پارس ناز پورتال

گران قیمت ترین چیزها در جهان + عکس

گران قیمت ترین چیزها در جهان + عکس
از گران قیمت ترین اتومبیل دنیا گرفته (12 میلیون دلار) تا گران قیمت ترین خانه دنیا (150 میلیون دلار)،تعدادی از گرانقیمت ترین های دنیا را میتوانید در زیر ببینید.به گزارش پارس ناز  این ها ثابت میکنند که مشکلات اقتصادی جهان بر تمامی افراد اثر نمیگذارد!
 
1. گرانقیمت ترین خانۀ دنیا (150 میلیون دلار)

آپداون کُرت (Updown Court) هم اکنون گران قیمت ترین محل مسکونی در جهان است، که 50 میلیون دلار از گرانقیمت ترین خانه در امریکا هم گران تر است. این خانۀ کاملاً نو با داشتن 103 اتاق، 5 استخر شنا، اتاق مطالعه با کف موزاییکی از طلای 24 عیار، زمین بازی اسکواش، محل بازی بولینگ، میدان تنیس، سینما با 50 صندلی، راهی پوشیده از سنگ مرمر از داخل خانه تا جادۀ بیرون و سکوی فرود هلیکوپتر ثابت کرده که ارزش چنین قیمت گذاری را دارد. در این خانه 8 اتومبیل لیموزین میتوانند در گاراژ زیرزمینی اش جا شوند. از همسایه های این خانه هم نگوئید که شامل ملکه (در قلعۀ ویندسور) و جان التون میشوند. بنابراین با زندگی در اینجا میتوانید از همجواری با خانوادۀ سلطنتی هم بهره مند شوید.
 
 
2. گرانقیمت ترین ماشین دنیا (12.15 میلیون دلار)
 
یک فراری 250 تستا روزا متعلق به سال 1957 به قیمت 9.02 میلیون یورو (12.15 میلیون دلار) در حراج آر ام (RM Auctions) فروخته شد و رکورد جهانی گران قیمت ترین ماشین فروخته شده در یک حراجی را به خود اختصاص داد. گفته میشود که این قیمت تقریباً 2 میلیون یورو بیشتر از رکورد قبلی آن است که در حراجی مشابه برای یک ماشین فراری صورت گرفته بود.
 
 
3. گرانقیمت ترین گیتار دنیا (2.8 میلیون دلار)
 
یک گیتار که روی آن چندین امضاء صورت گرفته در یک حراجی در شهر دوهۀ کشور قطر با قیمت باورنکردنی 2.8 میلیون دلار فروخته شد. این آلۀ موسیقی در سال 2004 برای کمک به آسیب دیدگان فاجعۀ تسونامی به حراج گذاشته بود که توانست رکورد قبلی را که در دست اریک کلپتون 959500 دلار بود بشکند. به اساس گفته های وبسایت Fender ایده از آنجایی شروع شد که Fender اروپایی جمی کرامپتون با برایان آدامز تماس گرفت تا بفهمد که چگونه مردمانیکه در صنعت موسیقی کار میکنند میتوانند به قربانیان چنین حادثۀ طبیعی وحشتناکی کمک کنند.
 
برایان دفترچه تلفنش را برمیدارد و به 19 تا از هنرمندان Rock معروف زنگ میزند و از آنها میخواهد تا یک گیتار سری استاندارد فندر استراتوکستر را امضاء کنند تا توسط جمی و فندر یوروپ اهدا شود.بعضی از هنرمندانی که روی گیتار را امضاء کرده اند افرادی چون: جیمی پیج، اریک کلپتون، میک جَگر، برایان آدامز، کیت ریچاردز، پول مک کارتنی، و ستینگ میباشند.
 
 
4. گرانقیمت ترین آیفون دنیا (3.2 میلیون دلار)
 
گرانقیمت ترین آیفون جهان 1.92 میلیون یورو (3.2 میلیون دلار) میارزد که توسط یک طراح بریتانیایی ساخته شده است. این iPhone منحصر به فرد 3GS Supreme  شامل تقریباً 200 قطعه الماس میشود و پوشش آن از 271 گرم طلای 22 عیار ساخته شده است. خانه های گود جلوی آن از 136 الماس بی عیب ساخته شده و لوگوی Apple پشت سر آن نیز شامل بیش از 53 گرم جواهر میباشد. دکمۀ جلوی آن نیز از یک الماس با وزن بیشتر از 7 قیرات ساخته شده است.
 
