پارس ناز پورتال

ژن خوب در دنیای حقیقی و افراد موفق بدون پارتی

مجموعه : اخبار سینما
ژن خوب در دنیای حقیقی و افراد موفق بدون پارتی

ژن خوب در دنیای حقیقی و افراد موفق بدون پارتی 

ژن خوب این روزها نقل تمام محافل شده هست, خصوصیت هاي مثبتی در افراد که به پارتی بازی و این مباحث ربطی ندارد. “ژن مفید”؛ واژه اي که این روزها, نقل محافل شده هست. خیلی ها حتی در مراودات روزمره شان هم از این واژه بهره گیری میکنند. گاه برای ایجاد یک موج طنزگونه و گاهی هم برای گفتگو کردن درمورد ماهیت اصلی اش.

 

احتمالا همۀ تان میدانید این واژه چگونه این قدر مشهور شد. احتمالا پیش از این هم خیلی ها از اصطلاح “ژن مفید” بهره گیری میکردند, حتی رییس جمهور کشور آمریکا! برای نمونه دونالد ترامپ در یکی از گفت و گو هاي خودش این طور گفته بود که توانایی ها و موفقیت هاي امروزش به علت ژن خوبی هست که او دارد و نوادگانش نیز مطمئنا از این مزیت بهره خواهندبرد. اما این اصطلاح چه زمانی در فرهنگ ادبیاتی ما جایگاه متفاوتی پیدا کرد؟

 

همه ي چیز از وقتی شروع شد که پسر یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در یکی از گفت و گو هاي ضبط شده هست در سال 1396, بعد از توضیح درمورد موفقیت هاي اقتصادی خود گفت: “سرانجام این خون می‌آید و می‌رسد. همین طوری کسی نمی‌تواند ادعا کند اصل و نسبت دارد. سربلندی میکنم این توانایی ها از دو ژن مفید آمده!”

 

همین جمله کافی بود تا “آقازاده ها” بیش از پیش در تیررس نگاه ها قرار بگیرند. اما ژن مفید حقیقی چیست؟ در این گزارش برای تان مثال هاي جالبی داریم تا متوجه شوید “ژن مفید” حقیقی چیست؟

 

خولیو موسی مسی «پدربزرگ لیونل مسی»:

ژن خوب در دنیای حقیقی و افراد موفق بدون پارتی

چه نوه اي بهتر از فوق ستاره تاریخ فوتبال برای یک پدربزرگ؟ خولیو مسی سال 1924 در مارون آرژانتین به جهان آمد, یعنی درست 63 سال پیش از این که لئو پا به جهان بگذارد. او فوتبال حرفه اي خودش را در سال 1944 با بازی در تیم “نیوولز اولدبویز” شروع کرد. سپس به تیم “بوکاجونیورز” رفت و در 14 بازی ملی هم در دورن دروازه آرژانتین ایتساد.

 

سال 1997 که چشم از جهان بست, احتمالا هرگز به این فکر نمیکرد که روزی نوه اش برنده پنج توپ طلای جهان شود. نوه اي که ادامه دهنده راه پدربزرگ بود, در بارسلونا بازی میکند و اصلی ترین مهره فوتبال کشور آرژانتین بعد از دیگو مارادونا هست. کسی که اکنون اسمش به اندازه چند برابر تاریخ اجدادی اش در تاریخ فوتبال ثبت شده هست.

 

چزاره مالدینی «پدر پائولو مالدینی»:

ژن خوب در دنیای حقیقی و افراد موفق بدون پارتی

روز سوم ماه آوریل سال قبل از جهان رفت., درست در روزهایی که پسرش هم فعالیتی در مستطیل سبز نداشت. اکنون از هر دوی آن ها, یک مشت خاطره باقیمانده. از چزاره خاطراتی با رنگ و بوی قدیمی و از پائولو خاطراتی که فوتبالی ها حسرت مجدد مشاهده آن ها را می‌خورند. مجدد مشاهده دفاع چپی که وقتی دوربین روی حرکاتش زوم می شد, همه ي بین تماشای صورت جذاب و صلابت بازی اش مردد می‌شدند.

 

چزاره سال 1954 عضو تیم ملی میلان شد. 31 سال بعد از این رخداد, پائولو نخستین بازی خودش را برای روسونری انجام داد. واقعا که پائولو به طرزی عجیب خلیفه برحقی برای پدر خودش بود. مالدینی کوچک 25 سال برای میلان بازی کرد و به جز لباس مشکی و قرمز میلان, لباس هیچ تیم دیگری را بر تن نکرد.

 

او برخلاف پدرش که پیشینه مربیگری در تیم هاي میلان, ملی ایتالیا و ملی پاراگوئه را دارد, هنوز سراغ مربیگری نرفته و فعلاً بیرون از مستطیل سبز, عاشقانش را چشم براه بازگشت نگه داشته هست.

