاي تندری معمولی نیست. این پدیده طبیعی, واقعا نادر و ترکیبی از طوفان رعد و برق و آتشفشان‌هاي خوفناک هست. اما بر خلاف طوفان‌هاي رعد و برق, این نوع خاص شامل برخورد ذرات خاکستر می شود که در ابرهای ناشی از فوران آتشفشان وجود دارند. در نتیجه یک پدیده تماشایی ایجاد می شود که نمیخواهید به آن نزدیک شوید.

وحشتناک ترین بلایای طبیعی که تاکنون اتفاق افتاده اند

خرچنگ‌هاي قرمز جزیره کریسمس

خرچنگ‌هاي قرمز جزیره کریسمس یکی دیگر از رویدادها نادر و گیج کننده میباشند. در این پدیده به نظر میرسد که کل جزیره با یک لایه خرچنگ قرمز کاملا پوشیده شده هست؛ و دیدنی هست که این پدیده معمولاً هنگام کریسمس رخداد می‌افتد و در آن میلیون‌ها خرچنگ را دیدن می کنید که به سمت اقیانوس مهاجرت می کنند تا تخم بگذارند. به همین علت هست که این مکان در جهان سرشناس شده هست.

وحشتناک ترین بلایای طبیعی که تاکنون اتفاق افتاده اند

پروانه‌هاي مونارک «Monarch butterflies»

یک پدیده طبیعی غیرقابل توضیح در قسمت‌هاي شرقی آمریکای شمالی وجود دارد. این پدیده منحصربفرد منظره شگفت انگیزی از پروانه‌هاي مونارک را در مسیرشان به سمت کشور مکزیک نشان میدهد. مهاجرت آن‌ها معمولاً در اواخر تابستان رخ میدهد, صد‌ها پروانه مونارک از ایالات متحده و کانادا به سمت کشور مکزیک حرکت میکنند.

 

این موجودات که هزاران کیلومتر را پوشش میدهند یک منظره تماشایی در آسمان ایجاد میکنند. آن‌ها کاملا بی خطر میباشند. با این حال احتمالا با دیدنشان یک قدم عقب بروید. چنین پدیده‌اي تنها به ما زیبایی اعجاب انگیز طبیعت را تذکر می کند.

وحشتناک ترین بلایای طبیعی که تاکنون اتفاق افتاده اند

گودال

حتماً فکر می کنید چگونه چنین چیزی رخداد افتاده هست. دشوار از آسفالت و مصالح فرآوری و ساز آن نیست. در واقع حل شدن سنگ‌ها و بستر نمکی باعث چنین گودالی شده هست. این پروسه زیرساخت جاده را تضعیف می کند و به ایجاد چنین سوراخ‌اي کمک می کند. این سوراخ‌ها می توانند از چندین متر تا چندین هکتار مساحت داشته باشند.

 

آن‌ها حتی باعث مرگ ۱۵ نفر در گواتمالا شدند. در سال ۲۰۱۰, این شهر در اثر طوفان گرمسیری آگاتا باران‌هاي شدیدی را تجربه کرد

وحشتناک ترین بلایای طبیعی که تاکنون اتفاق افتاده اند

تار عنکبوت‌هاي سورئال در نزدیکی واگا واگا در استرالیا

یکی دیگر از پدیده‌هاي طبیعی عجیب در نزدیکی واگا واگا در استرالیا رخ میدهد. هر سال, هزاران عنکبوت مزارع واگا واگا را با تارهای خود می‌پوشانند. علت محتمل مهاجرت وسیع آن‌ها سیلاب‌هاي شدید در نزدیکی واگا واگا هست. در واقع در فصل بارام این منطقه سیل‌هاي زیادی را تجربه میکند. در سال ۲۰۱۲ گروه بزرگی از عنکبوت‌ها این منطقه را با تارهای سورئال و غیر قابل یقین خود پوشاندند و منظره‌اي شبح وار و خوفناک ایجاد کردند.

وحشتناک ترین بلایای طبیعی که تاکنون اتفاق افتاده اند

دایره‌هاي عجیب در نامیبیا

تا اکنون درمورد دایره‌هاي رازها آمیز نامیبیا شنیده اید؟ آن‌ها برای ما شبیه چاله‌هاي ماه میباشند, اما برای دانشمندان کاملا عادی به نظر می رسند. آن‌ها معتقدند که موریانه‌هاي شن و ماسه مسئول ایجاد این دوایر میباشند. اما آن‌ها هرچه که باشند یک چیز مسلم هست, این دایره‌ها در نامیبیا یک منظره غیرعادی

 

و اسرارآمیز ایجاد کرده اند. در واقع این پدیده عجیب شبیه یک عکس دستکاری شده به نظر می رسد و تک درختی که در مرکز عکس وجود دارد این حس را تشدید می کند. باز هم به این نتیجه میرسیم که طبیعت میتواند بی نظیر خوشگل و در عین حال عجیب باشد.

