پارس ناز پورتال

آموزش درست کردن کیش سبزیجات خوشمزه

مجموعه : آموزش آشپزی
آموزش درست کردن کیش سبزیجات خوشمزه

آموزش درست کردن کیش سبزیجات خوشمزه 

غذایی که مثل پیتزا هست اما درون آن پر از سبزیحات نیروبخش و لذیذ میباشد، امروز با هم کیش سبزی ها درست میکنیم. این پای خیلی جذاب و لذیذ هست. اگه از رنده چیپس زن «مندلین» برای برش زدن سیب زمینی ها بهره گیری کنید، کار خیلی آسان تر و سریع تر انجام میشه.

 

مواد لازم:

سیب زمینی 450 گرم
روغن زیتون 1 قاشق غذاخوری
نمک به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم
تخم مرغ 3 شماره بزرگ
شیر ۳/۴ پیمانه
خامه ۳/۴ پیمانه
سبزی ها 1/4 پیمانه

 

حاضر کردن مواد برای تهیه کیش سبزی ها با پایه سیب زمینی:

1- سیب‌زمینی‌ها رو پوست بگیرید و به شکل ورقه‌هاي 3 میلی‌متری برش بزنید.

 

2- از ترکیبی از سبزی ها مثل پیازچه، جعفری و ترخون بهره گیری کنید و اونها رو ریز خرد کنید.

 

طرز تهیه:

1. از گذشته فر رو با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید. روغن زیتون رو روی ورقه‌هاي سیب‌زمینی بریزید و اون‌ها رو مفید به روغن آغشته کنید. کمی نمک و فلفل به اون‌ها بزنید و مجدد هم بزنید. ور‌قه‌هاي سیب‌زمینی رو مرتب و به صورتی که کف و دیواره‌هاي قالب گرد ۲۳ سانتی‌متری رو بپوشونه در اون بچینید «سیب‌زمینی‌ها رو طوری بچینید که روی همدیگر رو بپوشونن».

 

2. قالب رو در سینی فر بذارید و برای ۳۰ دقیقه در فر بپزید. اون رو برای ۱۰ دقیقه کنار بذارید تا خنک بشه.

 

3. حرارت فر رو به ۱۶۰ درجه سانتی‌گراد کم کنید. تخم‌مرغ ها رو بزنید تا یکدست بشن، بعد شیر، خامه و نصف قاشق چای خوری نمک به اون اضافه کنید و مواد رو مفید با هم ترکیب کنید. ترکیب تخم‌مرغ رو روی سیب‌زمینی‌ها بریزید «اون رو کاملا پر نکنید».

 

4. سبزی ها رو روی ترکیب تخم‌مرغ بپاشید و پای رو برای حدود ۴۰ دقیقه تا از وسط تقریباً سفت بشه، بپزید «اگه کناره‌هاي پای شروع به قهوه‌اي شدن کرد، روی اون رو با فویل آلومینیومی بپوشونید». پای رو برای ۱ ساعت کنار بذارید. اون رو به دمای اتاق یا سرد سرو کنید.