پارس ناز پورتال

داشتن پوست شفاف با انجام این کارها

داشتن پوست شفاف با انجام این کارها

داشتن پوست شفاف با انجام این کارها 

اگر پوست شفاف و خوشگل یکی از اهداف شما در زیبایی هست، ما برای شما نکات مهم و کاربردی داریم تا همۀ وقت} جذاب به نظر برسید. از دست منافذ باز پوست تان خسته شده اید. هرچه کرم پودر و پنکیک و… بهره گیری می‌کنید؛ نتیجه نمیگیرید.دل‌تان می خواهد پوست شما هم صاف و عین آینه باشد. به جای این که در اثر تعریق برق بزند،

 

پوست‌تان مانند مخمل صاف باشد. در فصل تابستان هم که این عرق چکان اکثر هست و جلوه پوست را نازیباتر میکند. حالا باید چه کنید؟ نگران نباشید. چند راهکار ساده می تواند این خواسته شما را برآورده کند.

 

نفوذ منافذ را از روی پوست بردارید

بخور لیمویی

یکی از برترین و راحت ترین راهکارها، بخور صورت با آب گرم هست. برای اینکار ابتدا صورت‌تان را با آب و صابون بشویید. بعد از شست وشو، آن را خشک کنید. یک قابلمه کوچک آب کنید و روی گاز بگذارید. وقتی جوشید آن را از روی گاز بردارید. آن را روی میز بگذارید. نصف لیموترش تازه را داخل آب بچکانید.

 

سرتان را روی بخار قابلمه بگیرید. روی سرتان یک حوله بیندازید. سه تا پنج دقیقه زیر این حوله و بخار آن بمانید. میتوانید به آرامی دست را زیر حوله برده و پوست صورت را ماساژ بدهید.بعد از اینکار، حوله را از روی سر بردارید. صورت را با آب سرد بشویید و خشک کنید. میتوانید اینکار را چند بار در روز انجام دهید. علاوه براینکه می توانید بعد از اینکار از ماسک‌هاي مناسب بستن منافذ پوست نیز بهره گیری کنید

 

پوست بدون جوش

ماسک نارنج و گلاب

آب یک عدد نارنج تازه را داخل لیوان بریزید. به آن یک تا دو قاشق چای خوری گلاب اضافه کنید. آن را مفید هم زده و روی پوست بمالید. 15 دقیقه بعد صورت را با آب ولرم بشویید و خشک کنید. گرچه در فصلی که نارنج نیست میتوانید از آبلیموی تازه بهره گیری کنید.

 

ماسک لیموترش

یک عدد لیموترش بزرگ یا دو عدد لیموی شیرازی را حلقه حلقه کنید. حلقه‌ها را نازک ببرید تا برای همه ي سطح پوست‌تان لیموترش به اندازه کافی باشد. دراز بکشید، حلقه‌ها روی پوست صورت به جز دور چشم بگذارید. 30دقیقه بعد، حلقه‌هاي لیموترش را برداشته و پوست صورت را با آب سرد بشویید. گرچه به جای حلقه لیموترش می توانید از آب لیموترش تازه هم بهره گیری کنید.

 

ماسک جوانه گندم

 به گزارش پارس ناز برای تهیه این ماسک به شیر و جوانه گندم تازه کوبیده و یا پودر جوانه گندم که در عطاری‌ها موجود هست، نیاز دارید. برای تهیه این ماسک، دو قاشق غذاخوری جوانه گندم تازه کوبیده شده و یا پودر آن را با نصف لیوان شیر مخلوط کنید. آن را هم بزنید تا مخلوط یکنواختی به دست بیاید. پوست صورت را با آب و صابون بشویید و خشک کنید. بهتر هست برای اینکار از آب ولرم بهره گیری کنید.

 

بعد از آن مخلوط را روی صورت بمالید و درحال پوشاندن پوست صورت حالت ماساژ دادن را هم فراموش نکنید. 20 دقیقه صبر کنید تا ماسک روی پوست مفید اثر بگذارد. بعد از آن ماسک را از روی پوست برداشته و صورت را با آب ولرم رو به سرد بشویید. این ماسک اضافه بر بستن منافذ پوست، به شفاف شدن پوست نیز کمک میکند. علاوه براینکه مواد موجود در جوانه گندم و شیر نیز به تغذیه پوست کمک میکنند.

 

لوسیون بادرنجبویه

برای تهیه این محلول، پنج قاشق غذاخوری الکل سفید را با همان میزان گلاب و بازهم همان پنج قاشق غذاخوری عرق بادرنجبویه مخلوط کنید. درنهایت هم به آن یک قاشق غذاخوری گلیسرین اضافه کنید. مخلوط را مفید هم بزنید تا مواد با هم ترکیب شوند. این محلول را بعد از هر زمان بخور دادن با کمک پنبه روی صورت بمالید. 10دقیقه صبر کنید و صورت را با آب سرد بشویید. یادتان باشد، شیشه این محلول را از نور به ویژه نور آفتاب دور نگه دارید.