 
5. گرانقیمت ترین نوشیدنی کریسمس دنیا (210 هزار دلار)
 
بیوت دی سیکل (Beaute de Siecle) نسخۀ جدید کنیاک میباشد که هر بطری آن 105000 یورو (حدود 210000 دلار) میارزد. از این گرانقیمت ترین نوشیدنی جهان تنها 100 بطری در دنیا موجود است که برای صدمین سالگرد کیلیان هنسی (Killian Hennessy) ساخته شده که این فرد ششمین نسل از نوادگان بنیانگذار این کمپانی میباشد.

این کنیاک در یک بطری  کریستال که سازندۀ آن شرکت شیشه سازی باکارات گلاس در فرانسه میباشد قرار دارد و این بطری در یک جعبۀ چوبی مزین به آینه و خطوط آلومینیومی است. یک کلید برنزی در این جعبه را باز میکند که باعث میشود بطری ها در داخل آن از پائین به بالا بیآیند. این نوشیدنی ها بین 50 الی 100 سال قدمت دارند.

 
 
6. گرانقیمت ترین فضای پارکینگ دنیا (300 هزار دلار)
 
به اساس معلومات شبکۀ اطلاعاتی لیستینگ (Listing Infromation Network) یک فضای پارکینگ خصوصی در بَک بِی (Back Bay) به قیمت 300000$ فروخته شد و به گرانقیمت ترین پارکینگ دنیا در بوستون مبدل گشت.به گزارش پارس ناز دبرا سوردیلو مأمور حراج و کسیکه این محل را به فروش رساند گفت که چندین تا از ساکنان خیابان شماره 48 کامان ولث در این مزایده برای خرید پارکینگ درگیر بودند تا اینکه قیمت از 250000$ به 300000$ رسید. کسیکه برندۀ این حراج شد و یک خانم است نیمخواهد که شناسایی گردد. این محل پارکینگ بیرون از خانه و غیر پوشیده میباشد.
 
 
7. گرانقیمت ترین لباس عروس دنیا (12 میلیون دلار)
 
این لباس 12 میلیون دلاری امریکایی به عنوان جامۀ الماس جشن عروسی نامیده میشود و گرانقیمت ترین لباس عروس دنیا است. این طراحی اشرافی حاصل همکاری رِنی استراوس (مالک یک سالن عروسی بسیار موفق در بورلی هیلز) و مارتین کاتز (یک فروشندۀ جواهرات کهنه کار) میباشد. در این لباس بیش از 150 قیراط الماس استفاده شده و برای اینکه بدانید این 150 قیراط یعنی چه باید بگوییم که یک حلقۀ نامزدی به ندرت یک قیراط کامل میشود و بیشتر نزدیک به نیم قیراط است.
 
 
8. گرانقیمت ترین سگ دنیا (582 هزار دلار)
 
باور بر این است که این سگ بزرگ تبتی رکورد گرانقیمت ترین سگ دنیا را شکسته است. این سگ به قیمت باور نکردنی 582000$ به یک دختر میلیونر چینی در سپتامبر سال 2009 میلادی فروخته شد. مالیک آن که وی را فقط به نام خانم وَنگ میشناسیم به شهر کینگای (Qinghai) که در شمال غرب چین موقعیت دارد سفر کرد تا بتواند این سگ 18 ماهه را که یانگتِزِ ریور نامبر تو (Yangtze River Number Two) نام دارد بخرد.

یانگتِزِ از فرودگاه ژیان واقع شانکسی چین به خانه آمد و این همان جایی بود که توسط دوست داران بیشمار سگ ها مورد استقبال قرار گرفت. سپس توسط کاروان موتوری شامل 30 مرسدس بنز سیاه برداشته شد. گاهی اوقات زندگی سگی آنقدرها هم که میگویند بد نیست، مگه نه؟!

 
 
9. گرانقیمت ترین همبرگر دنیا (200 دلار)
 
در سال 2008، برگر کینگ (Burger King) غول غذاهای Fast Food یک برگر 200$ را به نام صدقه آماده کرد. این برگر به عنوان گرانقیمت ترین برگر دنیا لقب گرفت که تنها در رستورانی در غرب لندن یافت میشد. مردم میتوانند این برگر را که هفته ای یک بار آماده میشود بخرند یا اینکه آن را از طریق خطوط تلفن سفارش دهند.

