پارس ناز پورتال

پردرآمدترین هنرمندان جهان به انتخاب فوربس 2017

مجموعه : اخبار سینما
پردرآمدترین هنرمندان جهان به انتخاب فوربس 2017

پردرآمدترین هنرمندان جهان به انتخاب فوربس 2017 

فوربس که یکی از معتبرترین لیست هاي افراد را بر زمینه ثروت نشان می‌دهد برای سال 2017 هنرمندان معروف دنیا را معرفی نمود.  مجله «فوربز» طبق روال هر سال، اسامی پردرآمدترین چهره‌هاي فرهنگی، ورزشی، هنری و … در طول سال قبل را اعلام کرد.

 

براساس اخبار منتشرشده در سایت این مجله اقتصادی، در لیست امسال «فوربز»، «شان دیدی کامز» رپر آمریکایی با ۱۳۰ میلیون دلار رتبه اول را دارد و پس از او «بیانسه» خواننده، با ۱۰۵ میلیون دلار دوم شده هست. رتبه سوم از آن «رولینگ» نویسنده ثروتمند انگلیسی و خالق رمان‌هاي «هری پاتر» هست که طی ۱۲ ماه قبل، ۹۵ میلیون دلار کسب کرده هست.

 

هر سال با انتشار لیست پردرآمدترین چهره‌هاي دنیا، نام «جیمز پترسون» جنایی‌نویس آمریکایی بالاتر از دیگر نویسندگان به چشم می خورد، اما امسال «جی.کی. رولینگ» با ۹۵ میلیون دلار به لیست برگشته و اولین مقام بین نویسندگان را از آن خود کرده هست.

 

«رولینگ» این جایگاه را به فروش پیروز نمایشنامه «هری پاتر و فرزند نفرین‌شده» که به هشتمین کتاب «هری پاتر» ملقب شده، مدیون هست. پارک‌هاي موضوعی «دنیای جادوگری هری پاتر» در استودیوهای «یونیورسال» و اقتباس سینمایی از رمان‌هاي او هم از دیگر دلایل اضافه شدن به سرمایه این زن نویسنده محسوب میشوند.

 

«رولینگ» به‌زودی بیستمین سالگرد انتشار اولین رمان از آلبوم «هری پاتر» را جشن می گیرد. او این روزها درگیر نگارش فیلمنامه اقتباسی «هیولاهای شگفت‌انگیز و زیستگاه‌ آن‌ها» هست.چهارمین رتبه به «دریک» خواننده «۹۴ میلیون دلار» تعلق دارد و «کریستین رونالدو» بازیکن فوتبال با ۹۳ میلیون دلار، به‌عنوان پنجمین چهره‌ پردرآمد دنیا شناخته شد.

 

به‌نظر میرسد اهالی موسیقی سال موفقی را پشت سر گذاشته‌اند، چراکه رتبه ششم و هشتم را «ویکند» با ۹۲ میلیون دلار و «کلد پلی» با ۸۸ میلیون دلار اشغال کرده‌اند.دومین نویسنده‌اي که نامش در این لیست به چشم می خورد، «جیمز پترسون» آمریکایی هست که تقریبا هر سال جزو پردرآمدترین‌هاي این شغل شمرده میشود. او که این‌بار مقام اولی را به «رولینگ» باخته، با ۸۷ میلیون دلار درآمد در جایگاه نهم نشسته هست.

 

«جاستین بیبر» خواننده با ۸۳.۵ میلیون دلار، رتبه سیزدهم را دارد و درست پس از او نام «لیونل مسی» بازیکن معروف فوتبال دیده میشود.دو خواننده ثروتمند بعدی «بروس اسپرینگستین» و «اَدل» میباشند که در طول سال قبل، به ترتیب ۷۵ و ۶۹ میلیون دلار درآمد به‌دست آورده‌اند.

 

«جری سینفیل» کمدین «۶۹ میلیون دلار» و «مارک والبرگ» «۶۸ میلیون دلار» بازیگر، هجدهمین و بیستمین رتبه لیست «فوربز» را دارند و پس از این دو، «متالیکا» از عرصه موسیقی با ۶۶.۵ میلیون دلار جایگاه بیست‌ویکم را دارد.از دیگر چهره‌هاي معروف و پردرآمدی که میتوان به آن‌ها اشاره کرد، «راجر فدرر» «۶۴ میلیون دلار»، «دیوید کاپرفیلد» «۶۰.۶ میلیون دلار»،‌

 

«التون جان» «۶۰ میلیون دلار»،‌ «وین دیزل» «۵۴.۴ میلیون دلار»،‌ «پل مک‌کارتنی» «۵۴ میلیون دلار»،‌ «آدام سندلر» «۵۰.۵ میلیون دلار»، «جکی چان» «۴۹ میلیون دلار»، «رابرت داونی جونیور» «۴۸ میلیون دلار»، «تیلور سوییفت» «۴۴ میلیون دلار»،‌ «تام کروز» «۴۳ میلیون دلار»، «سلین دیون» «۴۲ میلیون دلار»،‌ «جی زی» «۴۲ میلیون دلار»،

 

«شاهرخ خان» «۳۸ میلیون دلار»،‌ «جنیفر لوپز» «۳۸ میلیون دلار»، «سلمان خان» «۳۷ میلیون دلار»،‌ «بیل اورایلی» «۳۷ میلیون دلار»، «اد شیران» «۳۷ میلیون دلار»،‌ «ریحانا» «۳۶ میلیون دلار» میباشند.

پردرآمدترین هنرمندان جهان به انتخاب فوربس 2017