پارس ناز پورتال

این کارها مصداق خیانت به همسر به حساب می آیند

این کارها مصداق خیانت به همسر به حساب می آیند

این کارها مصداق خیانت به همسر به حساب می آیند 

خیانت به همسر فقط خیانت جنسی نیست،باید دقت داشت که تعداد زیادی از رفتارها و افکار می توانند مصداق خیانت در رابطه به حساب آیند. خیانت معانی متفاوتی دارد. شاید از نظر شما خیانت برقراری یک رابطه نامشروع با جنس مخالف هست، شاید هم تنها نگاهی از سر هوس. در هر صورت فکر می کنید که چون به همسرتان خیانت نکرده اید، پس به او وفادارید اما بعضی از کارها میباشند

 

که فرقی با خیانت ندارند. ممکن هست شما ندانید که چقدر رفتارتان آزار دهنده هست اما این رفتارها در دراز مدت رابطه عاطفی شما را تخریب خواهد کرد.اگر می خواهید که رابطه اي با دوام داشته باشید، باید کمی اکثر رفتارهایتان را زیر ذره بین قرار دهید. اما چه رفتارهایی خیانت به شریک زندگی محسوب میشوند؟ در این مقاله مخرب ترین رفتارهایی که ممکن هست میان زوج ها اتفاق افتد را برایتان آورده ایم.

 

صمیمیت بیش از حد با جنس مخالف

شاید برایتان سرگرم کننده باشد که با همکاران تان شوخی کنید و سر به سر آن ها بگذارید اما افراط در اینکار می تواند اثرات منفی زیادی را بر رابطه عاطفی تان بگذارد، به خصوص اگر شریک زندگی تان نسبت به این موضوع حساس باشد. در واقع هر بار که رفتار شما با جنس مخالف صمیمی تر از حالت طبیعی و معمول خود باشد، می تواند در دراز مدت به رابطه تان آسیب برساند.

 

افراد متاهل باید محدودیت هاي خود را بشناسند. شاید شما از شوخی کردن یا صمیمیت بیش از حد با جنس مخالف منظوری نداشته باشید اما طرف مقابل تان ممکن هست آن را چراغی سبز مشاهده نمایید و کاری کند که به ضررتان تمام شود.

 

دردِدل با جنس مخالف
وقتی شما درد دلتان را با فردی جز همسرتان و آن هم از جنس مخالف، در بین می گذارید، در واقع موقعیت خود را به خطر انداخته اید. شاید به نظر شما اینکار تاثیری بر رابطه عاطفی تان نداشته باشد اما بهتر هست که تنها به شانه هاي همسرتان برای رسیدن به آرامش تکیه کنید. اگر اینکار در بعضی شرایط برایتان غیر ممکن هست،

 

به دنبال فردی قابل اعتماد در فامیل یا حتی مشاور یا روان شناس بگردید، فردی که این رفتار شما را چراغی سبزی برای شروع رابطه نمی داند و از آن سو بهره گیری نمی کند.

 

تنها بودن مدام با جنس مخالف
اگر بدون هیچ دلیلی و دائما با فردی جز همسرتان زمان می گذرانید، بعنوان مثال با او به رستوران می روید، ساعت هاي زیادی با او چت می کنید یا اینکه به تنهایی دعوت وی را می پذیرید و به منزل اش می روید تا قهوه اي بنوشید، در واقع به او خیانت کرده اید. شاید با خودتان فکر کنید: «او دوست من هست، ما هر دو عاقل ایم

 

و اتفاقی بین ما نخواهد افتاد» اما بهتر هست وقتی که با او سپری می کنید را با همسرتان بگذرانید و سعی کنید که رابطه خود را با او بهبود بخشید.

 

بد گفتن از شریک زندگی تان
شده تا به حال پشت سر دوستان صمیمی تان بد بگویید یا از آن ها انتقاد منفی کنید؟ همسر شما برترین و نزدیک ترین دوست تان هست پس باید آخرین فردی باشد که در مورد او پیش دیگران بد می گویید. بنابراین سعی کنید که به جای تخریب شخصیت، در صحبت هایتان از خوبی هاي شریک زندگی تان بگویید. تنها در شرایطی که او واقعا به شما آزار می رساند، می‌تواند این واقعیت را نه به هر شخصی بلکه تنها برای خانواده، دوستان مورد اعتماد یا مشاور بازگو کنید.

 

چت کردن با جنس مخالف
اگر تصورتان از چت کردن با جنس مخالف این هست که آسیبی به رابطه عاطفی شما نمی رساند، بهتر هست که در افکارتان تجدید نظر کنید. خیلی ها فکر می‌ کنند که چت کردن با نامزد قبلی، دوست دوران دبیرستان یا حتی غریبه مشکلی ایجاد نخواهد کرد اما این ابتدای راه هست، با پیش رفتن و تکرار این رفتار، آسیب هاي وارده نیز افزایش می یابد و شما ناگهان به خود می آیید، زمانی که دیگر کاری نه از دست شما و نه هیچکس دیگه اي ساخته نیست.

 

تلاش برای جلب دقت فردی جز همسرتان
اگر شما به ظاهرتان اهمیت می دهید، تنها به این دلیل که دقت فردی جز همسرتان را جلب کنید، خیانت کرده اید و بهتر هست که هر چه زودتر انگیزه خود را نسبت به این موضوع تغییر دهید.

 

نوشتن نامه شخصی به جنس مخالف
اگر می خواهید برای جنس مخالف ایمیل یا نامه اي شخصی بنویسید، بعنوان مثال می خواهید سال نو را به او تبریک بگویید یا که پیام تسلیت به او دهید، بهتر هست که نام خود و همسرتان را با هم ذکر کنید. در این صورت طرف مقابل تان هیچ فکر ناپسندی در مورد شما نخواهد کرد.

 

اولویت قرار دادن دیگران
همسر شما منحصر بفردترین شخص زندگی تان هست، بنابراین باید وی را در اولویت زندگی تان قرار دهید. اگر خبر خوبی شنیده اید یا ایده اي در سر دارید، اگر می خواهید شادی تان را با کسی تقسیم کنید، باید همسرتان را در اولویت قرار دهید. حتی اهمیت دادن به خانواده بیش از همسرتان، می تواند روابط شما را به سردی سوق دهد. بنابراین اجازه دهید که همسرتان نخستین فردی باشد که از شما و اتفاقات زندگی تان باخبر می شود.

 

اهمیت دادن به کودک بیش از همسرتان
 به گزارش پارس ناز شما افراد با اهمیت و عزیز زیادی در زندگی تان دارید اما این دلیلی نمی شود که به انها بیش از همسرتان توحه کنید. شما باید شریک زندگی تان را در ابتدای لیست اولویت هایتان قرار دهید. اینکار نه تنها رابطه شما را قوی تر از گذشته می سازد بلکه امنیت فرزندان تان و در نتیجه شادی زندگی شما را نیز افزایش خواهد داد.

 

در نهایت، بار دیگر بر رفتارهای خود تمرکز کنید و از اینکه به همسرتان خیانت نمی کنید، مطمئن شوید. با رعایت نکاتی که در این جا بدان اشاره کرده ایم، زندگی خوشحال و موفقی خواهید داشت.