پارس ناز پورتال

با مهم ترین لوازم آرایش برای خانم‌ ها آشنا شوید

با مهم ترین لوازم آرایش برای خانم‌ ها آشنا شوید

با مهم ترین لوازم آرایش برای خانم‌ ها آشنا شوید

نخستین شخصی که آرایش کردن و زیبایی بیشتر روی او تاثیر میگذارد، خودتان هستید. کافی است وقتی روحیه‌تان پایین است و دل‌تان گرفته یک رژ لب ساده بزنید یا یک خط چشم بکشید. همین که زیباتر بنظر برسید، حال روحی‌تان هم بهتر میشود؛ اما کدام لوازم آرایشی برای زیبایی بیشتر ضروری هستند و صرف نظر از کدام‌ها ممکن است؟ دراین مقاله بشما می گوییم.

 

آرایش صورت و لوازم مورد نیاز

برای آرایش صورت می توان از انواع کرم‌ها استفاده کرد. طبق معمول آرایش صورت با استفاده از مرطوب کننده و پرایمر Primer شروع میشود تا زیرسازی درستی روی پوست انجام بگیرد. بعد از زیر سازی نوبت به استفاده از انواع کرم پودر، بی بی کرم BB Cream، پنکیک و وسایل کانتور می رسد؛ اما قبل از خرید این وسایل حتماً به نکات زیر دقت کنید:

 

* اگر پوست خودتان خوب است، هیچ لزومی ندارد در هر شرایطی به خصوص زمانی که سر کار میروید یا به مهمانی رسمی دعوت نشده‌اید، از کرم پودر و سایر پوشاننده‌هاي صورت استفاده کنید. یک مرطوب کننده، یک ضد آفتاب بی‌رنگ و کمی رژ گونه برای داشتن پوستی شفاف که می تواند بدون مزاحمت کرم پودر نفس بکشد، کافی است. کرم پودر به مرور زمان ممکن است باعث مسدود شدن منافذ پوست و ایجاد آکنه شود.

 

* بهتر است برای یک مراسم ساده از هایلایتر و لوازم کانتورینگ استفاده نکنید. آرایش‌هایي که در آن‌ها از هایلایت و کانتور استفاده شده است؛ شباهت بیشتری به گریم دارند. بهتر است گریم را برای مراسم خاص بگذارید.

 

* اگر دنبال مواد پوشاننده سبک برای صورتتان می گردید تا به صورت روزانه ازآن استفاده کنید و نقایص پوست را بپوشانید، میتوانید از بی بی کرم‌ها با بافتی سبک و قدرت پوشانندگی بالا کمک بگیرید. پنکیک‌هاي خشک و موس‌ها هم گزینه‌هاي دیگری هستند که نسبت به کرم‌پودر سبک‌تر هستند.

 

* در هر شرایطی که هستید استفاده از مرطوب کننده و کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید. بعضی از متخصصان پوست توصیه می کنند بجای کرم ضد آفتاب رنگی بهتر است سراغ گزینه‌هاي بی‎‌رنگ و بی‌بو بروید؛ اما بعضی‌هاي دیگر معتقدند استفاده از این دو مورد، فرقی باهم ندارد. بسته به تحقیقاتی که انجام میدهید بهترین گزینه با اس پی اف SPF مناسب را تهیه کنید.

 

برای آرایش لب به چه چیزهایی نیاز دارید؟

اینروزها از ماسک لب گرفته تا بالم لب حاوی ضد آفتاب درکنار بهترین انواع رژ و خط لب در معرض خانم‌هایي هستند که دوست دارند زیبایی‌شان را هر چه بیشتر کنند. ماسک‌هاي لب طبق معمول لب‌ها را آبرسانی میکنند و لایه‌ برداری خفیفی هم انجام میدهند تا ظاهر لب‌ها تازه و جوان بماند. استفاده از بالم لب هم برای مرطوب‌کنندگی و پیشگیری از ترک خوردن و خشکی لب‌ها مناسب است؛ این وسیله به خصوص برای خانم‌هایي که دوست ندارند از رژ لب استفاده کنند انتخاب خوبی است. بسته به نیازتان سراغ خرید هر یک از این وسایل بروید. توصیه‌هاي ما در مورد آرایش لب شامل موارد زیر می شود:

 

* رنگ رژ لب شما باید یک تا دو درجه با رنگ واقعی لب‌هاي خودتان فرق کند؛ در غیر این صورت آرایشتان مصنوعی بنظر میرسد.

 

* بهتر است استفاده از رژ لب‌هاي قرمز پر رنگ رابه شب محدود کنید. استفاده از بعضی از تناژهای رنگ قرمز در روز ممکن است از جذابیت شما کم کند.

 

اگر لب‌هاي درشتی دارید فقط زیر لب پایین را خط بکشید؛ آن هم خط لبی که به رنگ رژتان نزدیک باشد. تنها کسانی

 

* مجاز هستند از خط لب برای لب بالا و پایین استفاده کنند که لب‌هایشان باریک باشد.

