پارس ناز پورتال

این اسانس های طبیعی اضطراب را درمان می کنند

این اسانس های طبیعی اضطراب را درمان می کنند

این اسانس هاي طبیعی اضطراب را درمان می کنند 

اضطراب بعنوان یک مریضی باید مورد دقت و درمان قرار گیرد،چون در صورت بی توجهی می تواند سلامت را به خطر اندازد. می توان با گیاهان دارویی اضطراب را کاهش داد. حاضر شدن در سر جلسه امتحان، نخستین روز کاری یا قرار گرفتن در سایر شرایط سخت و تنش‌زا میتواند فرد را دچار استرس کند. در این شرایط برای مقابله با استرس راهکارهای متفاوتی را امتحان می کنند

 

که در این میان بعضی اسانس‌ها از طریق قدرت درمانی رایحه انها، شدت استرس را در فرد کاهش میدهند.کارشناسان با بیان این که چگونگی تاثیرگذاری اسانس‌ها هنوز به طور کامل مشخص نیست اظهار داشتند که به احتمال چندان این خاصیت درمانی میتواند ناشی از ارتباط بین رایحه و مغز باشد.

 

گیرنده‌هاي بو در بینی پیام‌هاي شیمیایی را از طریق عصب بویایی به سیستم لیمبیک (سامانه عصبی احساسی) می‌فرستد؛ ناحیه‌اي از مغز که با احساسات اصلی همچون ترس عصبانیت و خاطره سر و کار دارد.در سال ۲۰۱۳ نیز محققان در مطالعه‌اي دریافتند سیگنال‌هاي بویایی ناشی از اسانس‌ها بر ترکیبات شیمیایی مغز تاثیر گذاشته و در نتیجه بر سلامت جسم و روان انسان اثر می‌ گذارند.

 

سایت مدیکال دیلی در مطلبی به معرفی تعدادی اسانس قوی پرداخته که در کاهش سطح استرس و اضطراب موثر میباشند:

 

۱. اسطوخودوس: اسطوخودوس یکی از متعارف‌ترین اسانس‌ها با خاصیت آرامش‌بخشی هست که به بهبود کیفیت خواب، مقابله با بی‌قراری، حمله‌هاي ترس و تنش‌هاي عصبی کمک میکند. رایحه این گیاه میتواند پاتوژن‌هاي موجود در هوا، سینوس‌ها و مجراهای تنفسی را از بین ببرد. همین طور به گفته متخصصان، این گیاه از خاصیت ضد افسردگی و تقویت روحیه برخوردار هست.

 

۲. اسانس گل سرخ:  به گزارش پارس ناز این اسانس پس از اسطوخودوس دومین رایحه شناخته شده در کاهش میزان افسردگی و اضطراب هست. همین طور با احساس شوک غم و حملات ترس مقابله میکند.

 

۳. بابونه: رایحه بابونه خواص متفاوتی دارد که کاهش زودرنجی، اضطراب، نگرانی و فکر و خیال، بخشی از آن هست.

 

۴. ترنج: به طور طبیعی ترنج برای درمان افسردگی بهره گیری می‌ شود اما خاصیت استرس‌ زدایی آن نیز شناخته شده هست.

 

۵. صمغ کندر: تاثیر آرامش‌بخشی اسانس صمغ کندر برای درمان افسردگی و اضطراب کارآیی دارد.