پارس ناز پورتال

آموزش تهیه بستنی گریل شده خوشمزه

مجموعه : آموزش آشپزی
آموزش تهیه بستنی گریل شده خوشمزه

آموزش تهیه بستنی گریل شده خوشمزه 

در فصل تابستان قرار داریم و بستنی و آبمیوه در این فصل پر طرفدار هستند.خوردن بستنی گریل شده را به شما پیشنهاد میکنیم. وقتی بستنی را گریل می‌کنید، رویش ترد و نرم و داخلش سرد باقی میماند. چشیدن طعم این بستنی تجربه جالبی است و توصیه می‌کنیم حتماً خودتان را به بستنی گریل شده مهمان کنید.

 

چیزی که نمی‌گذارد بستنی روی گریل آب بشود، فومی است که کار عایق را میکند. موادی که برای تهیه این لایه استفاده میشود فومی و حاوی هوای زیادی هستند. هوای داخل این لایه نمی‌گذارد حرارت به بستنی برسد و آن را آب کند. این لایه را می‌توانید از هر خوراکی فومی‌درست کنید اما بهترین انتخاب است شیرینی مرنگ است.

 

مواد لازم:

بستنی
دو و نیم فنجان آرد
دو سوم فنجان کره
یک چهارم فنجان آب
یک قاشق غذاخوری شکر
نصف قاشق چایخوری نمک
سفیده شش عدد تخم مرغ
دو فنجان پودر شکر

 

وسایل مورد نیاز:

میکسر
گریل باید درپوش داشته باشد
قالب مافین
سلفون
وردنه

آموزش تهیه بستنی گریل شده خوشمزهطرز تهیه:

1-اگر می‌خواهید بستنی گریل شده خوشمزه تر بشود، بجای بستنی معمولی از بستنی اسنیکرز استفاده کنید. برای تهیه پستنی اسنیکرز به مواد زیر هم نیاز دارید:

 

پنج عدد شکلات اسنیکرز
یک فنجان ماسکارپونه
نصف فنجان خامه
بستنی سازآموزش تهیه بستنی گریل شده خوشمزهدر این دستور تهیه بستنی گریل شده می‌توانید از هر نوع بستنی استفاده کنید. پس اگر نمی‌خواهید بستنی مخصوص بسازید یا بستنی ساز ندارید، این مرحله را رد کنید.

 

ابتدا اسنیکرزها را به روش بن ماری آب کنید. یک فنجان پنیر ماسکارپونه و نصف فنجان خامه را بهش اضافه کنید و خوب با هم مخلوط کنید. بسته به نوع بستنی ساز ممکن است لازم باشد ابتدا این مخلوط را در فریزر سرد کنید. پس راهنمای بستنی ساز را با دقت بخوانید.

 

اگر مخلوط بستنی را در یخچال گذاشتید، هر چند وقت یکبار آن را هم بزنید. بعد از اینکه کار بستنی ساز تمام شد، مخلوط را برای دوازده ساعت دیگر فریز کنید. در غیر اینصورت بستنی گریل شده آب میشود.

 

2-خمیر را آماده کنید.آموزش تهیه بستنی گریل شده خوشمزهخمیری که اینجا استفاده می‌کنیم در واقع نوعی خمیر پای است. ابتدا دو و نیم فنجان آرد را با دو سوم فنجا کره، یک قاشق غذاخوری شکر و نصف قاشق چایخوری نمک مخلوط کنید. این مواد را با دست مخلوط کنید. سپس یک چهارم فنجان آب روی خمیر بریزید و خوب ورز بدهید تا کاملاً یکدست بشود. خمیر را داخل سلفون بپیچید و به مدت یک ساعت در یخچال بگذارید.

 

بعد از یک ساعت خمیر با وردنه صاف کنید تا ضخامتش ۵ میلیمتر بشود. اگر خمیر را از این نازک تر کنید، بعداً ترک برمی‌دارد. داخل قالب‌های مافین را با خمیر بپوشانید. سپس با چنگال روی خمیرها را سوراخ کنید تا حباب هوا ایجاد نشود. خمیرها را به مدت ۴۰ دقیقه در دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد (۳۹۲ درجه فارنهایت) بپزید.

 

3-مرنگ را آماده کنید.آموزش تهیه بستنی گریل شده خوشمزهسفیده شش تخم مرغ را از زرده جدا کنید و آنها را با پودر شکر مخلوط کنید. این ترکیب را آنقدر هم بزنید که کاملاً فومی‌بشود و شکلش را حفظ کند. همانطور که در تصویر می‌بینید خمیرهای آماده را با این فوم پر کنید. سپس یک اسکوپ بستنی رویش بگذارید.

 

دوباره روی بستنی را با فوم بپوشانید (ضخامت لایه رویی باید یک سانتیمتر باشد). اگر نمی‌خواهید بلافاصله بستنی‌ها را گریل کنید، آنها را داخل جایخی بگذارید.

 

4-بستنی را گریل کنید.آموزش تهیه بستنی گریل شده خوشمزههیچ چیز به اندازه پخش یکدست گرما در این دستور تهیه اهمیت ندارد. پس این مرحله را با دقت انجام بدهید. وقتی گریل را داغ کردید، همه ذغال‌ها را یک طرف قرار بدهید و سینی بستنی‌ها را طرف دیگر.

 

در گریل را ببندید و به مدت چهار دقیقه بستنی‌ها را گریل کنید. وقتی گریل به دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد (۳۹۲ درجه فارنهایت) رسید، بهترین زمان برای بیرون آوردن بستنی‌هاست.آموزش تهیه بستنی گریل شده خوشمزهاین دسر بستنی یکی از متفاوت ترین دسرهایی است که می‌توانید بعد از غذا – بویژه غذاهای کبابی – سرو کنید.