 

* استفاده از خط لب نیاز به دقت و مهارت زیادی دارد. طوری خط لب نکشید که انگار دستتان از کادر لب‌ها بیرون رفته است. هدف این است که آرایشتان بشما بیاید؛ نه این که شما را عجیب بنظر برساند.

 

* رژ لب‌ هاي مات طبق معمول لب‌ها را کم‌حجم‌تر نشان می دهند و برق لب‌ها باعث پرحجم رسیدن آن‌ها میشوند.

 

* رژ لب‌هاي روشن باعث بزرگ تر نشان دادن لب‌ها و رژ لب‌هاي تیره باعث کوچک تر بنظر رسیدنشان می شوند.

 

آرایش چشم و وسایل مورد نیاز

با مهم ترین لوازم آرایش برای خانم‌ ها آشنا شوید

برای یک آرایش چشم حرفه‌اي به کانسیلر، فر مژه، ریمل، خط چشم، مداد چشم، پرایمر سایه و سایه نیاز دارید؛ البته اگر قرار است کاملا فرم چشم‌هایتان را عوض کنید! تمام این وسایل وقتی به کارتان می آیند که به یک مهمانی رسمی دعوت شده باشید یا قصد شرکت دریک مجلس مهم را داشته باشید. در غیر این صورت برای داشتن یک آرایش روزانه ساده کافی است مراحل زیر را انجام دهید:

 

1- با استفاده از فرمژه به مژه‌هایتان حالت دهید و بگذارید خوب فرم بگیرند. مراقب باشید که مژه‌ها را فشار ندهید یا به سمت خودتان نکشید.

 

2- یک ریمل حجم دهنده و بلند کننده تهیه کنید و چندین بار به خوبی روی مژه‌ها بزنید.

 

3- از یک کانسیلر مناسب و سبک برای پوشاندن حلقه سیاه زیر چشم استفاده کنید:

 

* اگر رنگ حلقه زیر چشمتان به بنفش نزدیک است، میتوانید از کانسیلر زرد استفاده کنید.

 

* اگر ترکیبی از بنفش و آبی است سراغ کانسیلر زرد، نارنجی و صورتی ملایم یا هلویی بروید.

 

* چنانچه این حلقه بیشتر به رنگ آبی نزدیک است، تنها گزینه‌اي که پیش رو دارید، کانسیلر نارنجی است.

 

اگر به درستی از این سه گزینه استفاده کنید، میتوانید به چشم‌هایتان حالت طبیعی اما زیبایی بدهید. بنابر این برای یک آرایش ساده وجود این سه وسیله در کیف لوازم آرایشتان کافی است و بقیه را بسته به نیازتان میتوانید به لیست خرید اضافه کنید.

 

نکات مهم برای آرایش گونه‌ ها

انواع رژ گونه‌ها با طیف‌هاي رنگی متنوع در بازار به فروش می رسند؛ اما این که کدام برای شما مناسب هستند به دانستن نکات زیر مربوط می شود:

 

* دو نوع رژ گونه پودری و کرمی در فروشگاه‌ها بیشتر از انواع دیگر به چشم میخورند. نکته مهم اینجاست که انواع پودری برای خانم‌هایي با پوست چرب مناسب هستند و رژ گونه‌هاي کرمی بکار خانم‌هایي می آید که پوستشان خشک است.

 

* برای آرایش روز سراغ رژ گونه‌هاي براق نروید. برای آرایش شب هم سراغ رژ گونه‌هاي اکلیلی عجیب نروید و حد وسط رابا توجه به موقعیتی که در آن هستید، نگه دارید.

 

* هر صورتی فرم خاص خودش را دارد. بسیار مهم است که حتماً بر اساس فرم صورتتان از رژ گونه استفاده کنید.

 

زیبایی ناخن‌ های آراسته

با مهم ترین لوازم آرایش برای خانم‌ ها آشنا شوید

درکنار لوازم آرایش صورت، انواع لاک ناخن و لوازم آرایشی ناخن هم جزو ضروریات کیف آرایش هر خانمی است که به زیبایی‌اش اهمیت می دهد. بعضی از پرکاربردترین لوازم آرایشی ناخن شامل انواع سوهان، انواع گیره و نگین، مواد تقویت کننده و لوازم مانیکور میشود:

 

* خانم‌هایي که ناخن‌هاي کاشته شده دارند، به مواد تقویت کننده ناخن و لوازم مانیکور احتیاج ندارند، چون کار ترمیم را ناخن‌کار آن‌ها انجام خواهد داد و ناخن کاشته شده هم نیازی به تقویت‌کننده ندارد؛ اما کسانی که ناخن نکاشته‌اند خوب است ناخن‌هایشان را تقویت کنند.

 

* به خاطر داشته باشید موادی که در لاک ناخن هستند، ممکن است از طریق ناخن‌ها جذب شوند، بهمین دلیل بهتر است نسبت به خرید لاک ناخن‌تان و سالم بودن آن حساسیت به خرج دهید.

 

* از لاک‌هایي با رنگ‌هاي خنک در هوای گرم و از لاک‌هایي با رنگ‌هاي گرم در هوای سرد استفاده کنید.