پارس ناز پورتال

تهیه بستنی اسپرسو

مجموعه : آموزش آشپزی
تهیه بستنی اسپرسو

مواد لازم و ترکیبات:

200 گرم شکر دانه ریز
600 میلی لیتر/ 1 پیمانه آب
2/1 قاشق چایخوری اسانس وانیل
600 میلی لیتر/ 1 پیمانه قهوه اسپرسو، خنک شده
برگ های ریز و تازه برای تزیین

1)آب و شکر را داخل قابلمه ای بریزید و روی شعله ملایم حرارت دهید تا شکر حل شود. سپس حرارت را زیاد کنید. بگذارید به مدت 4 دقیقه بدون آنکه آن را هم بزنید، قل بزند و در همین فاصله قلم موی آشپزخانه را خیس کرده و هر قطره شربتی را که به لبه های ظرف می پاشد، تمیز کنید تا نسوزد.

2)قابلمه را از روی شعله بردارید و شربت را داخل کاسه غیر فلزی نشکن بریزید. سینک ظرفشویی را از آب یخ پر کنید و کاسه را داخل آن قرار دهید تا شربت زودتر خنک شود. وانیل و قهوه درست شده را به کاسه اضافه کنید و بگذارید کاملا سرد شود.

3)مواد را به سینی فلزی نیمه گودی منتقل کنید، روی سینی را بپوشانید و به مدت 5 ساعت در فریزر قرار دهید تا یخ بزند. شما می توانید این بستنی یخی را برای بیشتر از 3 ماه در فریزر نگه دارید.
4)کاسه های مخصوص پذیرایی را 30 دقیقه قبل از سرو، داخل یخچال خنک کنید.

5)هنگام سرو دسر، ظرفی که شربت در آن یخ زده است را روی تخته آشپزخانه وارونه کنید. یک دستمال را زیر شیر آب داغ خیس کنید و خوب بچلانید. سپس آن را روی کف ظرف که وارونه کرده اید، 15 ثانیه بمالید. ظرف را تکان دهید تا شربت یخ زده از ظرف جدا شود. اگر جدا نشد، این کار را دوباره تکرار کنید.

6)به کمک یک چاقو، قسمتی از بستنی یخی را ببرید و در مخلوط کن بریزید. دکمه دستگاه را بزنید تا خیلی سریع مخلوط یخ زده به دانه های بلوری تبدبل شود. آنها را به کاسه های مخصوص که خنک کرده اید، منتقل کنید. حال می توانید میان وعده سرد و خنک را سرو نمایید.

منبع: آشپزی آنلاین