پارس ناز پورتال

وقت های که شکست عشقی می خوریم

وقت های که شکست عشقی می خوریم

وقت های که شکست عشقی می خوریم 

امان از شکست عشقی کـه در زندگی افراد رخ می دهد و یک دل عاشق میماند و هزار آه و افسوس.اما راه چاره چیست؟ تمام کردن یک رابطه عاطفی، ساده نیست. جدا شدن از فردی کـه روزها، ماهها و حتی سال هـای زیادی را با او گذرانده اید، میتواند قلب شـما را بشکند و زندگی را بـه کام تان تلخ کند.

 

این احساس طبیعی است اما راههای وجود دارند کـه میتوانند بهبودی حال شـما سرعت بخشند. اگر شـما جزو آن دسته از افرادی هستید کـه از جدایی رنج می کشید، جملاتی کـه در اینجا برایتان آورده ایم را بارها و بارها با خودتان تکرار کنید تا معجزه آن را بـه مرور زمان در تغییر روحیه تان ببینید.

وقت های که شکست عشقی می خوریم«من خودم را دوست دارم»

مطمئنا شـما خودتان را دوست دارید اما گفتن این جمله و تاکید بر آن از ضروریات است. ما مسئول کارهای خود و بـه تبع نتایج انتخاباتی کـه در زندگی می گیریم، هستیم. ما نمیتوانیم دیگران را مقصر کارهایی کـه انجام داده ایم یا حتی از انها غفلت کرده ایم، بدانیم.

 

اگر خودمان را دوست داشته باشیم، قادر بـه بازرسی احساسات مان نیز خواهیم بود. گذشته ما هر چه بوده، نباید از آن پشیمان باشیم و خودمان را بـه خاطر آن سرزنش کنیم، گذشته هر چه بوده انتخاب ما بوده و بس.

وقت های که شکست عشقی می خوریم

«من باید شاد باشم»

آیا شـما واقعا شاد هستید؟ مسلما همه ی ي ما دوست داریم خوشحال باشیم اما مشکل آنجاست کـه بیشتر اوقات آن گونه نیستیم.

 

ما خودمان را بـه خاطر بسیاری از مسائل کوچک و بی ارزش ناراحت می کنیم و آزار میدهیم. چرا؟ شاید بـه این دلیل کـه دوست نداریم در آن لحظه احساسات خوب را تجربه کنیم. اگر خلاف این است، سعی کنید در لحظات سخت بـه خودتان یادآوری کنید کـه شـما باید شاد باشید.

 

حتی یک لبخند ساختگی در آن لحظه هم میتواند بر تغییر روحیه شـما موثر باشد و بـه مرور لبخند واقعی را بر لبان تان بنشاند. دانشمندان کشف کرده اند کـه لبخند می تواند ضربان قلب فرد را در مواقع استرس زا، بـه میزان قابل توجهی کاهش دهد.

 

«لعنت بـه او»

اگرچه ما نیز بـه فحش دادن و ناسزا گفتن اعتقادی نداریم اما ثابت شده کـه در برخی مواقع استرس زا، بیان جملات منفی میتواند تاثیر مثبتی بر روحیه فرد بگذارد.

 

در واقع شـما با بیان جمله ای مانند «لعنت بـه او»، شدت درد و رنج خود را کاهش می دهید. این جمله را با خود زمزمه کنید یا حتی آن را فریاد بزنید، در این شرایط نه تنها آرام تر خواهید شد بلکه بـه خودتان نیز ثابت میکنید کـه قربانی این رابطه شـما نیستید.

 

«من از مدل مو هـای او متنفرم»

حتما برای شـما هم پیش آمده کـه از یکی از عادات طرف مقابل تان متنفر باشید اما بـه علت علاقه ای کـه بـه او دارید، آن رفتار آزار دهنده را نادیده بگیرید. اما حال زمان آن است کـه بـه جای فراموش کردن و نادیده گرفتن، بر آن رفتار تاکید کنید. عشق و علاقه ای کـه بـه او داشتید را کنار بگذارید و چشم تان را روی واقعیت باز کنید، حتی اگر چیزی کـه از آن تنفر داشتید کوچک و ناچیز بود.

 

بـه عنوان مثال اگر از مدل مو هـای او خوش تان نمی آمد، مدام این جمله را با خود تکرار کنید کـه من از مدل مو هـای او متنفر بودم.

 

این کار بـه شـما یادآوری می‌کند کـه طرف مقابل تان آنقدرها هم کـه شـما فکرش را میکردید کامل و بی نقص نبود و همین واقعیت بهبودی شـما را تسریع می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی کـه بـه محض جدایی، روی نکات منفی شریک زندگی شان تاکید می کنند، کمتر از دیگران افسرده می شوند.

 

«من بدون او، بهترم زیرا…»

این جمله تاکیدی برای بسیاری از افراد نتایج مثبتی بـه همراه داشت. بـه عنوان مثال زمانی کـه من از همسرم جدا شدم، مدام بـه خودم می‌گفتم: «من بدون او بهترم چون از این بـه بعد می توانم توت فرنگی بخورم». آن روزها من عاشق توت فرنگی بودم اما بـه دلیل آلرژی همسرم بـه این میوه، من نیز از خوردن آن اجتناب می‌کردم.

 

اگرچه قلب شـما شکسته است اما سعی کنید کارهایی را کـه بـه انها علاقه دارید اما در طول رابطه، بـه هر دلیلی از انها اجتناب می کردید، انجام دهید. این کارها حتی اگر کوچک باشند، بـه شـما حس مثبتی منتقل خواهند کرد.

 

«چند روز از جدایی مان گذشته و حال من احساس می کنم کـه…»

با گفتن این جمله شـما بـه خودتان یادآوری میکنید کـه ساعت ها، روزها و حتی ماهها از آن روز تلخ جدایی گذشته است و شـما بـه وضوح می توانید تفاوت روحیه تان را احساس کنید.

 

شاید هنوز هم ناراحت و شکسته قلب باشید اما شدت آن بـه مرور زمان کاهش خواهد یافت و شـما میتوانید روند بهبودتان را بـه راحتی مشاهده کنید. یادتان باشد کـه احساسات ما صادق تر و با اعتمادتر از افکارمان هستند، پس بـه ندای قلب تان اعتماد کنید.

وقت های که شکست عشقی می خوریم

«من بهتر از او پیدا خواهم کرد»

شاید گفتن این کلمات برایتان سخت باشد، بـه خصوص اگر اعتقاد داشته باشید کـه او واقعا منحصر بفرد بود، اما بـه ما اعتماد کنید زیرا این جمله میتواند باور شـما را بـه مرور زمان تغییر دهد. باور کنید یا نه، در نهایت شـما با فرد دیگری آشنا خواهید شد کـه بهتر از او با شـما رفتار خواهد کرد، با شـما مهربان تر خواهد بود، بـه شـما عشق بیشتر خواهید ورزید و مهمتر از همه ی ي، قلب شـما را نخواهد شکست.