موادی که در این برگر بکار گرفته شده شامل: گوشت گاو وگیو، قارچ سفید، قطعه های ژامبون پاتا نگرا، مقدار ناچیزی پیاز کریستال، یکنوع سرکه به نام Modena balsamic vinegar، گوشت بره، کاهو، نمک صورتی سنگ های هیمالایا، شراب اُرگانیک سفید و موسیر ریخته شده در مایونز با زعفران ایرانی و قارچ دنبلان با کماج روی نان برگر.

 
 
10. گرانقیمت ترین کارت بیسبال دنیا (2.8 میلیون دلار)

این کارت خارق العاده اخیراً به قیمت 2.8 میلیون دلار فروخته شد و رکورد قبلی حراج خود را که 6 ماه پیش به قیمت 2.35 میلیون دلار بود بهبود بخشید. کارت بیسبال T206 که در میان کارت های مختلف بیسبال به مونالیزا نیز مشهور است شامل عکس ونگر (Wanger) در زمانی جوانی اش است که یک یونیفورم پیترزبورگ پیریت به تن دارد و جمع آوری این کارت تنها آرزوی جمع کنندگان کارت بیسبال گردیده است.

تولید کارت های بیسبال به دهه ها قبل می رسد اما نکتۀ جالب و خاص راجع به کارت های T206 هونوس وگنر (Honus Wagner)  چیست؟ در دوره های نخستین این کارت ها توسط شرکت های تمباکو تولید و در ترکیب سیگارها به کار گرفته میشدند. در سال 1909 هونوس وگنر در زمرۀ افراد موفقی و مشهوری بود که نمیخواست سیگار کشیدن در میان افراد جامعه را توسعه بخشد، بنابراین او این کارت ها را تولید کرد. تنها 50 الی 60 نمونه از اینها انتظار میرود که موجود باشند. در جولای سال 2000 این کارت متعلق به بروس مکنال و وین گرتسکی بود که در ebay به یک شخص ناشناس در کالیفرنیای جنوبی به قیمت 1.27 فروخته شود.

 
گران قیمت ترین چیزها در جهان + عکس
 
11. گرانقیمت ترین کت و شلوار دنیا (103 هزار دلار)
 
چه چیزی با گرانقیمت ترین لباس عروس دنیا همخوانی دارد؟ بله درست حدس زدید البته که آن چیز باید گرانقیمت ترین کت و شلوار دنیا باشد! این کت و شلوار در پال مال لندن رونمایی شد. از هر کت و شلوار فقط یکی ساخته شده که مواد آن را طلا و پلاتینیوم، نادر ترین نخ ابریشم، تار پشمینۀ هیمالیایی، کیویوک (Qiviuk) و ویکیونا (Vicuna) تشکیل میدهند.
 
و برای اینکه همه چیز تکمیل باشد 9 طلای 18 عیار و سِت سنگفرشی دکمه های الماس شامل این کت و شلوار میباشد. همچنین یک سیستم خدمات دهی مشتری اغراق آمیز نیز وجود دارد که در آن الکساندر و خیاطش با مشتری به سمت مشتری در هر جای جهان که باشد سفر میکنند تا اندازه هایش را برای دوخت بگیرند.
 
 
12. گرانقیمت ترین شلوار لی دنیا (27 هزار دلار)
 
فقط 8 نمونه از این شلوار لی در دنیا وجود دارد که با قیمت 2,625,000 ¥ JPY (تقریباً 27000$ امریکا) پیشنهاد شده است. به معنای حقیقی اصل است ولی چه کسی دلش میآید که آن را بپوشد؟ شلوار لی که اینجا دیده میشود بیشتر شبیه به یک اثر هنری است تا یک مُد. یک طرح چند رنگه هر اینچ مربع از شمایل این پارچۀ کتانی را پوشش میدهد. اینها باعث شده تا سال 2008 این شلوار جزء موفق ترین شوی های هنری باشد.
 
 
 
 
 
تهیه و ترجمه : گروه خبری پارس ناز

اختصاصی پارس ناز