پارس ناز پورتال

انواع زیورآلات جذاب و مورد علاقه خانم‌ ها

انواع زیورآلات جذاب و مورد علاقه خانم‌ ها

انواع زیور آلات جذاب و مورد علاقه خانم‌ ها

در دنیای مد و فشن استایل افرادی چشمگیرتر می‌شود که توجه ویژه‌ای به جزئیات در ظاهر خود دارند. اکسسوری که مهم‌ترین آن جواهرات است، از زمان مصر و یونان باستان مورد توجه پادشاهان قرار گرفت. در آن زمان نه تنها خانم‌ها، بلکه اکثر آقایان از جواهرات استفاده می‌کردند و لباس‌های خود را با اکسسوری زینت می‌بخشیدند.

 

فرانسوی‌ها یکی از پیشروان مد و فشن در دنیا، مورد توجه بسیاری از دوست‌داران مد و طراحی لباس قرار گرفتند که در راس آنان، کوکو شنل قرار داشت. کوکوشنل در سال 1883 در سومور فرانسه متولد شد و به نام افسانه مُد لقب گرفت.در سال‌هایی که خانم‌ها پیراهن‌های بزرگ با دامن‌های پُف‌دار را ترجیح می‌داند و از گردنبندهای سنگین و فاخر استفاده می‌کردند، کوکو شنل تمام این قوانین را در پوشش کلاسیک برهم زد و ظرافت را در طراحی لباس و اکسسوری سرلوحه راه خود قرار داد.

 

از اکسسوری‌های مهم شنل که همچنان در میان بسیاری از بانوان امروزی محبوب است، می‌توان به گردنبند مروارید، گوشواره میخی مروارید، کلاه و کیف دستی مینیمال اشاره کرد. تفاوت گردنبد کوکو شنل با گردنبندهای دیگر ظرافت، زیبایی و وزن سبک است. همچنین کیف دستی مینیمال همچنان طرفداران بسیاری در میان علاقمندان به مد و فشن، به‌خصوص دختران جوان دارد.

 

جواهرات، اکسسوری محبوب خانم‌ها :

جواهرات تاریخچه طول و درازی دارد که نخستین آن‌ها را از استخوان، سنگ و صدف می‌ساختند. در آن زمان مردم جواهرات را در گردن و دست‌های خود آویزان می‌کردند تا از بلایا و خطرات دور باشند. پس از آن، بیشتر جواهرات را از فلزات، همچون طلا و مس ساختند که همچنان محبوب هستند.با این حال این اکسسوری به چند بخش تقسیم می‌شود: گردنبند، گوشواره، دستبند و انگشتر.

 

گردنبند :

یکی از قدیمی‌ترین گردنبندهای دنیا به 700 تا 800 سال پیش از میلاد بازمی‌گردد. این گردنبند در یکی از موزه‌های ایرلند قرار دارد. از این رو شواهد نشان می‌دهد که این اکسسوری محبوبیت طول و درازی دارد. گردنبندهای سنگین و فلزی در مصر و یونان محبوبیت داشته است. با این حال یکی از اکسسوری‌های معروف در آفریقا، گردنبندهای سنگی و بزرگ است.

 

طراحان مطرح دنیا از این اکسسوری برای جلوه زیباتر و بیشتر لباس‌هایشان استفاده می‌کنند. در واقع لباس‌های ساده با اکسسوری‌های شلوغ و رنگی جلوه پیدا می‌کند. اما گردنبند سنگین و پرزرق و برق مورد علاقه همه دوست‌داران مد و فشن نیست، از این رو طراحی کوکو شنل محبوب‌تر و ماندگار شد.

 

گردنبند مروارید، یکی از اولین گردنبندهای ظریف در تاریخ مد و فشن است که تغییر بزرگی در استایل‌ زنانه ایجاد کرد. از این رو بسیاری از خانم‌هایی که به جواهرات سنگین علاقه ندارند، ترجیح می‌دهند از گردنبندهای ظریف استفاده کنند تا این اکسسوری زیبایی و ظرافت گردن و ترقوه را دوچندان کند.

 

خرید گردنبند زنانه یکی از خریدهای مورد علاقه خانم‌ها است که می‌توانید از آن در مهمانی‌های رسمی و دوستانه خود استفاده کنید. اما به یاد داشته باشید اگر پیراهن زنانه طرح‌داری به تن دارید، سعی کنید از گردنبند ظریف استفاده کنید.

 

گوشواره :

 

انواع زیورآلات جذاب و مورد علاقه خانم‌ ها

شواهد نشان می‌دهد که در عصر برنز یا دوره مفرغ، خانم‌ها و آقایان، هر دو از گوشواره استفاده می‌کردند. مجسمه‌های مصر باستان مدارک تاریخی هستند که گوشواره یکی از اکسسوری‌های محبوب در میان فرعونیان بوده است. همچنین گوشواره یکی از اکسسوری‌های مورد علاقه کشور هند است که تنوع بسیاری نیز دارد.

 

گوشواره به دو صورت میخی و آویز در صنعت مد و فشن ساخته می‌شود. بسیاری از مردم به اکسسوری‌های کوچک و ظریف علاقه دارند، از این رو خرید گوشواره میخی یک انتخاب مناسب و جذاب برای استایل‌های کژوال یا رسمی و ساده است. خرید گوشواره‌ آویز جلوه رسمی‌تری دارد و بسیاری از استالیست‌های مد و فشن ترجیح می‌دهند این اکسسوری را با لباس زنانه مجلسی ترکیب کنند.

 

دستبند :

شواهد تاریخی نشان می‌دهد که دستبند در بین‌النهرین، مصر باستان و چین، مورد استفاده قرار می‌گرفته است. نخستین دستنبدهای دنیا را از استخوان، چوب درخت، صدف، مس و برنز ساخته شده است.امروزه نه تنها علاقمندان به مد و فشن، بلکه بسیاری از خانم‌های مسن به النگو و دستبند طلا علاقه دارند. شما می‌توانید جنس دستبند را با توجه با استایل‌تان انتخاب کنید. برای مثال خرید دستبند طلا یک انتخاب مناسب برای استایل رسمی است. همچنین خرید دستبند چرم و مهره‌ای یک انتخاب مناسب برای دوستداران استایل کژوال است.

 

انگشتر :

بسیاری از خانم‌ها و آقایان به زیبایی دستان خود اهمیت می‌دهند. از این رو انگشتر سنگ و طلا در طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت، یک انتخاب جذاب است. حلقه ازدواج نیز، مورد استفاده بسیاری از خانم‌ها و آقایان متاهل قرار می‌گیرد که خود تاریخچه طول و درازی دارد.