پارس ناز پورتال

اتومبیل های خود را تنها با یک اشاره کنترل کنید + عکس

اتومبیل های خود را تنها با یک اشاره کنترل کنید + عکس
چند وقتیست که خبرهای زیادی در مورد تکنولوژی های جدید کنترل خودرو، مثل کنترل با فرامین مغزی یا کنترل به وسیله مسیریاب و یک سنسور از گوشه و کنار به گوش می خورد.Google نیز در این میان نقش مهمی داشته و برخی معتقدند که صنعت خودرو را متحول خواهد ساخت.اینبار نیز تصمیم داریم تا شما را با جدیدترین گجت کنترل خودرو آشنا کنیم.این گجت که توسط شرکتی ایتالیایی ساخته شده است تنها با حرکات دست و حتی حالت چهره راننده عمل می کند.
 

به گزارش پارس ناز به نقل از روزگارنو، این گجت دارای یک مانیتور در جلوی داشبورد می باشد که به یک سنسور متصل است.سنسور مورد نظر، دارای پیش فرضهایی از قبل تعیین شده است. برای اولین بار حالت چهره فرد را در خود ذخیره و پس از آن طی هر عملی، عکس العملی خاص از خود بروز می دهد.مثلا حالت دست راست بالا برود یعنی صدای ضبط خاموش و دست چپ نیز آنرا روشن می کند.البته می توان پیش فرض آنرا با یک چشمک و یا حالت چهره جابه جا کرد که آن موقع بر اساس نوع درخواستی پیش فرض عمل می کند.
 

البته در حال حاضر این گجت مختص اعمالی حاشیه ای مثل بالا و پائین آوردن صدای ضبط خودرو یا روشن و خاموش کردن تهویه ماشین، یا برقراری تماس تلفن کاربرد دارد.اما سازندگان آن امیدوارند که بتوانند به کمک این تکنولوژی ،بر روی هدایت خودرو نیز کار کرده تا جایی بتوان خودرو تنها با یک اشاره کنترل کرد. این گجت در حال حاضر بر روی نوعی خاص از خودرو ها تست شده و نتایج مطلوبی حاصل شده است.قرار است تا سال 2014 این گجت بر روی تمامی خودرو آزمایش شود و در صورت موفقیت آمیز بودن آن،رسما به بازار خودرو وارد شود.
 
 
 
 
 
روزگارنو