پارس ناز پورتال

برای خودتان برند شخصی داشته باشید

برای خودتان برند شخصی داشته باشید

برای خودتان برند شخصی داشته باشید 

برای اینکه کسب و کارتان برند معتبر و شناخته شده خود را داشته باشد باید تلاش هاي زیادی در این راه انجام دهید. آبروی اشخاص ظرف سال هاي دراز به دست می‌آید؛ اما در یک لحظه از دست می‌رود. چهره کاری شما و برند شخصی تان نیز در زمره همین حیثیت جای میگیرد. فعالیت هاي طولانی مدت,

 

رابطه با افراد, انجام درست یا غلط کارها, سطح تخصص, برخورد با مشتری و موارد بسیار دیگر در طول سال ها به ایجاد یک عنوان یا برند خاص می انجامد که آن شما هستید. این برند به نوعی هویت حرفه اي شما محسوب می‌شود و باید با همه توان از آن محافظت کنید.

 

پیشنهادهایی که در این جا مطرح خواهندشد روش هایي هست برای حفاظت از برند شخصی و تقویت آن. اگر شما در بازار و میان همکاران برند سرشناس و خوش نامی باشد, مثل یک کالا یا خدمت دلخواه, دقت را به خود جلب خواهیدکرد.

 

در حالی‌که اگر چهره نامناسبی ارائه داده باشید, برای ادامه مسیر حرفه اي به دشواری های جدی برخورد می کیند. پس بهتر هست تصویه هاي زیر را به دقت بخوانید و بهبود برند شخصی را جدی تر بگیرید.

 

1- عملکرد دلخواه و یکپارچه داشته باشید

در کار خود با صداقت و صراحت عمل کنید و دستمزد دیگران را در نظر بگیرید. کوشش کنید در بربر پولی که در یافت میکنید برترین عملکرد ممکن را ارائه دهید و مسئولیت کامل کار خود را بپذیرید. اگر به مشکلی برخوردید, با آرامش و متانت برای حل آن اقدام کنید.

 

گرچه اینکار به درجه بالایی از خودشناسی نیاز دارد که در طول زمان دست یافتنی هست. به یاد داشته باشید که یکپارچگی و هماهنگی شخصیتی عامل بسیار موثری در شکل گیری برند شماست.

 

2- به دیگران احترام بگذارید

اغلب صدمه هایي که به یک برند وارد می‌شود به سبب بی احترامی هست. مشتری یا همکار شما اگر مورد دقت و احترام شما باشد, ممکن هست دشواری های کاری, کیفیت نامطلوب و دیگر موارد را به سادگی بپذیرد. کوشش کنید در مواجهه با دیگران احترام مقابل را همواره رعایت کنید.

 

گرچه گاهی بازرسی خشم و تسلط بر خود بسیار مشکل هست؛ اما میتوانید با تمرین و تلاش این خصوصیت را به دست آورید. احترام متقابل در محیط کار در کنار صمیمیت به درجه اي از فاصله نیز احتیاج دارد. شمار زیادی از ناراتی ها ناشی از صمیمیت نامناسب و نزدیکی بیش از حد هست. حفظ فاصله دوستانه مناسب با همکاران و مشتریان میتواند به ایجاد فضای احترام آمیز و تقویت برند شخصی شما منتهی شود.

 

3- ظاهری آراسته داشته باشید

عقل مردم به چشم انها هست! این ضرب المثل با آن که به صورت طعنه آمیز به کار می‌رود, اما در شمار زیادی از موارد حقیقت دارد. اولین برخورد همکاران و مشتریان شما صرفا به قضاوت درمورد امور ظاهری خود را تاحد امکان آراسته سازید. اگر اضافه وزن دارید در اولین فرصت فرم ایده آل و دلخواه بدنی را به دست آورید.

 

از پوشیدن لباس مناسب در محیط کار پرهیز نکنید و همۀ وقت} با بیشترین حد از زیبایی و آراستگی «گرچه مطابق با معیارهای اجتماعی و کاری» در محیط کاری خود حضور یابید. از این راه تاثیر شما بر دیگران بهبود یافته و برند شخصی تان ارتقا می‌یابد.

 

4- به زمان و پول اهمیت بدهید

همکاران و مشتریان شما به دقت عملکردتان را تحلیل میکنند. آنها زمانی به شما اعتماد خواهند کرد که رویکرد مناسب به پول و زمان را دیدن نمایند به طور مثال, اگر همواره بر اساس وقت شناسی رفتار کنید و برای هر لحظه از زمان کاری خود اهمیت قائل شوید, تاثیر قابل توجهی بر ذهن مخاطب خواهیدگذاشت.

 

کوشش کنید براساس زمان بندی به قرارها وفادار باشید و هرگز خارج از زمان مورد نظر خواهش دیگران را انجام ندهید. همین موضوع درمورد پول و منابعی که در اختیار دارید نیز راستگو خواهدبود. این روش موجب افزایش خودباوری شما خواهدشد و چهره اي توانا از شما به نمایش خواهدگذاشت.

 

5- نحوه حضور در شبکه هاي اجتماعی را مدیریت کنید

بخش زیاد اي از صدمه هاي شخصیتی در جوامع امروز ناشی از نقش ویرانگر اینترنت و شبکه هاي اجتماعی هست. اگر به دنبال برندی شاخص از خود هستید, بهتر هست حضور خود را در این فضاها تحت بازرسی دائمی درآورید. می توانیداز پیشنهاد هاي مختلفی که در این اساس ارائه شده هست, بهره بگیرید.

 

اما نکته اصلی در این مدیریت آن هست که منطبق با نیازهای حقیقی در این شبکه ها حضور داشته باشید؛ هرگز بیش از انچه لازم هست همکاری نکنید و اطلاعات شخصی خود را مثل کالایی ارزشمند محافظت کنید.

 

6- همۀ وقت} خودتان باشید

آخرین و احتمالا مهم‌ترین پیشنهاد در ایجاد برند شخصی و براق این هست که اصیل باشید. به این معنا که همه ي وقت مطابق با احساسات, افکار و خواسته هاي حقیقی خود عمل کنید. ممکن هست هر یک از ما در زندگی, الگویی داشته باشیم. اما هر یک از این الگوها تنها از جهتی خاص مهم اند.

 

در حالی‌که شخصیت “کل” یکپارچه هست و باید آن را در کلیت پذیرفته و ارجمند بشماریم. مطمئن باشید که صداقت شخصیتی و اصالت رفتاری در شما, کلید اصلی برای ایجاد برندی پیروز, خوش اسم و پول ساز خواهد بود.