پارس ناز پورتال

امین حیایی در یك فیلم هالیوودی

مجموعه : اخبار سینما
امین حیایی در یك فیلم هالیوودی

امین حیایی

 

بعد از همایون ارشادی و گلشیفته فراهانی، امین حیایی سومین بازیگر ایرانی است كه قرار است در یك فیلم هالیوودی به نام رهبر من (My leader) با تهیه كنندگی برادران وارنر بازی كند.

 این خبر تقریباً تایید نشده ای است كه هفته گذشته منتشر شد و در برخی از سایت های اینترنتی معتبر از جمله ویكی پدیا هم مطرح شد.

در صورت تایید چنین خبری حیایی كه یكی از پولسازترین ستاره های سینمای ایران در سال های اخیر است به عنوان سومین بازیگر ایرانی به شمارمی آید كه در چند سال اخیر در فیلم هایی به تهیه كنندگی كمپانی های هالیوودی جلوی دوربین می رود.

 بی تردید در میان بازیگرانی كه در حال حاضر در سینمای ایران شاغل هستند امین حیایی یكی از بازیگرانی است كه در هر زمینه ای بازی كرده و توانسته به خوبی از پس نقش بر بیاید و تماشاگران زیادی را به سینماها بكشد؛ بازیگری كه اكثر منتقدان درباره او گفته اند: حیایی بازیگری است كه در فیلم های بد هم خوب بازی می كند. او یكی از نادر بازیگرانی است كه در ژانر سینمایی از تولیدات سینمای تجاری گرفته تا بازی در آثار كارگردانان مطرح سینمای ایران همانند داریوش مهرجویی و رسول صدرعاملی حضوری قابل توجه داشته است.


 او یكی از پولسازترین بازیگران سینمای ایران بوده كه در پرفروش ترین
فیلم های چند ساله اخیر سینمای ایران بازی داشته است. براساس آخرین آماری كه یكی از سایت های اینترنتی چندی پیش منتشر كرده بود او به همراه محمدرضا گلزار پولسازترین بازیگران سینمای ایران بودند كه با توجه به عدم بازی گلزار در چند سال اخیر در حال حاضر حیایی را می توان در صدر جدول قرار داد.

 آمار ثابت می كند جمع فروش فیلم های حیایی در 15 سال حضورش در سینمای ایران، با احتساب فروش كل فیلم هایی كه با بازی او اكران شده اند و در تهران و شهرستان ها فروش متوسطی داشته اند و فیلم های پرمخاطب او، به رقم تقریبی هشت میلیارد تومان می ر سد كه البته فروش بالای فیلم «اخراجی ها» و «كما » در ثبت آن تاثیر بالایی داشته است، « زن ها فرشته اند»و «دایره زنگی» را با فروش هایی میلیاردی برپرده سینماها داشت و «اخراجی ها 2» نیز فروشی در حد 10 میلیارد تومان داشت.

او به تنهایی در یك سال گذشته در چند فیلم میلیاردی «دایره زنگی»، «زن ها فرشته اند»و «اخراجی ها 2 » با بازی خودش بر پرده سینماها بود. با این همه نباید فراموش كرد بازی تحسین شده او در فیلم های رسول صدرعاملی (شب) و مهرجویی (مهمان مامان) از جمله فرصت های كم نظیری برای او بوده است. البته بازی امین حیایی در فیلم «سن پترز بورگ» بهروز افخمی را هم می توان جزء شانس هایش دانست، هر چند نقشش در این فیلم كوتاه بوده است.

محمدرضا گلزار و یک آئودی آر.8 ..(عکس)
باران کوثری،فاطمه معتمدآریا، مهدی پاکدل و..در خانه‌هنرمندان
مقابل دوربین با مهناز افشار..(عکس)