پارس ناز پورتال

دانستنی های عمل زیبایی سینه

دانستنی های عمل زیبایی سینه

آیا بازسازی سینه بعد از عمل جراحی  امکان پذیر است؟
با وجود اینكه در حال حاضر به دلیل مراجعه بانوان در مراحل اولیه (كه توده كوچك است و این اجازه را به پزشكان می دهد كه بدون برداشتن كامل  سینه، سرطان این عضو را درمان كنند)، كمتر مجبور به برداشتن سینه برای درمان سرطان سینه می شویم، اما گاهی مواقع به دلیل بزرگ بودن توده یا خصوصیات و نحوه‌ی رشد آن نمی توان سینه را نگه داشت و برداشتن كامل سینه لازم می شود.در این مواقع  می توان در صورت تمایل بیمار اقدام به باز سازی سینه كرد. در اینجا به سؤالاتی که معمولاً در ابن مورد پرسیده می شود اشاره می کنیم.

بهترین موقع برای باز سازی سینه پس از درمان چه موقعی است؟
بازسازی، گاهی بلا فاصله پس از عمل جراحی  و یا همزمان با عمل جراحی برداشتن سینه قابل انجام است اما  اگرپس از عمل نیاز به انجام شیمی درمانی یا رادیوتراپی ( اصطلاحاً برق گذاشتن) باشد بهتر است كه باز سازی تا 6 ماه پس ازاتمام كلیه‌ی درمان ها به تعویق بیفتد.

اگر خانمی پس از گذشت چند سال از عمل جراحی به فكر بازسازی بیفتد نیز این كار قابل انجام است و گذشت زمان مشكلی برای بازسازی ایجاد نمی كند.

نحوه‌ی انجام بازسازی چگونه است؟
بازسازی سینه را می توان با استفاده از نسج  خود بیمار یا با استفاده از پروتزهای مصنوعی انجام داد. این پروتزها كه از مواد مخصوص و سازگار با نسج بدن ساخته شده اند زیر پوست یا عضله گذاشته می شوند. بعضی مواقع برای اینكه پوست به اصطلاح جا باز كند و برای جای گیری پروتز مناسب باشد ابتدا پوست با استفاده از متسع كننده‌ها  به مرور زمان متسع می شود و سپس پروتز دائمی زیر آن قرار داده می شود.

این متسع كننده ها مانند یك بادكنك خالی هستند كه هر هفته مقداری مایع داخل آنها تزریق می شود و بدون ایجاد مشكلی به تدریج باعث جا باز كردن پوست می شوند.

هنگامی كه به تشخیص پزشك استفاده از نسج خود بیمار ارجح باشد ، قسمتی از چربی و عضله‌ی شكم یا پشت بیمار به همراه عروق خونی آن، به جای خالی سینه منتقل می شود و پس از گذشت مدتی سرسینه و هاله‌ی قهوه‌ای آن به صورت سرپائی بازسازی می شود.