پارس ناز پورتال

ژله رنگین کمان قالبی

مجموعه : آموزش آشپزی
ژله رنگین کمان قالبی

هر بسته ژله رو با 1و4/1 پیمانه آب جوش مخلوط كردم(پیمانه 200 میلی لیتری) 2/1 پیمانه از این مخلوط رو تو قالب بزرگ ریختم و 4/1 رو تو قالب كوچك و توی فریز گذاشتم تا سریع ببنده ژله باقیمانده رو با 2/1 پیمانه بستنی مخلوط كرده روی لایه های بسته شده ریختم و باز فریزر و ………..

در این راه پر نشیب و فراز تجارب بسیاری كسب كردم كه همراه با تجارب قبلی به سمع و نظر ژله دوستان می رسانم:

برای درست كردن ژله رنگین كمان راه راحت تر و بهتر اینه كه یه قالب بزرگ و چهارگوش رو انتخاب كنید( این طوری دیگه احتیاج به محاسبات پیچیده ندارید .عجله ای برای بسته شدن لایه قبلی ندارید و به همین دلیل لازم نیست قالب رو توی فریزر بذارید و مواطب باشید یخ نزنه و لایه ها هم دارای قطر یكسان و زیبا تر می شه و….)

به نطر من اگه لایه های ژله ضخیم تر و لایه های ژله بستنی نازك و فقط در حكم جدا كننده دو لایه ژله باشه ژله رنگین كمان خوشكل تر می شه.

بستنی رو دقیقا وقتی می خواین لایه ژله بستنی رو روی ژله بریزید .به ژله اضافه كنید در غیر این صورت زود بسته می شه و اون بلایی سرش میاد كه سر لایه های آبی و سبز ژله من اومد!

اگه لایه قبلی خیلی سفت بشه و بعد لایه دیگه رو بریزید بعد از در آوردن از قالب امكان داره لایه ها از هم جدا بشوند.

و اما تكرارنكاتی در مورد كلیه دسرهای ژلاتینه:

اگه می خواین یك ژله شفاف داشته باشید به جای اضاف كردن یك پیمانه آب گرم و سپس آب سرد .2 پیمانه ( 200 میلی لیتری)آب جوش رو به ترتیب به ژله اضافه كنید و روی بخار آب بگذارید و هم بزنید تا زلاتین حل شده و شفاف شود

هر نوع ظرف ژله رو قبل از ریختن مواد خیس كنید و در فریزر قرار بدهید بعد از حدود نیم ساعت از فریزر در آورده و مواد رو توی اون بریزید.

برای در اوردن ژله از قالب حتما اول قالب را در آب گرم بزارید چند ثانیه قالب رو توی آب نگه دارید بعد ظرف سرو رو روی قالب گذاشته قالب رو روی اون برگردونید و كمی تكان دهید.به گفته دوستان به جای استفاده از آب گرم می تونید بعد از برگردوندن قالب از سشوار استفاده كنید

بزودی 13 نوع دسر ژله میوه ای در این بخش اضافه خواهم نمود