 

جان ویت «پدر آنجلینا جولی»:

ژن خوب در دنیای حقیقی و افراد موفق بدون پارتی

او یکی از بزرگترین بازیگران آمریکایی هست که در سال 1938 به جهان آمد و از سال 1958 وارد حرفه خودش شد. او در طول این 59 سال حضورش در حرفه بازیگری, یکبار برنده پاداش اسکار و چهار بار برنده پاداش گلدن گلوب شده. جان ویت یکی از آن مثال هایي هست که میتوان گفت فرزندش پیروز تر و مشهورتر از اوست. اگرچه آنجلینا امثال پدرش یکبار برنده پاداش اسکار شده و یکبار کمتر از او گلدن گلوب را برده اما بر هیچکس پوشیده نیست که یکی از چند بازیگر محبوب زن دنیاست.

 

جان انیستون «پدر جنیفر انیستون»:

ژن خوب در دنیای حقیقی و افراد موفق بدون پارتی

او اصلیتی یونانی دارد و این درحالی هست که دخترش جنیفر, سال 1969 در کشور آمریکا به جهان آمد. جان انیستون از سال 1962 وارد حرفه بازیگری شد. در برابر, دخترش 27 سال پیش نخستین کار حرفه اي خودش را انجام داد. با این حال جنیفر یکی از سرشناس ترین بازیگران هالیوود هست. او که تا سال 2015 همسر برد پیت, یکی دیگر از بازیگران معروف سینما بود, در سال 2016 عنوان “زیباترین زن جهان” را از آن خود کرد.

 

در کلکسیون افتخارات و جوایز جنیفر, بیش از 35 تندیس دیده می‌شود که قطعا پاداش “گلدن گلوب” در سال 2003 به دلیل ایفای نقش در سریال محبوب “Friends”, یکی از مهم‌ترین جوایز انیستون محسوب میشود.

 

کلینت ایستوود «پدر اسکات ایستوود»:

ژن خوب در دنیای حقیقی و افراد موفق بدون پارتی

بی تردید اسکات برای رسیدن به جایگاه پدرش کار بسیار سختی پیش رو خواهدداشت, پدری که چهار بار برنده پاداش اسکار, سه بار برنده پاداش گلدن گلوب و یک‌بار برنده پاداش جشنواره کن شده هست. کلینت یک الگوی کامل برای اسکات بوده و مطمئنا ایستوود کوچک بخش زیادی از رویاهایش, رسیدن به گرد پای پدرش هست.

 

تام هنکس «پدر کالین هنکس»:

ژن خوب در دنیای حقیقی و افراد موفق بدون پارتی

کالین سال 1996 فعالیت حرفه اي خودش را نخست کرد. او با وجود این که در فیلم ها و سریالهای زیادی ایفای نقش کرده, هنوز پیروز به کسب پاداش خاصی نشده اما به هر حال بعنوان یکی از برترین بازیگران سینمای هالیوود شناخته می‌شود.

 

در برابر پدر او یعنی تام هنکس که یکی از مشهور ترین بازیگران و کمدین هاي آمریکایی هست, کارنامه خود را با جوایز و عناوین بسیار زیادی پر کرده. او دو بار متوالی در سال هاي 1993 و 1994 برنده پاداش اسکار شده و گرچه در سال 2016 نشان “سربلندی آزادی رییس جمهوری” را از باراک اوباما, رییس جمهوری وقت ایالات متحده ایالات امریکا دریافت کرد.

 

خولیو ایگلسیاس «پدر انریکه ایگلسیاس»:

ژن خوب در دنیای حقیقی و افراد موفق بدون پارتی

سنجش بین این پدر و پسر بسیار سخت هست. علاقه مندان به موسیقی در نسل هاي گوناگون با صدای هر دوی آن ها خاطرات بسیاری دارند. ایگلسیاس پدر, در سال 1969 فعالیت حرفه اي خودش را نخست کرد. طبق آمار منتشر شده, آثار او تا به امروز نزدیک به 200 میلیون نسخه فروش داشته. خولیو به قدری شناخته شده هست که از جانب شرکت موسیقی سونی, جزو یکی از ده هنرمند پرفروش تاریخ به تعداد آمده.

 

 به گزارش پارس ناز در کنار او, فرزندش نیز طی سال هاي فعالیتش به موفقیت هاي زیادی رسیده. تا به حال 140 میلیون نسخه از آثار انریکه به فروش رفته و او با کسب 200 پاداش مرتبط با حرفه اش, یکی از رکوردداران در این اساسِ هست. انریکه تا به حال یکبار پاداش جشنواره موسیقی گرمی را کسب کرده. همین طور پنج بار هم این پاداش را در بخش موسیقی لاتین به دست آورده هست.