پارس ناز پورتال

طرز تهیه انواع غذاها با – دل.جگر.قلوه

مجموعه : آموزش آشپزی
طرز تهیه انواع غذاها با – دل.جگر.قلوه

خوراک دل با قارچ مرینیت شده:

مواد لازم برای 4 تا 6 نفر:

دل گوسفند :6عدد
قارچ :نیم کیلو
پیاز:2عدد
نمک و فلفل به مفدار کافی

طرز تهیه:

دل را می توانیم هم دل گوسفند و یا گوساله انتخاب کنیم. دل را می شوییم . چربی های آن را گرفته و لخته های خون را خارج می کنیم و می گذاریم تا آب آن برود . بعد آنها را در روغن کمی تفت می دهیم . می توانیم آنرا از وسط دو نیم کرده در یک ظرف دو لیوان آب ریخته با پیاز و مقداری نمک و فلفل با حرارت ملایم می گذاریم پخته شود. سپس قارچ ها را می شوییم و خرد می کنیم . در روغن کمی آنها را طلایی می کنیم بعد آنها را با دل مخلوط کرده می گذاریم چند جوش بزند. توجه داشته باشید وقتی دل ها پخته شد سه چهار قاشق بیشتر آب نداشته باشد. بعد آنها را در دیس می چینیم و اطراف و روی انها را با جعفری خرد شده ترئین می کنیم.

خوراک قلوه:

مواد لازم برای 4 نفر:

قلوه گوسفند: 8عدد
آرد:یک قاشق سوپخوری
آبلیمو:3 قاشق سوپخوری
روغن:100گرم
مرزه خرد شده یا ترخان :4 قاشق سوپخوری
نمک و فلفل به مقدار کافی

طرز تهیه:

قلوه را از وسط نصف می کنیم و رگ و ریشه و پوست آنها را جدا کرده ،قلوه ها را پس از تمیز کردن می شوییم ،می گذاریم آب آنها برود ،بعد در یک ظرف کمی روغن ریخته ،قلوه ها را یک تفت می دهیم آرد را هم سرخ کرده یک لیوان آب روی قلوه و آرد می ریزیم ، با حرارت ملایم بجوشد کمی نمن و فلفل اضافه می کنیم و دو سه جوش که زد آبلیمو و ترخان را اضافه کرده بعد از یکی دو جوش قلوه را در ظرف می کشیم.

استیک جگر:

مواد لازم برای 4 نفر:

جگر گوسفند: 1عدد
روغن:150 گرم
نمک و فلفل به مقدار کافی

طرز تهیه:

جگر را تمیز می کنیم رگ و ریشه آن را می گیریم و آن را بصورت ئرقه های پهن و کمی کلفت می بریم . روغن را در ماهیتابه می گذاریم داغ شود. بعد ورقه های جگر را در آن می گذاریم تاکمی سرخ شود.(نباید زیاد خشک و برشته شود) دو طرف قطعه های جگر را سرخ می کنیم و در دیس می چینیم و کمی نمن و فلفل روی آن ها می پاشیم و با جعفری آن را ترئین می کنیم.