پارس ناز پورتال

ورود آلودگی به خانه ها با کفش های آلوده

ورود آلودگی به خانه ها با کفش های آلوده

ورود آلودگی به خانه ها با کفش های آلوده 

اگر کسی کفش هاي آلوده دارد نباید بگذارید که با انها به منزل شما پا بگذارد مخصوصا اعضای خانواده که دائما در حال رفت و آمد میباشند. 

 

اگر بخواهیم از ورود آلودگی کفش به منزل جلوگیري کنیم، چه راهکاری را توصیه می‌کنید؟

 

بر زمینه تحقیقات انجام شده کفش ها آلودگی، میکروب و باکتری هاي زیادی را با خود حمل میکنند که ورود آنها به منزل میتواند مریضی و خطرات بسیار جدی را به دنبال داشته باشد. پس تا حد ممکن با کفش وارد منزل نشوید. خصوصا اگر در منزل فرزند کوچکی دارید که نسبت به مریضی ها حساسیت بیشتری دارند، اینکار را به هیچ عنوان انجام ندهید.

 

برترین راه حل برای از کاهش آلودگی کفش در منزل، بهره گیری از پادری در ورودی منزل هست. با قرار دادن پادری تا حدی آلودگی به دام میوفتد و میزان کمتری از آن وارد منزل می‌شود. پادری باید به اندازه اي باشد تا شما گذشته از زورود به منزل روی آن راه بروید و حداقل به اندازه یک قدم طول داشته باشد و پهنایی به اندازه در داشته باشد. طول قدم انسان بطور متوسط ۷۰ سانتی متر هست.

 

در پادری از جنس آکریلیک که در قسمت زیرین هم پلاستیک دارد، به راحتی می‌توان گرد و غبار را خارج کرد؛ پس گزینه بسیار مناسبی در ورودی منزل میباشند. پادری هایي که بافت درست و پرزهای بیشتری دارند، آلودگی را اکثر به دام می‌اندازند.

 

برای گزینش رنگ پادری به سراغ رنگ هایي نروند که با کوچکترین قدمی چرک و کدر میشوند. رنگ هاي خنثی مثل طوسی، قهوه اي، سرمه اي و کرم و سیاه برای پادری مناسب میباشند ولی این نکته را هم در نظر داشته باشید که پادری باید آلودگی چندان را از تغییر رنگش نشان دهد. برای شستن پادری از آب گرم و صابون بهره گیری کنید و آن را در معرض آفتاب و جریان هوا قرار دهید تا خشک شود.

 

بهره گیری از کفپوش هاي صاف و صیقلی مثل سنگ هاي گرانیت میزان آلودگی را کمتر میکنند. در کاشی هایي که بافت یا درزهای عمیقی دارند، مقدار بیشتری آلودگی و گرد و غبار را در خود نگه می دارند.