وحشتناک ترین بلایای طبیعی که تاکنون اتفاق افتاده اند

حباب‌هاي یخ زده زیر دریاچه آبراهام در آلبرتا

این حباب‌هاي یخ زده ویژه با وجود زیباییشان, به شدت قابل اشتعال و سمی میباشند. آن‌ها بسته هایي از متان سمی میباشند که زیر سطح یخبسته به دام افتاده اند و میتوانند اثر فاجعه بار و کشنده داشته باشند. اما آن چه واقعا دانشمندان را اذیت میدهد افزایش سطح دماست که اگر به افزایش خود ادامه دهد این متان‌ها در هوا آزاد میشوند؛ و حتماً میتوانید اثر مرگبار آن را روی ارگانیسم‌هاي زنده این محدوده تصور کنید.

وحشتناک ترین بلایای طبیعی که تاکنون اتفاق افتاده اندفوران‌هاي لیمنیک

فکر می کنید فوران لیمنیک چیست؟ به طور خلاصه فوران‌هاي لیمنیک که با عنوان «واژگونی دریاچه» نیز شناخته میشوند, یک پدیده طبیعی نادر میباشند. انباشت کربن دی اکسید در آب‌هاي عمیق ناگهان فوران می کند و موجب سونامی میشود. در واقع, تاریخ فقط دو فوران لیمنیک را در مقیاس فاجعه به یاد دارد.

 

در سال ۱۹۸۴ یک فوران لیمنیک فاجعه بار در دریاچه مونون موجب مرگ ۳۸ نفر شد. دو سال بعد یک واژگونی دریاچه دیگر در دریاچه نیوس زندگی ۱۷۰۰ نفر را کشت.

وحشتناک ترین بلایای طبیعی که تاکنون اتفاق افتاده اند

سوپرسل

تا اکنون درمورد سوپرسل شنیده اید؟ این پدیده خوفناک در واقع به خانواده طوفان‌ها تعلق دارد. سوپرسل یک طوفان تندری شدید هست که گردباد دریایی ایجاد می کند. سوپرسل زمانی رخداد می‌افتد که یک مزوسیکلون از یک طوفان تندری شدید تشکیل می شود. این مزوسیکلون آن‌قدر نیرومند هست که می تواند بسهولت یک شخص یا یک شیء سنگین را بلند کند.

وحشتناک ترین بلایای طبیعی که تاکنون اتفاق افتاده اند

دایره‌هاي زیر آب

مکان خاصی در ژاپن وجود دارد که میتوانید این منظره منحصربفرد را در آن مشاهده نمایید. دوایر زیر آب یک پدیده غیر قابل یقین در آب‌هاي ژاپن میباشند. مردم محلی معتقدند که این دوایر عجیب را پوفرفیش‌ها نر برای جذب ماده‌ها ایجاد می کنند. گرچه این ها فقط فرضیه میباشند. این پدیده نادر غواصان و شناگران را زیادی را جلب میکند که در آب‌هاي سرد و یخ زده غواصی میکنند تا آن را از نزدیک ببینند. با این حال نمیتوانید چنین چیزی را هر روز مشاهده نمایید.

وحشتناک ترین بلایای طبیعی که تاکنون اتفاق افتاده اند

رعد و برق کاتاتومبو «Catatumbo»

تا اکنون رعد و برق کاتاتومبو دیده اید؟ این پدیده فقط در چرخه‌هاي خاصی رخداد می‌افتد؛ که این چرخه ۱۴۰ تا ۱۶۰ شب در سال, ۱۰ ساعت در هر شب و ۲۸۰ بار در هر ساعت هست. این پدیده طبیعی منحصر بفرد یک رخداد جوی در ونزوئلا هست. این یک پدیده جذاب و خوفناک تنها در دهانه رودخانه کاتاتومبو رخ می دهد.

وحشتناک ترین بلایای طبیعی که تاکنون اتفاق افتاده اند

امواج گرمایی شدید

به دوره‌هاي طولانی آب و هوای بسیار گرم امواج گرمایی شدید گفته میشود. ممکن هست آن‌ها اصلا خطرناک به نظر نرسند, اما اگر به کشورهای اقیانوسی فکر کنید نظرتان عوض می شود. چنین امواج گرمایی شدیدی یک پدیده خوفناک به تعداد می آیند که زندگی هزاران نفر از ساکنان این مناطق را هر سال می گیرند. ما درمورد یک پدیده کاملا طبیعی گفتگو میکنیم که میتواند در تابستان جان یک نفر را واقعا بگیرد.

وحشتناک ترین بلایای طبیعی که تاکنون اتفاق افتاده اند