پارس ناز پورتال

به کار بردن کلمات مثبت و درست در زندگی زناشویی

به کار بردن کلمات مثبت و درست در زندگی زناشویی

به کار بردن کلمات مثبت و درست در زندگی زناشویی 

بعضی اوقات در زندگی زناشویی می توانیم از کلمه هاي بهتر و درست تری هنگام بحث و مشاجرات یا صحبت هاي عادی روزمره داشته باشیم. در هر رابطه ای ممکن هست پیش بیاید که هر دو طرف دیگر مراقبت کلماتی که به زبان می آورند نیستند و با حرف ها و کلمات اشتباه باعث دور شدن از یکدیگر می‌ شوند. پیشنهاد هایي که در زیر آمده می آموزد

 

که چگونه گرمای یک رابطه را حفظ کرده و از رفتارها و جملاتی که باعث جدایی و شکست در روابط می شود پیشگیری کنیم. تمام کاری که باید در این اساس انجام دهید رعایت ۳ قانون کلی به شرح زیر هست:

 

هنگام صحبت درمورد آرزوهای تان عبارات “نمی خواهم” و “دوست ندارم” را به کار نبری

 

به زبان آوردن کلماتی چون “نمی خواهم” و “دوست ندارم” تاثیری منفی از خود بر جای می گذارند. بنابراین نباید ارزش آرزوهای تان را به کار بردن این کلمات منفی از بین ببرید. به علاوه وقتی همسرتان چنین کلماتی را از شما می شنود نمی دانند که باید چه واکنشی داشته باشند و در نتیجه کاری که در مقابل انجام می دهند مطلوب شما نخواهد بود.

 

غلط: نمی خوام منو نظارت کنی

درست: ازت می خوام بهم اعتماد کنی

 

به جای عبارت “اما” از کلمه “و” بهره گیری کنی

 

این قانون به نظر ساده می آید اما باید مدت ها آن را تمرین کنید تا بتوانید آن را در زندگی و روابط تان به کار ببرید. اما اینکار ارزشش را دارد زیرا زندگی شما را از جنگ کلمات تبدیل به میدان همکاری می‌کند و به وضوح میتواند شاهد تغییرات در زندگی خود باشید.

 

غلط: درکت می کنم، اما، از تو هم می خوام منو درک کنی

درست: درکت می کنم، و، از تو هم می خوام که منو درک کنی

 

ارزش یک سپاسگزاری را با منفی گرایی از بین نبرید
آیا تا به حال توجه کردید بعضی افراد فکر می‌کنند همۀ وقت} باید ناراضی باشند حتی زمانی که می خواهند از کسی سپاسگزاری کنند. مشکل این جاست که مغز این اشخاص عادت دارد با انرژی چندان فقط به چیزهای بد واکنش نشان دهد. اگر می خواهید از کسی سپاسگزاری کنید آمیخته با شکایت و انتقاد نباشد.

 

غلط: نوشیدنی امروز خوشمزه بود، برعکس دیروز

درست: نوشیدنی امروز خوشمزه بود، متشکرم

 

 به گزارش پارس ناز معمولا بیشتر ما قدرت کلمات را دست کم می گیریم و مهم تر از همه ي برای کار کردن روی عادت هاي سخن گفتنمان تنبلی می‌کنیم. بنابراین باید یاد بگیریم طوری صحبت کنیم که به دیگران اجازه دهیم ما را درک کنند نه اینکه با مشکلاتی که در اثر سوءتفاهم و به کار بردن جملات اشتباه ایجاد شده اند دست و پنجه نرم کنیم.